Wat betekent deze tekst voor paranormaalgelovers?

Op een webpagina kwam ik de volgende voetnoot tegen:

"
Door de stand van de planeten en de veranderende (verhoogde) frequenties op Aarde, worden specifieke energieën in een bepaalde periode net even sterker. Deze gebundelde energieën noem ik altijd codes en geef ik visueel weer in hologrammen. Ze kunnen allerlei namen hebben, zoals Doorbraak, Herhaling, Transformatie, etc. De frequenties van deze codes zijn een tijdje geleden opgestart en zullen tot het keerpunt in 2012 alleen maar in kracht toenemen.
"

Ik kan hier echt helemaal niets mee, voor mij is deze tekst volkomen onbegrijpelijk.

Wat lezen paranormaalgelovers in deze tekst? Kunnen zij hier wel chocola van maken, of weten ook zij het niet en is dit feitelijk wartaal?

Toegevoegd na 12 minuten:

Ik heb in een reactie aangegeven hoe ik deze tekst lees, waarom ik er werkelijk niets van begrijp, en waarom alles wat ik hier lees voor mij zomaar uit de lucht komt vallen.

Cryofiel
13 jaar geleden
1.6K
rose
13 jaar geleden
paranormaalgelovers is als aanduiding ongeveer even spcifiek als zwarteschoenendragers (misschien zelfs iets minder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je die webpagina kunnen noemen?
Overigens: je nodigt alleen "paranormaalgelovers" uit om te antwoorden?
rose
13 jaar geleden
Nee, hij vraagt aan iedereen wat de tekst voor paranormaalgelovers betekent.
Cryofiel
13 jaar geleden
Hier mijn analyse van de tekst: "Door de stand van de planeten"
Die hebben geen invloed op de aarde, op het leven, of op ons. "en de veranderende (verhoogde) frequenties op Aarde,"
Hoe weet je dat? Hoe hoog waren die frequenties vroeger, hoe hoog zijn ze nu? Hoe heb je dat gemeten? Trouwens: frequentie van *wat*? "worden specifieke energieën"
Hoezo "specifiek"? Kun je niet wat specifieker zijn? Wat bedoel je trouwens met "energie"? Energie waarvan, energie in welke vorm, hoeveel energie? "in een bepaalde periode"
Welke periode? Moet ik denken aan de periode tussen 2 en 4 uur 's nachts? Moet ik denken aan de lente? Iets anders? "net even sterker."
Sterker dan wat? Dan vroeger? Hoe weet je dat ze sterker worden? Hoeveel sterker worden ze? Wat merken we daarvan? "Deze gebundelde energieën"
Nu komt er opeens een bundeling uit de lucht vallen. Wat bedoel je daarmee? Wat wordt er gebundeld, op welke manier wordt er gebundeld? Wordt die bundel ergens op gericht? "noem ik altijd codes"
Je kunt ze ook 'fietsen' noemen. Hoe kom je erbij dat het een 'code' zou zijn? Als je bedoelt dat het een geheime boodschap is, zég dat dan! En als dat zo is: een boodschap van wie? Aan wie? En waarom gecodeerd? Als het belangrijk is, stuur je toch geen code? "en geef ik visueel weer in hologrammen."
Kun je echt hologrammen maken? Da's heel moeilijk. Of bedoel je dat je gewoon mooie tekeningetjes maakt, en dat je die tekeningetjes 'hologram' noemt om indruk te maken? "Ze kunnen allerlei namen hebben, zoals Doorbraak, Herhaling, Transformatie, etc."
Zo te zien heb je die namen zelf bedacht. Ze kunnen ook Kameel, Aanhangwagen en Orchidee heten. "De frequenties van deze codes"
Hebben codes een frequentie? Welke frequentie dan? "zijn een tijdje geleden opgestart"
Hoe weet je dat? "en zullen tot het keerpunt"
Welk keerpunt? Waarvan? Hoe kom je er ineens bij dat er een keerpunt zou zijn? "in 2012"
Hoax-alarm! "alleen maar in kracht toenemen."
Hoe kom je daarbij, waar haal je die informatie vandaan?
Cryofiel
13 jaar geleden
@WendyH, zoals rose al zegt: ik nodig *iedereen* uit te antwoorden. Ik ga ervan uit dat de tekst gericht is op paranormaalgelovers. Ik kan me voorstellen dat zij deze tekst zonder blikken of blozen lezen, en dat ze weten (of denken te weten) waar dit over gaat. Ik zou dat ook graag weten. Ik nodig *iedereen* die mij kan vertellen wat dit voor paranormaalgelovers betekent, uit een antwoord te geven. (Ik zeg toch nergens dat alleen paranormaalgelovers mogen antwoorden?) Waarschijnlijk is de kans dat een paranormaalgelover met een antwoord komt groter dan de kans dat een realist met een antwoord komt, maar dat maakt niet uit - iedereen mag antwoorden. (En sorry voor deze aanduidingen, het zijn de simpelste één-woord-aanduidingen die ik zo snel kon bedenken. Ze doen op GV al langer de ronde.)
