Wat zijn 'eeuwenlang bekende spirituele wetten'?

Gelezen:

Binnen de wetenschap van de kwantumfysica is er een stroming die met de gegevens van de kwantum wetten een verklaring gaan zoeken voor paranormale verschijnselen en al eeuwenlang bekende spirituele wetten. En hoewel veel wetenschappers er niks van willen weten blijken de nieuw ontdekte wetten in de kwantum wereld de wetten uit de spirituele wereld te bevestigen zodat we nu ook een wetenschappelijke ondersteuning krijgen voor de spirituele wereld om ons heen. We krijgen nu nog meer inzicht wat ook past in de tijd waarin we leven van spiritueel ontwaken.

Wat zijn de 'eeuwenlang bekende spirituele wetten' welk bevestigd worden door kwantumfysica?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Dat het standpunt van de beschouwer er wel degelijk toe doet...

maw, bewustzijn heeft direct inwerking op het verloop op materieel gebied...
Daar kan geen enkele kwantummechanieker meer omheen, en wij spirituele mensen wisten dat al eeuwenlang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi dat je zegt, we leven in tijd van spiritueel ontwaken.
Eeuwenouden wetten: wordt waarschijnlijk mee bedoeld dat een aantal spirituele verschijnselen door de jaren heen het zelfde zijn gebleven.
In veel verschijnselen zit een zekere logica, een volgorde die nauwelijks verandert.
Echte wetten zou ik dat niet willen noemen, het spirituele laat zich niet in regeltjes en wetten vangen.
Het zou erg belangrijk zijn als men met de huidige wetenschap verschijnselen zou kunnen bewijzen!
Voor mij zelf niet belangrijk, maar voor de ongelovigen onder ons dus wel.
Men zou een soort houvast hebben om door te kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt dit stuk fantastische proza gelezen op http://www.leveningod.nl/.
Op die website staat helemaal niets dat klopt.
Het citaat dus ook niet, die wetenschappelijke stroming bestaat evenmin als de tandenfee.
14 jaar geleden
Dat is geen wetenschappelijke stroming.

De term 'wetenschappelijk' heeft een positieve lading. Het geeft een soort autoriteit. Gevolg is dat velen *zeggen* dat iets wetenschappelijk is, om mensen te laten geloven dat het klopt wat ze beweren.

Zo zou ook de klassieke homeopathie wetenschappelijk zijn bewezen - althans, volgens hen die in D12 geloven.

Ook de term 'eeuwenoud' heeft een positieve lading. Hier zijn het 'eeuwenlang bekende spirituele wetten'. Niets concreets, gewoon een vage bewering. Ook de Chineze wijsheden zijn per definitie goed, omdat ze 'eeuwenoud' zijn. Of de tradities van de Azteken, de Tolteken en de Maya's - 'eeuwenoude' kennis, *dus* goed.

Jouw enige fout is dat je doordenkt. Dan vallen zulke beweringen al snel door de mand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Term 'superpositie' van Schrodinger, eerste wet van kwantum mechanica, gedrag van 'deeltjes' van materie - zijn maar een paar voorbeelden... In de werkelijkheid is er te veel om zo maar te gaan proberen beschrijven... Het hangt er vanaf '...how deep down to the rabbit hole do you wanna go...'

Toegevoegd op 03-06-2009 12:47:43
http://www.whatthebleep.com/trailer/doubleslit.wm.low.html