ik ben pas naar een magnetiseur geweest wat is zijn werkwijze?

ik ben er geweest en had zelf al 2 jaar last van mijn knie
na een aantal handopleggingen was de pijn opeens weg.
wat is zijn werkwijze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Wanneer de cliënt voor het eerst behandeld wordt door een magnetiseur, zal een belangrijk deel van de therapie sessie bestaan uit het verschaffen van informatie over de werkwijze van de magnetiseur en over magnetiseren in het algemeen. Omdat er geen vastomlijnde behandelmethode binnen het magnetiseren bestaat, heeft iedere magnetiseur zijn eigen werkwijze. Wel zijn er enkele facetten van het magnetiseren die bijna iedere magnetiseur hetzelfde uitvoert. Zo wordt de energie die de cliënt ontvangt altijd via de handen van de magnetiseur overgebracht, ook wel handoplegging genoemd. De magnetiseur legt de handen op diverse plaatsen van het lichaam, waaronder het hoofd, de rug, de buik en de benen van de cliënt. Plaatsen waar volgens de magnetiseur meer aandacht nodig is, wegens bijvoorbeeld energie blokkades of pijn, worden langer behandeld. Magnetiseurs ervaren vaak dat zij tijdens het magnetiseren 'negatieve energie' opvangen van de cliënt. Om deze energie kwijt te raken, schudden zij die vaak letterlijk van zich af middels een handgebaar.

Naast de homogeniteit binnen de behandelmethoden van magnetiseurs, bestaan er ook verschillen. Zo zijn er magnetiseurs die de cliënt niet aanraken, maar tijdens het magnetiseren altijd de handen in de lucht houden, net boven het lichaam van de cliënt. Ook zijn er magnetiseurs die de cliënt vragen de schoenen en de sokken uit te doen, zodat de cliënt optimaal kan "aarden" of "gronden". Tenslotte zijn er enkele magnetiseurs die in hun werkwijze sterk afwijken van de gemiddelde magnetiseur. Zo wordt er soms door middel van de eigen adem of zelfs via de ogen gemagnetiseerd, in plaats van met de handen. Zelden komt het voor dat een magnetiseur de cliënt vraagt zich te ontkleden; magnetiseurs zijn het er doorgaans over eens dat dit nergens voor nodig is.

Veel magnetiseurs passen naast het magnetiseren ook een vorm van gesprekstherapie toe. Hoewel hierdoor overlap ontstaat met reguliere vormen van psychotherapie, werken de meeste magnetiseurs ook in dit deel van de therapiesessies intuïtief. De meeste magnetiseurs hebben geen opleiding tot psycholoog genoten.

Op de onderstaande link kun je nog meer info lezen en ook ervaringen van mensen hiermee. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan was de pijn kennelijk ingebeeld, want kwakzalverij werkt alleen in die gevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij denkt dus als iemand al twee jaar last heeft van een pijnlijke knie, dat het dus verbeelding van hem is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets wat je niet begrijpt of kan beredeneren hoeft daarom niet onjuist te zijn.
Zegt m.i. wel iets over degene die - zonder voldoende kennis - iets als kwakzalverij kenmerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed geprobeerd heren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel Badman
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is pijn ?
Dat is de registratie van het vuren van pijnreceptoren in de hersenen. Als de behandeling van een 'magnetiseur' ervoor kan zorgen dat die registratie stopt dan hoeft dat niet te zeggen dat de pijn denkbeeldig was, net zo min als dat de pijn 'echt' was. We kunnen alleen weten dat de registratie in de hersenen gestopt is. En dat kan net zo goed komen doordat er in de hersenen een verandering is opgetreden doordat de patient in de behandeling gelooft als dat dat komt door de invloed van de 'krachten' van een magnetiseur.
(Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de patient zichzelf heeft genezen want 'toevallig' werkt magnetiseren alleen bij vage klachten als 'pijn in een bepaald lichaamsdeel' en nooit bij een duidelijk medisch probleem zoals een verstopte ader o.id.)
Een handoplegging begint met een moment van concentratie, overgaven, loslaten en vertrouwen dat er hulp is.
Met een of twee handen wordt de plek waar een probleem zit opgezocht.
Dit is zeker niet altijd op de plaats waar de pijn zit!!
Is deze gevonden, ontstaat er een warme tot heet gevoel, exact boven de plek van het probleem.
Zowel bij de magnetiseur als bij de patiënt.
Mogelijk gaan nu spieren en/ of zenuwen zich samentrekken en/ of ontstaan er duidelijk zichtbare golvende bewegingen in aderen, alsof er larven onder de huid kruipen.
Na enkele minuten( soms langer) wordt de warmte minder, alles komt weer tot rust, en vaak is de pijn totaal verdwenen, of aanzienlijk minder.
De patiënt zelf, ondervindt vaak een intense warmte in geheel het lichaam en wordt hiervan loom en afwezig.
Na de behandeling is alles snel weer normaal.
Medisch gezien gebeuren er vaak onmogelijke dingen.
Het is absoluut niet nodig hier in te geloven, het is geen suggestie, ook bij tegenstanders van dit soort praktijken helpt het vaak uitstekend!!!