Cryofiel
13 jaar geleden
@WendyH, tekst staat hier, onderaan:
http://www.the-arcturians.com/ned/janosh/column13.htm
rose
13 jaar geleden
Ik wil toch kritiek leveren op de terminologie. De term realist is voor "paranormaalgelovers" juist op hen van toepassing. Daarnaast is de term paranormaalgelovers nogal ruim, daar vallen waandenkers en zwevers, maar ook zeer verstandige (zelfs niet van scepsis gespeende), goed geinformeerde mensen onder. De terminologie is, kortom, nogal tendentieus.
rose
13 jaar geleden
Als ik een flard tekst van Feyerabend pak en vraag wat deze tekst betekent voor realisten zou je raar staan kijken...
rose
13 jaar geleden
Je had ook kunnen vragen of er iemand onder de GV'ers is voor wie de tekst betekenisvol is.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oké rose, misschien had ik mijn reactie anders moeten verwoorden. Maar voor de vraag vind ik de "verkorte vorm" 'paranormaalgelovers' wel toelaatbaar. Het had inderdaad wel algemener gekund, maar aangezien ik de indruk had dat de tekst bedoeld was voor een zekere doelgroep, wilde ik weten wat juist die doelgroep ("zij die in hetzelfde paradigma zitten") in deze tekst leest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de genoemde term generaliserend, maar da's mijn idee....geen discussie graag ;-)
Bedankt Cryofiel voor de website.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paranormaal gelovers vind ik inderdaad ongelukkig gekozen en als badinerend overkomend.
Men zou mij adhv mijn antwoorden en reacties wellicht hieronder scharen, terwijl ik mij niet herken in de reacties en omschrijvingen die hier op GV hierover gebezigd worden.
Kristal
13 jaar geleden
Ha Cryofiel :)
Misschien kan ik een beetje licht werpen op wat er staat, hoewel niet op alles.
Janosh, degene die deze voetnoot schreef, is een man die destijds, op zijn computer mooie intuitieve tekeningen ontwierp, die hij hologrammen noemde hoewel een tekening natuurlijk altijd tweedimensionaal is en dus geen hologram kan zijn. (ik ben je voor :)) Wanneer je de tekeningen bekijkt snap je misschien toch wel waarom hij ze zo noemt. Toen hij bepaalde mensen zijn tekeningen liet zien vertelden die hem dat ze sprekend op graancirkels leken wat hem verbaasde omdat hij daar niets van wist.
Veel mensen die zich verdiept hebben in graancirkels gaan ervan uit dat de (echte) graancirkels codes zijn, door hulpvaardige buitenaardsen gegeven, aan de aarde om energieen vrij te maken die de aarde en haar bewoners helpen om van de vierde naar de vijfde dimensie te gaan. Dat heeft met de evolutie van ons bewustzijn te maken. Meerdere oude volken hebben dat al voorspeld.
Een van deze volken waren de Maya's. De Maya's hadden een bijzonder nauwkeurige kalender (ik heb begrepen nog nauwkeuriger dan de onze) en deze kalender eindigt op 21 december 2012. Wat volgens mij niet wil zeggen dat de aarde dan ten onder gaat (zoals sommigen denken) maar dat het menselijk bewustzijn een grote sprong kan maken naar een andere level, trilling, niveau, net hoe je het noemt. Een nieuwe tijd breekt aan zegt men. Mensen die iets van astrologie weten noemen deze nieuwe tijd het Aquariustijdperk, heb je vast wel eens van gehoord. Welnu, dit wetende, bedoelt Janosh volgens mij te zeggen dat hij de sterkere energieën (bundels) die vrijkomen bij bepaalde planeetstanden (astrologisch gezien versterken/verzwakken energieen rondom en op de aarde zich door bepaalde planeetstanden)
intuitief oppikt en ze omzet in holografische tekeningen die hij codes noemt omdat ze volgens hem, net als graancirkels, doorgegeven worden om de aarde en ons te helpen bij het voortgaan naar de 5e dimensie, wat volgens mijzelf een bewustzijnsstaat is. Hij geeft de tekeningen ook de naam waarvan hij voelt dat deze bij de doorgegeven energie hoort van de tekening.
Kristal
13 jaar geleden
vervolg: Zo ongeveer dus :)
Ik hoop dat je er iets aan hebt, misschien is het wat duidelijker nu? Maar ik snap dat wat je las totaal onbegrijpelijk overkwam. En misschien is dat het nog steeds maar goed: ik doe mijn best :) Trouwens... Spiritueel geïnteresseerde heeft voor mij persoonlijk meer raakvlakken als aanduiding/benaming dan Paranormaal gelovers :)) En ja Cryofiel, het was mooi om onze eerdere discussie te hebben over energieën.
