Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de kleur grijs een betekenis bij een bijna dood ervaring?

Ik heb een paar jaar gelden een hartstilstand gehad, ik herinner me dat alles grijs was, net een zwart/ wit film.. is dit te verklaren of heeft dit een betekenis?? ook heug ik me wat stemmen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het klinkt misschien nogal prozaïsch maar het kan ook simpel een zuurstofgebrek in je visuele centrum van je hersens of je netvlies zijn geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je nog erg in de beginfase van je bijna dood ervaring gezeten, omdat je de kleur grijs omschrijft.
Veel mensen constateren die kleur als ze met kracht in de tunnel worden gezogen, om de weg naar het licht te vervolgen.
Ik denk dat je maar heel kort bent weggeweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men weet inmiddels dat bij de patiënt die tussen leven en dood zweeft de hersenen nog werken,
hoewel de werking ervan effectief vermindert.
Door zuurstofgebrek is het mogelijk dat het brein plaatselijk overactief wordt, waardoor de persoon in kwestie een helder licht meent te zien.
Bij iets minder actief kan dat grijs zijn. Bij helemaal niet meer actief is het zwart, maar dan vertel je het meestal niet meer na.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, niet dat ik weet maar mischien wel de kleur van de dood die begint op te komen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding