Er is nu dus blijkbaar bepaald dat er een nieuw teken in de dierenriem bijgekomen is. Geldt dit dan ook voor de Chinese astrologie?

De dierenriem zoals wij hem kennen bestaat/bestond uit 12 tekens. Er is nu dus blijkbaar een nieuw sterrenbeeld bij gekomen: De Slangendrager. Hierdoor zijn er nog maar weinig mensen die hetzelfde sterrenbeeld hebben als dat ze eerder hadden.

De Chinese astrologie bestaat ook uit 12 tekens (te weten: Rat, Os, Tijger, Konijn, Draak, Slang, Paard, Geit,
Aap, Haan, Hond, Varken).

Geldt het dan ook voor de Chinese astrologie dat er een teken bij komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als het gaat om sterrenbeelden/horoscopen, etc. gaat, dan houden westerse astrologen de gebruikelijke tropische dierenriem aan, die gewoon nog steeds uit 12 tekens bestaat.

http://www.astrovdm.com/KE_Dierenriem_VAT0812.htm

Toegevoegd na 3 minuten:
De siderische dierenriem bestaat uit dertien tekens en heeft dat ook altijd al gedaan. Er is dus niets opeens bijgekomen, maar men begint zich meer en meer te beseffen dat de siderische dierenriem beter overeenkomt met de werkelijke stand van de sterren dan de tropische.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat geldt niet voor de Chinese, die werken namelijk niet per periodes van een maand, maar meer met periodes van een jaar en dus werken hun met een hele andere "dierenriem" om het zo maar even te noemen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik weet dat ze met perioden van circa één jaar werken, maar aangezien het ook om 12 tekens ging, vroeg ik het me gewoon af.
rose
13 jaar geleden
"De chinese astrologie die bij ons populair geworden is berust op de zogenoemde Ba Zi Chinese Zodiak. Daarin worden de sterrenbeelden weergegeven als dieren; en deze dieren komen uit het Boedhisme. De dieren gelden voor een jaar, maar zijn slechts een klein onderdeel van de chinese astrologie. Het is dus niet zo dat de chinese astrologie zegt dat alle mensen die in hetzelfde jaar geboren zijn, hetzelfde karakter hebben." http://astroboot.com/chinese-astrologie/chinese-astrologie-achtergronden.html?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Rose: dat weet ik. Binnen de dieren heb je dan ook weer uitsplitsingen.
Ik ben tijger en dan zijn er dus tijgers die door het bos lopen, tijgers in de bergen etc (volgens één van die chinese Tijgerboeken die ik ooit gekregen heb).
En zo zullen er nog wel veel meer indelingen zijn.
rose
13 jaar geleden
@C4th: Was ook meer voor Starday
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, dan hou ik mijn snoetje wel :)
sterredag
13 jaar geleden
Ik weet dat er ook nog een extra onderverdeling is... ik zelf ben een Vuur-draak :)
lol Starday, dat is lang geleden dat ik zo genoemd ben (en was trouwens wel echt mijn eerste nickname)