Ik zeg het even hier want ergens ben ik blijkbaar deze discussie kwijtgeraakt in GV :) @Wendy, ook hartelijk dank voor je commentaar :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal: graag gedaan hahahaha. Effe de weg kwijt?Moest hier erg om lachen....
Bedankt voor je uitleg. Jammer dat je hem niet hebt gezet bij "antwoorden".
Cryofiel
13 jaar geleden
@Kristal, waarom geef je dit prachtige antwoord nu in de vorm van een reactie? Voor mij is het een antwoord, geheel in de trant van datgene waar ik naar op zoek ben. Of ik het ermee eens ben is nu niet relevant - ik wil begrijpen wat er met de tekst wordt bedoeld, en dat maak je heel goed duidelijk.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, nauwelijks plaats ik mijn reactie, en zie ik dat WendyH ook iets heeft geschreven. Inderdaad WendyH, ik gaf ook al aan dat Kristals reactie wat mij betreft een prima antwoord zou zijn. Kristal, mag ik jou nog iets vragen? Je zegt dat er codes worden doorgegeven, eerst via graancirkels en nu via de energieën van de planeten. Dat betekent voor mij, dat er iets of iemand is, die de wil heeft ons te helpen. Wat is dat voor iets of iemand?
Kristal
13 jaar geleden
Ha Cryofiel en Wendy :)
Even over het plaatsen, ik ben nog maar nieuw en ben al door GV met een eerder antwoord verzet naar een reactie zeiden ze :)) Nu kan ik onze discussie niet meer vinden, dus dacht ik: weet je wat, ik plaats dit antwoord zelf onder reactie... vandaar. Nu even over je vraag: wat ik ervan begrijp tot nu toe is dat er op dit moment verschillende groepen buitenaardsen zijn die met spanning onze aarde in de gaten houden. Het schijnt een buitengewoon bijzondere tijd te zijn waarin we leven. Vele groepen helpen ons en anderen willen tegenwerken maar het lijkt erop dat de helpkant de overhand heeft. De aarde wordt door veel spirituele mensen ervaren als een bewust levend wezen en men zegt dat zij er ooit, toestemming voor heeft gegeven dat wij als mensen gebruik van haar mogen maken, met als voorwaarde dat zij na een bepaalde tijdsperiode ook haar eigen evolutie verder mocht vervolgen. Wij mensen zijn ook aan het evolueren en het schijnt dat nu de tijd is aangebroken om voorwaarts te gaan, een sprong te maken zelfs. Die evolutie voorwaarts in het bewustzijn hebben wijzelf zover ontwikkeld dat er nu van buitenaardsen hulp kan komen omdat we ver genoeg zijn. Dat is geen uiting van: je bent ver genoeg dus we belonen je nu, dat heeft er eigenlijk niets mee te maken. Het is nu mogelijk om hun hulp te ontvangen omdat de meeste mensen op aarde nu zover zijn ontwikkeld dat wij de nieuwe energie kunnen verdrágen. Men zegt ook dat we in ons onbewuste bepaalde coderingen hebben met oude, {maar voor ons lijkt het nu nog even nieuwe} kennis die geopend kunnen worden als we zover zijn om het te kunnen verdragen. Alles komt aan het licht langzamerhand. Dat zie je ook in heel de wereld gebeuren he. Licht heeft een bepaalde frequentie. We schijnen dat te kunnen hebben nu. De coderingen openen ook energiebanen in de aarde om haar evolutie te helpen schijnt het. En ze helpen ons om oude kennis weer te herinneren, wie we ooit waren voor we ons avontuur in deze duale wereld begonnen. Is dit wat je weten wilde Cryofiel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft die man het over electromagnetisme.
Wat denk je van deze site, die kan ook tellen.
http://www.wanttoknow.nl/overige/een-energetische-cursus-the-metatronic-keys-tmk/
Cryofiel
13 jaar geleden
@Kristal, inderdaad. Je schrijft een hoop extra tekst, die best leuk is om te lezen, maar mijns inziens gaat dat over een heel ander onderwerp. Daarom zal ik er hier verder niet op ingaan.
Cryofiel
13 jaar geleden
@lunababy:
Sodeju, wat een gigantisch geraaskal! Die meneer "channelt" informatie van een aartsengel. Hij praat over de "versterking van het menselijke elektromagnetische veld". Hij heeft het over stromingen van materie en antimaterie rond en door het menselijk lichaam. Een typisch gevalletje van iemand die wat termen hoort, er geen snars van begrijpt, maar de termen toch wel leuk vindt. Hij begint er vervolgens vrijelijk op los te fantaseren, daarbij natuurlijk elke relatie met de werkelijkheid verliezend.

Het beste antwoord

Dat stuk over de planeten moet je zodanig zien als zeg maar meerdere magneten achter elkaar met dezelfde polariteit. Een magneet heeft een bepaalde aantrekkingskracht, als je hierbij een tweede magneet plaatst in dezelfde polariteit, dan wordt de aantrekkingskracht groter.
Wat de tekst zegt, is als meerdere planeten met elkaar in de lijn staan, dan hebben ze met elkaar samen een versterkte energieveld.
De planeten onderling hebben elke dag een andere stand. Waardoor ook elke dag de energie wordt versterkt of juist wordt afgeminderd. Dit stukje kan je zien als dat er meerdere personen in een ruimte zitten en ze zingen samen in een noot, dit een bepaalde klank brengt. Als de personen onderling even husselen, dan zal de gezamenlijke klank een andere vorm aannemen. Doordat bijvoorbeeld de sopranen en de tumoren onderling een andere positie hebben gekregen. Ook al is de akoestiek van de ruimte hetzelfde, de geluiden komen van andere richtingen en dus ook de uiteindelijke klank.

Wat de tekst nog meer zegt, is dat de planeten in de periode tot 2012 zich zodanig zullen veranderen dat de energie alleen nog maar toeneemt. Na 2012 (het vermeende keerpunt) zullen de planeten nog steeds verdergaan met hun eigen verandering, maar zal het totale invloed op de energie verminderen.

