Wat kunnen wij in het veilige Nederland op dit moment doen voor de Japanners die zo erg te lijden hebben ?

Ik volg het nieuws 24 uur per dag , voel dat ik iets wil betekenen voor de Japanners .

Spiritueel gezien , maar ook praktisch wil ik iets doen.

Kan niet naar Japan gaan in verband met vaste baan en verplichtingen en verantwoordelijkheden :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet zo de ondergang van de prophecy's eruit (2012)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan het niet helpen maar ik moet daar ook vaak aan denken @Gdanonym. Verder de Edgar Cayce readings . Maar ik neem die met een flinke korrel zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft toch hangen he?
Ga maar weer eens zo een soort film kijken. Om me voor te bereiden.
Uit de film Volcano weet ik dat je in de deuropening moet gaan staan tijdens een aardbeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou je niet eens gaan slapen dan? 24 uur per dag is wel erg veel :)

Het beste antwoord

Kan me voorstellen dat je de behoefte hebt om daar de handen uit de mouwen te steken. Wie niet, als je die televisie- en Internetbeelden ziet? Wat een vreselijk leed en wat een gigantische chaos daar!

Maar meer dan in gedachten met de mensen meeleven kun je op dit moment niet. Van ons gewone burgers is de enige manier om te kunnen helpen geld te schenken als er straks een gironummer wordt geholpen. Met als die donaties kun je een klein verschil maken.

Japan zelf regelt zelf al heel veel. En hulp is aan alle kanten aangeboden uit het buitenland. Gelukkig!
Want dit gaat jaren duren, die afwikkeling van deze ramp.

Misschien ken je Japanners die hier in jouw omgeving werken en wonen. Daar kun je een luisterend oor bieden.
Of de organisatie met de hulphonden die in het puin gaan zoeken, dat je die financieel ondersteunt. Zo KUN je wat en dat wil je graag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ze zitten in Japan niet op je te wachten, als je geen specifieke vaardigheden hebt zoals het bieden van medische noodhulp, opsporen van slachtoffers onder puin en het hanteren van nucleaire straling.
Spiritueel gezien kun je bijdragen door metta meditatie te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Wat merken de mensen in Japan ervan, als jij mediteert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord Sherpa +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bamibal je zou het eens kunnen proberen, dan merk je wat het met jou doet.
bamibal
13 jaar geleden
Het gaat toch niet om jou of mij, maar om de mensen in Japan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen in Japan en jij zijn één en hetzelfde.
Kristal
13 jaar geleden
goed idee Sherpa, +1
Je voelt je machteloos, je wil iets doen, maar je kan eigenlijk niks doen.
Je kan de ellende van deze mensen niet wegnemen, hoe graag je dat ook zou willen.

Japan is een goed ontwikkeld land , wat zelf goed voor de wederopbouw zal kunnen zorgen eventueel met hulp van specialisten en geld van de rest van de wereld.

Er is op veel plekken een hoop ellende, mijn motto is om het in mij eigen omgeving zo goed mogelijk te doen, daar hebben ze in Japan niets aan, maar het is wél iets wat ik kan verwezelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
wanneer iedereen met je mee zou doen Nelly hadden we het heel goed allemaal ... +1
flyingcrow
13 jaar geleden
Goed gezegd Nelly!+
Japan is rijk genoeg en heeft meer dan mensen voldoende mensen om dit zelf de baas te kunnen. Ze zitten daar echt niet op Nederlanders te wachten die een handje komen helpen.

En veilige Nederland? Met onze lange kust en op sommige punten slechte dijken, zijn we minder veilig dan we soms denken. Geloof je echt dat er één Japanner deze kant op komt als de dijk op Goeree Overflakkee doorbreekt? Nee toch zeker?
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Gegarandeerd als er zulk een grote ramp hier gebeurt dan komen ze ook uit andere landen ons helpen,en daar zouden dan ook Japanners bij kunnen zitten.
Wat we kunnen doen is voor de mensen die van het ene moment op het andere zijn overgegaan, bidden of ze de weg naar het licht kunnen vinden.
Van het ene op het andere moment zijn hun levens uitgewist, verzwolgen onder de golven, en hebben zij onvoorbereid hun leven verwisseld voor het leven aan gene zijde, waar zij in verwarring zijn.
Het is goed om met elkaar te bidden, om zo de weg te banen voor alle die overleden zijn.
De praktische kant van het verhaal, de japanners zijn een sterk volk, en zij zullen zich wel weer oprichten, met hulp die nu gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thuis blijven en als je gelovig bent, voor ze bidden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1
flyingcrow
13 jaar geleden
Ook+!
Gelovigen in een God zullen gaan bidden. Jij kunt ook aan ze denken, wensen uit spreken (volgens "the secret") en op die manier hun wat extra 'energie' sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+1
Zet je energie op slechts een persoon, een meisje van acht en een half, oranje rood jurkje, is haar moeder verloren en haar oma.
Een soort plastic sandalen aan, bruin.
Zend haar jouw energie.
Meer kan je niet doen.
Hoeft ook niet.
Het is de verantwoording van de heel mensheid.
Zo doe je ruim voldoende.
Maak je eigen niet gek, dat je meer moet doen.
Mooie vraag, het siert je!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
goed idee, Ed, om het zo gericht te doen.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Ed , een zeer bruikbaar antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijzonder dat je begrijpt wat ik bedoel!!
flyingcrow
13 jaar geleden
+1