toekomst visie van 0,5 tot 3 seconden?

heel vaak kan ik voorspellen wat er gaat gebeuren, hoe kan dat, en warom, en zijn er mensen die hetzelfde kunnen

Toegevoegd na 5 uur:
ik wouw de radio aanzetten, en vlak voordat hij aanstaat had ik dat melodietje in mijn hoofd alsof ik wist wat er gaat gebeuren

Toegevoegd na 1 dag:
of met dat gedoe in japan: ik wou de tv aanzetten, en vlak daarvoor (ong. 0,7 sec ofzo) wist ik dat er iets gebeurd was

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vat niet helemaal wat je precies bedoeld, het zou waardevol kunnen zijn om je vraag toe te lichten, eventueel met een specifiek voorbeeld.

Het beste antwoord

Met FMRI is vastgesteld dat hersenen reeds voordat ze aan een prikkel worden blootgesteld, de hersenen weten of de prikkel een positief of een negatief karakter heeft.
Dit is in een dubbelblindsituatie gemeten.
De hersenen zouden dus inderdaad wel eens een kwantumbrein kunnen zijn welke ook tot terugwaartse causaliteit in staat is.
We moeten zo langzamerhand maar eens gaan accepteren dat voor ons lichaam lineaire tijdslijn geldt maar dit voor ons mentale systeem niet helemaal geldt.
De gegevens komen NIET voort uit pseudowetenschap maar uit gerenommeerde onderzoeken.
De toekomstvisie van 0.5 -3 seconden geldt dus niet alleen voor het vermogen tot extrapolatie (voorspellen van een verwachting door patroonherkenning) maar blijkt daadwerkelijk ook te gelden voor onverwachte processen!!
Zelf denk ik dat die ingevingen al heel wat ongelukken voorkomen hebben.
Ook het vlak voordat een nummer gedraaid wordt het weten wat gedraaid wordt hoeft geen deja vu te zijn maar het kan wel degelijk een gevolg zijn van dat onze hersenen deels in de toekomst kunnen denken.
De resultaten wijzen hier duidelijk op.
We weten schijnbaar nog minder van de hersenen dan van tijd.
Lange termijnvoorspellingen zijn uit de tests echter niet
te verklaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat kan. Er zijn meer mensen die dat kunnen. Kijk bijvoorbeeld maar eens bij de vraag 'Waarom gebeuren er steeds dingen waar ik aan denk ? en de beantwoordingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn (pseudo?) wetenschappelijke aanwijzingen dat ons onderbewuste op hele korte termijn aan kan voelen wat er aan komt. Het bewijs staat nog in de kinderschoenen. Zie het onderstaande filmpje.

Waarom het kan, hoe het kan: dat is nog een mysterie. Die hele korte termijn flitsen ken ik bij mezelf bij radio: ik kan vaak heel kort van tevoren aanvoelen welk nummer er komt. Voor het gemak denk ik dat dat een soort omgekeerd 'deja-vu' is, totdat het tegendeel bewezen wordt.

Met dank aan AWM (volgens mij heeft hij aangevoeld dat jij deze vraag ging stellen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt van 0,5 tot 3 seconden? Dan lopen de gebeurtenissen al helemaal in die richting en dan kan je slimme gok doen wat er zal gaan gebeuren.

Als voorbeeld: Jij bent een toeschouwer en je staat op de stoep. Voor je zie je spelende kinderen met een voetbal. Je ziet dat de bal weggeschopt wordt en een kind gaat erachter aan. Gelijktijdig zie je ook een auto aankomen. De klok van 3 seconden gaan nu tikken...........
De bal gaat over straat naar de overkant, het kind rent richting die straat en moet verderop tussen auto's door...........

Wat zal er nu gaan gebeuren. Die 0,5 - 3s zijn erg voorspelbaar geworden.

Het zou knapper zijn als je weet wat er 100km van jou vandaan gaat gebeuren, of de volgende dag. Zonder dat je de loop van gebeurtenissen kan aanschouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'' What the bleep do we know" is een film die op een documentaire achtige manier een super achtergrond voor je vraag geeft, je hebt blijkbaar toegang tot 'het veld'. Leen hem maar eens bij de videotheek, erg interessant, veel over quantumfysica.