Op dit antwoord zal ik geen discussie opstarten, het is puur een vertaling van de tekst en het gaat niet om de wetenschappelijke aantoonbaarheid. Mocht een stukje nog niet duidelijk zijn dan zal ik je daarin verder helpen, zolang het maar niet te maken heeft met enige waarheid over de inhoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Cryofiel
13 jaar geleden
@gdanonym, prachtig! Dit is de vertaling die ik zocht! En nee, ik snap geen hout van de achtergronden, en met de delen die ik wel snap ben ik het hartgrondig oneens - maar daar gaat het nu niet om. Het gaat me nu puur om het begrijpen van de betekenis; of het een diep inzicht of grote larie is, maakt daarbij niet uit. Dit gezegd hebbende, nog wat vragen. --  Met "frequenties" wordt dus een niet nader gespecificeerde invloed bedoeld. Klopt dat? --  Het "sterker worden" en het "bundelen" van de energieën is hetzelfde als de verhoogde frequentie. Klopt dat? --  De hologrammen zijn me nog een raadsel. --  Uit jouw beschrijving haal ik, dat elke planeet een stukje energie stuurt, en dat ze samen steeds meer energie gaan sturen; dit doordat hun stand verandert. Maar wat heeft dit te maken met de "codes" uit de tekst? De energie is bijvoorbeeld gestegen van (ik roep maar even wat) 10 naar 30, en zal verder stijgen naar 150. Daar zie ik echter geen code in. --  Als er al een code is, hoe kun je daar Doorbraak, Herhaling, en Transformatie uithalen? De rest begrijp ik inmiddels, waarvoor dank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was dinsdag in de sportschool en wilde op zo een trilapparaat, toen zij de sportinstructeur dat het lichamelijk geheel een standaard trilling heeft van 20 Hz. Ik was hierover heel verbaasd, want dit wist ik niet. Ondanks dat ik wel bekend ben met de spirituele trillingen, en de energetische trillingen. Een verstoring in de trilling, de spirituele trillingen, worden veroorzaakt door emotionele stress. Dit kan natuurlijk al in vroege jeugd ontstaan door de opvoeding en gebeurtenissen, alsmede ook in de huidige gebeurtenissen. Hoe meer stress je kan weghalen meer zuiver je signaal zal worden. En met stress bedoel ik dan ook de stress vanuit het verleden. Hoe zuiver je signaal, hoe hoger je spirituele trilling wordt, doordat ook je kennis verhoogd wordt.
Dit kan je zien alsof je een multi meter hebt welke alleen maar in volts kan meten. Je kunt hiermee geen onderscheid maken in millivolt. Als je meter een upgrade krijgt en hij verfijnder kan gaan meten, dan zal hij wel de millivolt's kunnen meten. Hetzelfde geldt voor spirituele trilling, welke in het begin grof is en je niet in detail zaken kan waarnemen. Totdat je groeit en je trilling zuiver en verhoogd wordt, kan je zaken waarnemen die je eerder niet hebt kunnen waarnemen (net zoals mijn voorbeeld van de multi meter)
dit kan je trainen door te weten dat als je 0 volt meet, je weet dat je niet niks meet maar dat er nog steeds iets zou moeten zijn. Dan zal je je zintuigen moeten verscherpen (de volt meter in een lagere stand zetten), totdat je wel weer iets zal gaan meten. En wat je dan zal meten is een nieuwe ervaring waarvan je nog niet weet wat de betekenis is. Is ruis wel ruis? Of zitten er in de ruis nog een ander signaal verborgen? Zie hiervoor ook de film: Contact met Jodie Foster. Een volt meter kan natuurlijk niet meten wat een oscilloscoop zou kunnen meten. Het is dus ook heel belangrijk welk meetinstrument je gebruikt. In vertaling naar het spirituele: welke zintuig je gebruikt. Waarbij je gevoel ook een zintuig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je hebt een probleem in een stuk elektronica. Dan kan je een multimeter gebruiken om de globale voedingsspanning te meten. Maar een aardlus lukt je daarmee niet. Ook in millivolts weet je nog niets. Je hebt een weerstandsmeter nodig. En als je spikes hebt, dan heb je helemaal niets aan een multimeter. Dan heb je weer een scoop nodig met geheugenfunctie. En dan natuurlijk met hele specifieke instellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees het hierboven nog even door en de volgende aanvullingen/verbeteringen: emissie = energie (werk met spraakherkenning)
De aarde is ook een planeet, met dus ook een energie in en om zich heen. (volgens je tekst). "sterker worden" kan je ook zien dat je een onzuivere sinus hebt met een grootte en frequentie. Als je dit signaal oppompt, zal de storingen minder invloed hebben en de sinus zuiverder en mooier worden (in verhouding).
Zo kan je geluid doven met tegengeluid. Doorbraak, herhaling en transformatie: Herhaling zegt me nog steeds niets. Doorbraak kan je zien als het krijgen van inzichten (door je verhoogde energie). Transformatie is het proces om jezelf te ontdoen van mentale stress en het zuiverder maken van de energie.
Dit natuurlijk binnen een persoon. Maar zoals de aarde de energie IN zich heeft, heeft het ook om zich heen. Dus hetzelfde geldt allemaal ook in totaliteit op de aarde. Net zoals je maag meer tot rust komt, jezelf als geheel ook meer tot rust komt.
Heb je een ruimte met mensen, en 1tje is enorm stressachtig. Dan zullen anderen ook meer stress en onrust ervaren (bijvoorbeeld irritatie). Omgekeerd ook, als er 1tje enorme rust uitstraalt, de anderen ook meer tot rust komen.
De energie van een persoon werkt door naar zijn omgeving en verder door naar de aarde als geheelheid, en door naar andere planeten. Zo ook de andere planeten invloed hebben op onze planeet en dus ook op de individu. Het is een spirituele gedachte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je duidelijke uitleg! Mijn begrip stijgt :-) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ gnad. wat een hoeveelheid tekst ineens!
prettig lezend geschreven, beter dan op de meeste site's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel Ed, ik praat tegenwoordig tegen mijn computer, en die schrijft het dan op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijk, scheelt zere vingertjes. Welk merkje heb je? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nuance Dragon Naturally Speaking v11
Het is tegenwoordig erg goedkoop, 50 euro, plus nog kosten voor een goede headset. http://www.bol.com/nl/p/computer/nuance-dragon-naturally-speaking-basic-11-0-nl/1003004010951265/index.html Nu moet ik weer even typen, op mijn werk. Thuis kan ik praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gdan. je praat tegen je computer, ik tegen bomen, maar mijn tekst is dan weg, jij doet het slimmer. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jou woorden gaan niet verloren, je krijgt alleen geen actieve feedback erover. Niet zoals hier op GoeieVraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....soms is de stille communicatie beter dan actieve feedback te krijgen ;-)
Sorry voor de tussenkomst, spring gauw weer weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was als grapje bedoelt, maar jullie kunnen iemand z'n avond zo wel even goed maken, bedankt jullie twee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo was het zeker ook opgevat Ed! ;-)
Kristal
13 jaar geleden
@Gdanonym, wat mooi en helder beschreven. Ik begrijp niet alles omdat ik niet technisch ben, multimeter en scoop zeggen mij niets :-), maar daar gaat het ook niet om. Heel helder zoals je die energie i.v.m. planeten etc uitlegt. Echt weer wat geleerd, dank je wel.
Cryofiel
12 jaar geleden
Nog bedankt voor de prima vertaling, gdanonym. Het blijft voor mij pure onzin, en wel omdat ik werkelijk geen enkele relatie zie met de werkelijkheid. Maar daar ging het hier niet om, zoals ik al aangeef - het ging om het vertalen van de tekst. Mijn reden om de vraag te stellen was dat ik wilde weten wat 'paranormaalgelovers' in deze woorden lezen. Dat wist ik toen niet, nu wel. Dat ik er verder helemaal niets mee kan, is een andere zaak, die daar los van staat. -- Nu ik de woorden begrijp, zie ik er een soort dichterlijke weergave in van de werkelijkheid. Zoals de poeet die schrijft dat, na een stormachtige nacht, de zon nieuwsgierig boven de horizon steeg om te zien hoe het met de geteisterde bomen ging. Leuk om zo te lezen, en je begrijpt wat er werkelijk gebeurde (het stormde 's nachts, daarna trokken de wolken weg, en de aarde draaide door zodat de zon zichtbaar werd boven de horizon). Maar het heeft niets met de werkelijkheid te maken omdat de zon niet nieuwsgierig is, en omdat de zon niet boven de horizon steeg maar de aarde gewoon verder draaide zodat de zon vanaf de betreffende plek weer zichtbaar werd. Zo zie ik deze tekst ook: gewoon een stuk dichterlijke vrijheid bij het interpreteren van de bewegingen van de planeten. Met verzonnen "energie", "codes" en dergelijke erbij. Erg leuk in een fantasieverhaal. Maar volkomen fout om er een betekenis voor de realiteit aan te kennen. Net zoals het verkeerd zou zijn om onderzoek te gaan doen naar de interesse van de zon in het wel en wee van de bomen op aarde. -- Maar goed, zoals gezegd, daar ging het bij de vraag niet om. Het ging om de vertaling van wazige termen naar concrete woorden. Dat heb je prima gedaan, waarvoor dank.

Andere antwoorden (10)

kortgezegt betekent het dat 2012 een goed jaar word en dat de schrijver dat weergeeft d.m.v codes en plaatjes die namen hebben. met energieen kan veel bedoelt worden, hoe je in je vel zit hoe je je voelt, vrede enz..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens één van de Maya-profetieën (De Wet van Tijd) moeten we vóór 2012 voorbereid zijn op de verschuiving naar de volgende fase van de evolutie.

Doordat de trillingsfrequenties in het universum automatisch veranderen met de precessie van de planeten en sterren, past ook het menselijk bewustzijn zich aan.

Dat trilt natuurlijk gewoon mee met de rest. Bewustzijn is immers het fundament voor alles wat bestaat. Door deze universele sterrenparade gebeurt op Aarde iets dat door Maya-expert José Arguëlles de Biosfeer-Noösfeer Transitie wordt genoemd.

Simpel gezegd betekent dit het bereiken van een verenigd veld van planetair bewustzijn (noösfeer).

De noösfeer is de recentste fase in de ontwikkeling van de Aarde en volgt de biosfeer (het gedeelte van de Aarde waar leven mogelijk is en wat nu vervuild is)

meer info zie bron

Toegevoegd na 3 uur:
nog een bron met info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk, dat deze tekst voor ieder lezer net zo duidelijk is als voor jou, alleen de paranormaalgelovers zullen er uit halen,dat wat zij graag er in willen lezen en dat is ook wat de auteur van deze tekst wil,dat ze doen! Dat wil beslist niet zeggen, dat zij er allemaal het zelfde uit halen,maar alleen datgene wat in hun bepaalde straatje past en ook dat is wat de auteur wil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zwetst uit z’n achterhoofd, is het eerste wat ik denk, maar ik ben niet ingevoerd in de terminologie, noch bevind ik mij in hetzelfde paradigma als deze man.

