Heeft de kleur grijs een betekenis bij een bijna dood ervaring?

Ik heb een paar jaar gelden een hartstilstand gehad, ik herinner me dat alles grijs was, net een zwart/ wit film.. is dit te verklaren of heeft dit een betekenis?? ook heug ik me wat stemmen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het klinkt misschien nogal prozaïsch maar het kan ook simpel een zuurstofgebrek in je visuele centrum van je hersens of je netvlies zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je nog erg in de beginfase van je bijna dood ervaring gezeten, omdat je de kleur grijs omschrijft.
Veel mensen constateren die kleur als ze met kracht in de tunnel worden gezogen, om de weg naar het licht te vervolgen.
Ik denk dat je maar heel kort bent weggeweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men weet inmiddels dat bij de patiënt die tussen leven en dood zweeft de hersenen nog werken,
hoewel de werking ervan effectief vermindert.
Door zuurstofgebrek is het mogelijk dat het brein plaatselijk overactief wordt, waardoor de persoon in kwestie een helder licht meent te zien.
Bij iets minder actief kan dat grijs zijn. Bij helemaal niet meer actief is het zwart, maar dan vertel je het meestal niet meer na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, niet dat ik weet maar mischien wel de kleur van de dood die begint op te komen