Is het waar? of denk ik het alleen? (zie uitleg)

Ooit is mij verteld dat ik een paranormale gave heb.. (iemand die zelf ook paranormale gaves bezat)

Nu zijn er de laatste maanden veel 'onverklaarbare' dingen gebeurd. Ik ben vrij zeker van deze zaken. Maar ben bang dat ik teveel leef met het idee dat ik paranormaal begaafd ben. Terwijl ik hiervoor eigenlijk te onzeker ben.

Kan iemand mij hier advies over geven o.id.?

Toegevoegd na 2 uur:
**Fantastisch, bedankt voor de reacties & antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vind dat je jezelf heel helder ziet als ik dit lees.
Zolang je jezelf te onzeker voelt kan je er echt beter niets mee doen. Je kan jezelf wel helpen om steviger te worden.
Gun jezelf gezonde voeding en drinken, sport, ga eventueel op een assertiviteitscursus als dat nodig is. Oftewel, haal het beste uit jezelf wat erin zit, met of zonder paranormale gaven. Leer wat gronden en aarden is, dat kan je van pas komen. En schrijf verder op wat je meemaakt, wanneer je het hebt opgeschreven kan je het weer loslaten en hoef je niet bang te zijn het te vergeten.
Wat ik hiermee zeggen wil is: leef je dagelijkse leven zo goed mogelijk en vertrouw erop dat, als het tijd is dat je je met het paranormale bezig gaat houden, het zich dan vanzelf aandient. En je kan daar pas op een goede manier mee bezig zijn wanneer je niet meer zo onzeker bent en stevig in je schoenen staat en wat levenservaring hebt opgedaan. Als je namelijk onzeker bent is het mogelijk dat het met jou aan de haal gaat en dat is niet de bedoeling. Jij bent de baas.
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord. Eerst een goede basis en dan komt de rest vanzelf:D +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus!l

Andere antwoorden (10)