Het is voor mij derhalve schier onmogelijk te begrijpen wat de schrijver bedoelt.

Andere mensen hebben dat weleens met quantumtheoretische teksten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een formeel antwoord!
rose
13 jaar geleden
Het komt mij recht uit het hart....
Sinds een jaar of 5 zijn bepaalde waarnemingen aan het veranderen, Sommige waargenomen energieén worden ieder jaar sterker. mensen die dit kunnen waarnemen worden steeds talrijker, maar wetenschappelijk gezien kan je totaal niets met je vraag en dat wist je.
Even googlen en je kan nog wel 30 van dit soort vragen stellen, er zijn momenteel veel boekenschrijvers die de meest fantastische theoriën lanceren in hun boeken, vaak ondersteunt door lezingen en/ of workshops.
En iedere schrijver krijgt een horde volgers achter zich aan.
Er zijn dingen aan het veranderen.
Wat ik er van waar kan nemen sinds een jaar of 5, maar ook dit is niet wetenschappelijk uit te leggen.
En eerlijk gezegd, kan ik ook niets met de strekking van je vraag en wachten op 2012 heeft geen zin, HET is al begonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet er niet zoveel van, maar hoop dat HET aan de gang is. HET is hard nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja Wendy, inderdaad, de strijd hier op g.v. over bepaalde onderwerpen, heeft er ook mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je zien als strijd, en dat zal het voor een aantal mensen ook zijn.
Ik zie het als een leerproces voor mezelf. Zit me geheel mottig te lezen, niet alleen hier bij GV ;-)
Ook bij websites die her en der bij vragen en antwoorden gegeven zijn betreffende dit en andere vergelijkbare onderwerpen. Machtig interessant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pas op, je bent niet de eerste die zich helemaal gek laat maken, door een overvloed aan onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Ed, weer mooi verwoord. Volgens mij is het reeds 24 jaar bezig en natuurlijk steeds duidelijker. je hebt een + Beide beentjes op de grond is zeer zinvol indeze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ed: Pieker er niet over, ben van mezelf al gek genoeg :-)
Kennisverrijking, ook van onzin, is belangrijk om het kaf van het koren te kunnen en te leren onderscheiden, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omke 24 jaar? Wendy, maakte me even zorgen, nu niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Zoek ook eens op ascentieproces eventueel zonder proces. Je zal waarschijnlijk een antwoord vinden en waarschijnlijk met nog meer vragen blijven zitten. Er is een proces gaande wat duidelijk met je vraag heeft te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha Cryofiel :)
Misschien kan ik een beetje licht werpen op wat er staat, hoewel niet op alles.
Janosh, degene die deze voetnoot schreef, is een man die destijds, op zijn computer mooie intuitieve tekeningen ontwierp, die hij hologrammen noemde hoewel een tekening natuurlijk altijd tweedimensionaal is en dus geen hologram kan zijn. (ik ben je voor :)) Wanneer je de tekeningen bekijkt snap je misschien toch wel waarom hij ze zo noemt. Toen hij bepaalde mensen zijn tekeningen liet zien vertelden die hem dat ze sprekend op graancirkels leken wat hem verbaasde omdat hij daar niets van wist.
Veel mensen die zich verdiept hebben in graancirkels gaan ervan uit dat de (echte) graancirkels codes zijn, door hulpvaardige buitenaardsen gegeven, aan de aarde om energieen vrij te maken die de aarde en haar bewoners helpen om van de vierde naar de vijfde dimensie te gaan. Dat heeft met de evolutie van ons bewustzijn te maken. Meerdere oude volken hebben dat al voorspeld.
Een van deze volken waren de Maya’s. De Maya’s hadden een bijzonder nauwkeurige kalender (ik heb begrepen nog nauwkeuriger dan de onze) en deze kalender eindigt op 21 december 2012. Wat volgens mij niet wil zeggen dat de aarde dan ten onder gaat (zoals sommigen denken) maar dat het menselijk bewustzijn een grote sprong kan maken naar een andere level, trilling, niveau, net hoe je het noemt. Een nieuwe tijd breekt aan zegt men. Mensen die iets van astrologie weten noemen deze nieuwe tijd het Aquariustijdperk, heb je vast wel eens van gehoord. Welnu, dit wetende, bedoelt Janosh volgens mij te zeggen dat hij de sterkere energieën (bundels) die vrijkomen bij bepaalde planeetstanden (astrologisch gezien versterken/verzwakken energieen rondom en op de aarde zich door bepaalde planeetstanden)
intuitief oppikt en ze omzet in holografische tekeningen die hij codes noemt omdat ze volgens hem, net als graancirkels, doorgegeven worden om de aarde en ons te helpen bij het voortgaan naar de 5e dimensie, wat volgens mijzelf een bewustzijnsstaat is. Hij geeft de tekeningen ook de naam waarvan hij voelt dat deze bij de doorgegeven energie hoort van de tekening.

