Toen we nog jong waren en geen cent te makken hadden gingen we elk jaar als rugzaktoeristen naar Joegoslavie. Een kennis daar had ons gevraagd een fototoestel voor hem te kopen; hij zou ons dan terugbetalen. Wij kochten een lichtgewicht spiegelreflexcamera voor fl.128 voor hem en dat dus reeds bestede geld was een gedeelte van ons vakantiebudget. Toen we hem de camera brachten wilde hij hem niet, want dat ding was zo licht. Hij was gewend aan die zware Russische apparaten en zo'n licht geval kon nooit iets goeds zijn, volgens hem. We kregen ons geld dus niet en dat betekende dan ook einde vakantie. We hadden een reservering voor de trein voor een paar dagen later gemaakt, maar die moesten we dus laten
lopen. We gingen meteen terug naar Belgrado. Later hoorden we van hem dat de trein waarvoor we eigenlijkk gereserveerd hadden een ongeluk had gekregen waarbij iets van 40 mensen zijn omgekomen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ja dat maak ik dagelijks mee als ik 's morgens mijn ogen open doe en besef dat ik nog steeds leef....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel voorbestemd, maar van hogerhand?

Wanneer ons leven niet gaat zoals wij dit zelf voor onze geboorte hebben gepland, kunnen we door externe situaties of fysiek ongemak worden 'teruggefloten'.

Bij mij was een hartprobleem nodig om mij weer 'terug te zetten' en mijn leven tot dan toe te evalueren en me de vraag te stellen: "Doe ik datgene wat ik graag zou willen doen"?
Ik zorgde [in mijn beleving] goed voor anderen en ging aan mijn eigen behoeften voorbij.

Het onstane ongemak is voor mij een teken [van hogerhand]. Een gelegenheid om het nu 'goed' te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord berth, jammer dat ik nog geen duimpje mag geven. andere foto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij Berth, voor je mooie antwoord.
Ja, dat heb ik eenmaal zeer duidelijk ervaren.
Ik kreeg iets overduidelijk terug op mijn kop (noem het karma) en daar heb ik een belangrijke les van geleerd.
Tegelijkertijd werd ik bij deze gebeurtenis ook behoed voor iets.
Ik wil niet in details treden, maar het was een bijzondere ervaring waar ik zeer dankbaar voor ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Details zijn ook niet nodig, je antwoord spreekt voor zich... +1
Niet voorbestemd of zo maar lang geleden toen ik 17 was. Inmiddels alweer 20 jaar geleden heb ik redelijk veel gedaan met geestjes oproepen en zo. De raarste dingen gezien toen, zocht een antwoord/verklaring voor mezelf. Ergens op de weg besloot ik een figuur uit de oudheid op te roepen; Appollonius van Tyana. De bedoeling was dat deze man zou verschijnen in een spiegel en dat gebeurde in de vorm van een condens dat overduidelijk een portret van iemand was. Direct na dat moment werd het een klassieke horror story met klappende deuren, dingen die kapot vielen etc. Ik ben gevucht en heb een week niet erg goed geslapen toen. Direct na dit incident ging out of the bue mijn vader met zijn bedrijf heel erg failliet en hij vluchtte naar het buitenland, jaren niet meer gezien. Om een lang verhaal kort te maken er ging ineens heel erg veel mis, met mezelf en iedereen om me heen. En tot aan de dag van vandaag heb ik het gevoel dat ik iets heb losgelaten wat nog steeds in negatieve zin om mij heen aan het werk is. Niet helemaal voorbestemd maar wel van hogerhand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw verhaal is identiek aan die van een vriend van mij. Hij vond het leuk[?] om glaasje te draaien... We worden zo gewaarschuwd om dit soort "spelletjes" niet te doen omdat je het kwaad hiermee schijnt aan te roepen.
De laagste en slechtste zielen (1e sfeer) reageren hier meestal op. En met alle nare gevolgen van dien. Al eens een goed medium geraadpleegd. Ik weet wel een goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maakt me nieuwsgierig..mag ik weten wie dat goede medium is. Kun je meer vertellen?
Nog nooit. Er is geen hogerhand, dat is een verzinsel waar veel mensen instinctief behoefte aan hebben. Er zijn alleen maar 1.000.000.000.000.000 gebeurtenissen per seconde, en soms gebeuren 2 dingen tegelijk en lijkt het toeval of voorbestemd. Dat zit alleen tussen je oren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik kwam onder een rijdende vrachtwagen terecht en zou het niet hebben overleefd als hogerhand ( in de vorm van mijn stiefdochter) niet met een giga snelheid was gaan hardlopen en de chauffeur gewaarschuwd had door tegen de cabine te rammen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier zijn er maar twee mogelijkheden, of je beseft dat alles door hogerhand komt, of je beseft dat niets door hogerhand komt...

Een tussenweg vinden klopt geen barst van...

Dus het ligt aan jou, welke overtuiging hang jij aan, het is alles of niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets is 'voorbestemd', denk ik, en we maken zelf (iedereen en alles) onderdeel uit van 'hogerhand'

Die definitie van 'hogerhand' geeft zin aan zichzelf en aan alles. En bepaalt in welke richting wij (als onderdeel van alles) ons willen ontwikkelen.

Die RICHTING die we ons beseffen zou je 'van hogerhand' *kunnen* beschouwen en als 'voorbestemming'. Dan is het zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nog nooit.