Je denkt het alleen, paranormale gaven bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet aan ons is om hier over te gaan oordelen. Iedereen voelt wat hij of zij voelt en dat kan dus ook met paranormale zaken te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom kom je dan in deze categorie kijken? Toch een beetje nieuwsgierig? Of enkel om je (negatieve) mening te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reactie hierboven @Samuel1304
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat Samuel dit mag antwoorden hier. Tenslotte vraagt minilotus om een antwoord/mening. Met dit soort onderwerpen kan je dit soort reactie verwachten. Waar ik meer moeite mee heb is dat sommige mensen een tunnelvisie hebben. Zoals samuel bijvoorbeeld(op het gebied van paranormale zaken). Hij heeft een beeld voor zich en dat is het. Verder is er niks. Hij vergeet vervolgens dat iedereen uniek is en iedereen andere dingen voelt, ziet enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@siska: ik ben niet nieuwsgierig, ik heb me voor goeievraag.nl opgegeven om antwoorden te geven van vragen van mensen en om zelf vragen te kunnen stellen.
Dus niet te snel zelf met conclusies komen, terwijl je daar andere mensen op attendeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suc6 minilotus:D En laat je vooral ook niet door andere mensen van de wijs brengen. Volg je gevoel en het kom helemaal goed:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ontstaan van de aarde is ook onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schepping of de wetenschappelijke benadering NicktehG?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is jouw mening........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen wie heb je het slimmerik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xJensz: dank je ;)
Als je zwanger bent, zie je opeens overal zwangere vrouwen.
Als je je pols breekt, zie je opeens overal gips en blijken er overal mensen met gebroken polsen te lopen.
Als je denkt dat je paranormale gaven hebt, zie je opeens allemaal onverklaarbare dingen.
Maar:
Die zijn er altijd al geweest, en andere mensen zien ze ook, maar a. toeval bestaat, b. sommige dingen zijn bij nader inzien wel degelijk verklaarbaar c. er gebeuren soms gewoon vreemde dingen. Such is life.
Verknoei je leven niet met het jagen naar schimmige dingen maar sta met twee benen middenin het leven en geniet van de goede dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar,
als je single bent zie je overal stelletjes
en als je met iemand bent zie overal singles. Terug op dit onderwerp: ik geloof er zeker in.
zondag
13 jaar geleden
+ Toen een vriendje waar ik erg verliefd op was het had uitgemaakt meende ik overal in de menigte zijn gestalte en achterhoofd te ontwaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, als je ergens mee bezig bent, dan focus je je daarop en zie je opeens veel van deze dingen, of koppel je veel eraan. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Laurametdepet: dat is eerder een bevestiging dan een ontkrachting van dit verhaal. Die single die overal stelletjes ziet, is namelijk een single die in zijn hoofd veel bezig is met het stelletjes-idee, bijvoorbeeld omdat hij niet meer single wil zijn.
Als een paranormaal begaaft persoon jou verteld heeft dat jij ook die gave hebt, dan zal het wel zo zijn. Die mensen weten dat beter dan wij.
Of je nu onzeker bent of niet, dat heeft daar niets mee te maken.
Onverklaarbare dingen die in je leven gebeuren, wijzen in die richting. Die zaken gebeuren wel eens bij iedereen. Maar bij sommige mensen is het toch frequenter en duidelijker dan bij anderen.
Als je bang bent dat je teveel met het idee van het paranormale leeft, moet je het proberen los te laten, je gedachten op iets anders proberen te zetten, iets doen om je af te leiden.
Ik weet, het overkomt je, maar het hangt er vanaf hoe jij daarop reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar... Hoe weet je dan dat die ander werkelijk paranormaal begaafd is? Als ik nu tegen jou zeg 'ik ben paranormaal begaafd en jij ook' geloof je me dan op mijn eerlijke roze ogen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar ben ik het met u eens. ik vind dit ook echt een heel moeilijke vraag (daarom heb ik er zelf niet op geantwoord) want je weet niet of mensen met een paranormale gave bestaan , je kunt ze niet controleren dus moet je het geloven op die eerlijke roze ogen (om bij uw voorbeeld te blijven) of er van uitgaan dat het toch wel onzin is .
Paranormaal is iets wat niet echt aangetoont kan worden. De toekomst ook die slechts over een paar seconden plaatsvind heeft miljarden mogelijkheden, en zal daarmee nooit te voorspellen zijn. Voorgevoel komt vaak voor uit angst, over dat persoon heb ik een naar voorgevoel, betekend eigenlijk niets anders dan ik mag hem niet. Helderziendheid is wel iets wat volgens de wetenschap kan bestaan, maar daarmee zal je alleen maar een deel van iemand gedachten kunnen uitlezen nooit alles. Voorgevoelens over rampen zal kunnen te maken hebben met het opvangen van andere vibraties in de aarde. Als iemand in Japan zegt ik voorspel morgen een aarbeving zal hij eerder gelijk krijgen, dan dat iemand in Nederland zal doen. De wereld van de doden zal niet openbaar zijn voor die van de levenden, daarom komen de zogenaamde spiritualisten altijd met iets wat een ander al weet, nooit met iets dan niemand op deze aarde weet, dan komt dat stukje helderziendheid er weer bij kijken. Focus je niet op het onbekende maar op wat je wel weet en kan verklaren. Ik heb ook paranormale gaves maar begrijp er vaak niets van, mensen die zonder dat ik het wist waren overleden zag ik in mijn dromen afscheid nemen. Als je dan eens droomt over je eigen dood gaat je dat dan ook volledig beheersen, maar vele jaren later leef ik nog gelukkig nog steeds. Niets staat vast, en daarmee ook gelukkig nooit de toekomst. Zet het van je af en laat je niet overhalen door andere mensen om er vooral wel wat mee te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey!
Hoezo ben je er bang voor?
En wat voor onverklaarbare dingen?

Misschien ben je hoogsensitief? En dan dus ook gevoeliger voor paranormale zaken? Is niks om onzeker over te zijn! Tis een mooie gave.