Toegevoegd na 2 minuten:
vervolg:

Zo ongeveer dus :)

Trouwens… Spiritueel geïnteresseerde heeft voor mij persoonlijk meer raakvlakken als aanduiding/benaming dan Paranormaal gelovers :))
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je uitleg op deze plek ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het woord paranormaalgelovers is hier op g.v. ontstaan nadat het woord 'zwevers' veel weerstand opriep.
verders een prima uitleg, van een moeilijk onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijft "paranormaalgelovers" dus inderdaad een negatief en generaliserend woord..... Dank voor je uitleg, ben nog niet zo lang op GV, maar had dit idee dus al :-(
Kristal
13 jaar geleden
Jij en Cryofiel ook bedankt voor de aanwijzing hierin :))
Kristal
13 jaar geleden
@WendyH, ik bedoel dus jou en Cryofiel bedankt voor de aanwijzing dat mijn uitleg in antwoord zou horen :)
Ik begrijp ineens dat "jij"en Cryofiel niet echt duidelijk is lol @Eddijst, dank je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahaha ;-0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stem voor woo-woo people. http://www.skepdic.com/woowoo.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voel een spontane vraag opkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even wachten, hij is zo weer weg!
het is volgens mij een voorspeling van de maya's ik geloof het alleen niet waarom zou de wereld dan in een andere dimensie ofzo komen of vergaan allemaal onzin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom op mensen, er is een verschil tussen ECHTE filosofische en spiritualistische teksten en onzin zoals dit.
Een filosofische tekst is wellicht wat lastig te begrijpen bij een eerste lezing maar is bij goed herlezen wel te bevatten en is gebaseerd op een goed overdachte achtergrond. De woowoo-ers maken hier misbruik van door volslagen onzin op te schrijven waarbij ze denken dat de lezer hier dan wel een eigen invulling aan zal geven en er iets in zal vinden wat ergens op slaat.
Het grote verschil is dat dat dergelijke onzin niet uit te leggen valt, wat bij de 'antwoorden' op deze vraag ook wel weer blijkt.
Cryofiel heeft nota bene per zin opgeschreven wat ze/hij? er niet van begrijpt maar er is niemand die een werkelijk inhoudelijke verklaring kan geven. Ik begrijp werkelijk niet hoe anderen dergelijke teksten kunnen lezen zonder zich bij iedere zin af te vragen: "huh? waarom? hoezo ? waar is dit op gebaseerd ?"
Maar dan denk ik zeker te veel na.

'Een filosofische tekst is echter nooit los van een context gesitueerd of geschreven, de beargumentatie komt niet zomaar uit het niets.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ofschoon ik de op dit moment als paranormaal beschouwde gebeurtenissen met interesse volg , kan ook ik er geen brood van bakken.

De aan kwantummechanica gelinkte pseudowetenschappelijke terminologie lijken mij niet ontsproten aan de geest van mensen die fysica beschouwen als een exacte wetenschap.

Er wordt niets verteld over de golflengte , amplitude, modulatie en energie van de golven en als je die allemaal niet weet, kun je er geen brood van bakken.

Ik denk dat serieuze mensen die paranormale verschijnselen niet al flauwekul beschouwen met bovenstaande uitingen ook niets kunnen.

het lijkt me interessantdoenerij die gebruikt wordt door mensen die fysische fenomenen een geheel andere betekenis toekennen.
Vandaar dat het niet te begrijpen valt omdat het logica en onderbouwing mist.

Misschien zijn naieve en zeer goedgelovige mensen wel onder de indruk van zulke kreten, zelf word ik wat moe van misbruik van woorden die bestaande fysische verschijnselen duiden en in boven genoemde verhaal in een geheel andere betekenis gebruikt worden.

Ik beschouw het botweg als esoterisch gezwets.
Zoek geen logica waar het niet is, zou ik zeggen.
De bijzondere situaties die in kwanummechanische condities kunnen bestaan moeten mi. niet vergeleken worden met toestanden die men in paranormale activiteiten meent waar te nemen.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Het is niet mijn bedoeling om mensen te ridiculiseren, maar dat zouden sommigen zelf ook na moeten laten.
je kunt niet zonder consensus een term een geheel andere betekenis toekennen.