Hoe zou de wereld eruit zien wanneer........

Hoe zou de wereld eruitzien wanneer al het leven (mensen, dieren en planten) met elkaar in 1 taal en op hetzelfde niveau met elkaar konden communiceren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dan was dit de planeet van Liefde, want dan zouden we elkaar verstaan... En een ander verstaan kan alleen in liefde...

Toegevoegd op 02-06-2009 14:46:52
Zoals jij je paard verstaat... :-))

En het paard jou... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)) wat ben je toch een grapjas....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat het klopt en jij ook...

Andere antwoorden (9)

Heel, heel erg vreemd.
De mensheid zal waarschijnlijk ook in de kortste keren uitgestorven zijn.

Toegevoegd op 02-06-2009 14:45:31
Zeker planten en dieren het niveau van de mens zouden krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk weinig anders. Nog steeds veel ellende en waarschijnlijk nog meer oorlogen doordat dieren en planten zich nu ook kunnen mengen in discussies en oorlogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel chaotisch. Nu denken wij mensen namelijk de baas te zijn, maar de leeuwen bijvoorbeeld ook, de pinguins waarschijnlijk ook, de mieren waarschijnlijk ook. Stel je voor als ze allemaal met elkaar gaan praten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lord of the Rings wel eens gelezen? Dezelfde ellende krijg je. Alleen dan niet op rassenniveau of geloofsovertuiging maar op dierensoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou niet goed gaan. Sterker nog, ik denk dat het dan een zeer grote chaos word. Iedereen zou dan gelijk zijn, en dezelfde capaciteiten bezitten als het om cimmunicatie gaat.

Goeie vraag! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan roeien de bacteriën ons in 1 week uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh, interessante vraag.
1 taal en 'op hetzelfde niveau' zeggen een aantal dingen (tegenstrijdig en/of mogelijk beperkend).

Al het leven is een breed begrip. Dat gaat van bijvoorbeeld een amoebe tot een dolfijn en mens. De fysiologische verschillen, zo ook het vermogen tot communiceren (taal).

Al met al zou er dus vanuit het denkbeeld van 1 taal en hetzelfde niveau een verandering moeten plaatsvinden bij dan wel de 'hogere' levensvormen, dan wel de 'lagere', maar waarschijnlijk bij beide, waardoor je natuurlijk automatisch al een grote verandering in de wereld zou krijgen. Amoeben zouden mensen groot moeten zijn en/of een mond moeten hebben (of we zouden telepathisch contact met elkaar moeten maken, echter is het mogelijk dat telepathisch automatisch al het gebruik van beelden verondersteld, maar ook beelden zeggen een amoebe die geen andere gewaarwording heeft dan de drang voeding in de cel op te nemen weinig).

Al met al is je vraag met deze 'oneindige' reeks aan vereisten en contradicties niet goed te beantwoorden.
Ik denk dat je dan blijft steken bij:
De wereld zou er niet uit kunnen zien zoals hij dat nu doet, omdat er om te voldoen aan je criteria al te veel aanpassingen nodig zijn.

Spiritueel zou je nog kunnen zeggen dat er dan geen reden is voor onderverdeling van zielen die zich van lagere naar hogere levensvormen verplaatsen en andersom, of dat dit de wereld zou zijn zoals een god die voor ogen had, maar dit wordt net zo moeilijk uit te leggen (laat staan binnen 2500 tekens, waar ik tegenwoordig zo en zo al moeite mee lijk te hebben) als je initiële vraag beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het de wereld niet ten goede zou komen. Mensen hoeven zich niet meer in te spannen om elkaar te begrijpen, alles zou meer vanzelfsprekend zijn waardoor er geen uitdagingen meer zijn, de verhouding tussen mens en flora/fauna zou zijn evenwicht kwijt raken en ik denk dat er nog heel wat meer redenen zijn om er van overtuigd te raken dat zo'n wereld geen toekomst kan hebben.
Als iedereen wat meer verdraagzamer naar elkaar zou zijn en wat meer respect voor de natuur zou hebben, is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vraag.

Ik denk dat op het eerste oog het het leven een aardig stuk zou verrijken. Dit omdat we dan met veel meer soorten contact kunnen zoeken. Dit punt zal er helaas ook voor zorgen dat er een wereld ontstaat die oncontroleerbaar wordt om te regeren. Zo veel verschillende meningen en zo veel verschillende wensen.

Wat misschien wel een verbetering zou zijn is als ieder mens dezelfde taal zou kunnen spreken. Communicatie wordt hierdoor beter.