Ik weet niet wat je vraag nu precies is, maar op internet bestaan er talloze site's en fora van met veel informatie en kun je vaak ook praten met mensen die dezelfde ervaringen hebben.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de min niet hhttp://www.goeievraag.nl/vraag/denk-alleen-uitleg.173512#_help_thumbupoor. Je hebt een punt. Ik ben zelf van mening dat paranormale mensen vaak gevoeliger zijn dan gemiddeld. Ik vind dat iedereen hierboven wel iets goeds zegt op zijn of haar manier. Overal zit wel een kern van waarheid in en niet is fout. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die link hoort er niet tussen:P foutje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat wel. Maar als iedereen eens wat minder met een tunnelvisie naar dingen zouden gaan kijken, zal er veel meer begrip zijn op deze wereld. Mensen zijn nou eenmaal niet in te delen in 1 hokje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben zelf HSP maar vaak word het als iets magisch gezien en ben je voor sommigen ook direct bezig of vatbaarder voor dit soort dingen. er zijn idd wel mensen met paranormale gaven naar mijn idee, maar deze zijn niet per definitie HPS. net zoals bijna elke junk begonnen is met softdrugs, zal dus niet elk persoon die softdrugs gebruikt aan de spuit gaan. onderling zit er dus een verschil in. als je het ene niet aanvoelt wil niet zeggen dat je het andere ook niet aan kan voelen. het zijn verschillende manieren van waarnemen, maar er kan onderling wel degelijk een verschil in zitten. een HSP is dus niet per definitie gevoeliger voor paranormale zaken. (vast een raar verhaal voor iemand die ook geloofd dat er meer is tussen hemel en aarde, en ook HSP heeft)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het. Het is maar net wat voor een definitie je bij een woord plaatst. Dat is per persoon weer verschillend. Mensen worden in hokjes geplaatst terwijl ieder mens eigenlijk weer een apart hokje is. Niets is het zelfde, iedereen is uniek.
'Para'normaal, of dat iets engs zou zijn, iets ongewoons... In zekere zin is iedereen 'para'normaal, maar bij sommige mensen is dit van nature al sterker ontwikkeld dan bij anderen. Wanneer je paranormale gaven hebt, ben je waarschijnlijk hoogsensitief op bepaalde gebieden. Paranormaal en hooggevoeligheid zijn volgens mij allemaal benamingen die je willen plaatsen buiten de gangbare maatschappij, hoewel dit toch wel steeds meer geaccepteerd wordt. Wanneer je via je intuïtie indrukken ontvangt die je niet met je lichamelijke zintuigen kunt verklaren, is er sprake van hooggevoeligheid of paranormale gaven. Echter niet iedereen die hooggevoelig is, is paranormaal en niet iedereen die paranormaal is, is hooggevoelig. Er bestaat een subtiel verschil, waar ik hier niet verder op in zal gaan.

Wanneer een paranormaal iemand jou vertelt dat je zelf ook paranormale gaven hebt, dan kan dit wel eens kloppen, zeker wanneer je daar zelf, waarschijnlijk doordat je erop geattendeerd bent, bewust van bent. Het is niets engs, het is niets om bang voor te zijn. Onzekerheid is een gevoel dat veel voorkomt, want wat is nu de waarheid en wat is mijn fantasie? Je zou voor jezelf eens bij kunnen houden in een soort dagboekje, welke dingen je zoal 'doorkrijgt'. Je hoeft het dan niet aan de grote klok te hangen, maar wanneer je vermoedens bevestigd worden kun je daar ook notitie van maken en dat kan je sterken in je zelfvertrouwen. Vaak is er sprake van interpretatie van indrukken wat allemaal wat vager is.

Wanneer je serieus wilt onderzoeken wat paranormale gaven voor jou kunnen betekenen, wat er de voor- en nadelen van zijn, zou je er eens meer over kunnen lezen, cursussen en workshops volgen etc. Zoek vooral op 'intuïtieve ontwikkeling'.

Het is dus absoluut niets om bang voor te zijn en onzekerheid is heel gewoon.

Wens je heel veel succes op je spirituele pad, want daar ben je nu toch wel stevig op beland... en ga op ontdekkingsreis. Goeie reis!

Warme hartegroet, Angelique
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan echter zoveel paranormale gaven dat de kans groot is dat je er inderdaad wel 1 hebt. In principe is iedereen in staat deze dingen te leren maar er zin heel veel mensen die met een hoop dingen ook geboren worden.
Ik raad e dan ook echt aan om er wat mee te gaan doen, ik weet dat veel mensen denken/vinden dat het nonsens is en ik weet dat er veel mensen zijn die je zweverig zullen noemen als je het over dit soort dingen hebt. Ik vind het echter helemaal niet zweverig want zoals je al zegt, je komt bepaalde dingen tegen waarvan je gewoon zeker weet dat er meer achter zit.
Zelf zijn er een hoop dingen waardoor ik zeker ben van het bestaan van 'meer'.
Zelf is mij namelijk ook wel vaker verteld door dat soort mensen dat ik iets bezit, maar ze wisten niet wat.
Ik ben daar ondertussen zelf grotendeels al wel achter. Ik bezit enorm veel energie (maar weet niet hoe ik het moet sturen). Daarnaast staat mijn leven centraal om weten. Dan ook wel helder weten (iets zeker weten zonder uit te kunnen leggen hoe je eraan komt of waarom e het zeker weet, en dan toch gelik hebben). En ik bezit een vorm van iets waar ik de naam niet van weet, wat bij mij inhoud dat ik in staat ben bij mensen naar binnen te kijken en meer te zien dan je in eerste instantie dus zou merken aan iemand die je nog maar net kent.

Er zijn veel manieren om erachter te komen wat je zoal kan met die 'onzichtbare' dingen.
het gaat er om dat JIJ erin geloofd voor jezelf, laat je niet zomaar wat wijsmaken je voelt het zelf het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je een gave hebt of niet doet niets ter zake. onder mensen die paranormaal zijn zitten veel cold readers.
op het moment dat jij zo iemand benaderd of er interesse in hebt zullen ze snel roepen dat je hier voor open staat en ook deze gave hebt. (anders zou je het wel onzin vinden namelijk en hier niet naar luisteren of het opzoeken)

dat wil niet zeggen dat elk persoon die paranormaal is zo in elkaar zit natuurlijk, en het wil ook niet zeggen dat jij deze gave niet zou kunnen hebben.

hoe meer je gaat gissen en zoeken hoe sneller je dingen verkeerd kan zien, het zuivere gaat er als het ware vanaf.

je moet er klaar en ontvankelijk voor zijn, niet alleen deze 'gave' hebben, maar er ook met je hoofd klaar voor zijn. dingen zullen dan vanzelf duidelijker worden.

twijfel in ieder geval niet aan jezelf, leef in het hier en nu en vertrouw op je intuïtie. mocht er meer voor je zijn komt dit vanzelf wel op je pad met duidelijkheid.
je hoeft er in ieder geval niet van te schrikken hoor

;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weer prima antwoord eucalypje! Die koters van jou (?) op je avatar zijn errug helderziend dat ze zoveel zonnebrillies op moeten ? lachen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHAHA,
onhelderziend tuig is het he? :OP
(gelukkig zitten er wel roze brilletjes tussen)
Ik denk als je bepaalde gaven hebt, hoe je ze ook noemt, dat je er dan vanzelf achter zult komen. Ik zou zeggen, vertrouw op je intuïtie, dan kom je er vanzelf uit. Niemand kan oordelen wat jou ervaringen zijn, laat in je zoektocht niet over je heenlopen, maar onthoud dat mensen die niet hetzelfde ervaren als jij het wellicht niet zullen begrijpen of zelf zullen proberen te ontkrachten. En als er mensen zijn die er baat bij hebben dat je een bepaalde richting uit gaat wees dan helder en scherp.
Als je erover gaat lezen, bekijk de zaken dan met een korrel zout en reflecteer ze naar je eigen ervaringen.
Ik heb zelf ook bepaalde 'ervaringen', ik weet niet of ze paranormaal zijn of een gave. wellicht zijn het vaardigheden die iedereen in zich heeft maar niet iedereen doorheeft. Wat mij betreft ligt het dicht bij intuïtie, ook al zo'n ongrijpbaar begrip, maar wel begrijpelijker dan allerlei zweverige termen :)
over je onzekerheid, die zal invloed hebben op alle dingen die je doet, niet alleen op bepaalde gaven, maar net zo goed op je wilskracht, je doorzettingsvermogen, je vertrouwen in jezelf... als je aan je onzekerheid gaat werken zal je denk ik vanzelf merken dat de dingen meer op hun plaats gaan vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je verschillende mensen met een paranormale gave benaderen en vragen of ze je kunnen helpen