De connectie van je ziel met je gids stamt al uit lang vervlogen tijden, voordat de aarde zijn aanvang nam.
Dit is een verbondenheid en geen verschil.
Het werkelijke verschil is dat je ziel zich nog steeds in het vlees moet incarneren, omdat de weg die te gaan is nog niet voorbij is.
Je gids zal niet meer in het vlees komen, en heeft zijn hoogste doel bereikt, absolute eenheid en volmaaktheid, herinnering is weten geworden.
Hij heeft zich als doel gesteld om anderen te helpen, die zich nog steeds in het vlees moeten verbinden, omdat ze nog een lange weg te gaan hebben.
Je gids zal je woorden toefluisteren, in de hoop dat jij ze zult horen, maar wel met respect en ruimte, want een ieder leert in zijn eigen tempo.
Dus nog even samengevat, je gids heeft reeds het hoogste doel bereikt, en jij en wij zijn nog steeds onderweg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een gids weet, en wijst je de weg.
Je ziel omvat hetgeen wat zich afspeelt in het (onder) bewustzijn. Gevoel, emotie, (on)geloof. Dat soort dingen.
Maar ik denk dat je geest i.p.v. gids bedoelt.
In mijn beleving (ook iets van de ziel..) is dat hetzelfde.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met hetzelfde bedoel ik dus ziel en geest. Gids hoort hier niet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is maar net wat je nodig hebt, wat je zoekt,
waar je in gelooft of waar je in wil geloven.

Ziel=
Ziel (filosofie) - een onstoffelijk deel van levende wezens
Een menselijk of antropomorf wezen, zoals in: een arme ziel, zieltjes winnen
Essentie - het wezenlijke van iets
Mahatma Gandhi, Mahatma betekent 'grote ziel'
Ziel (fles) - een ronde instulping in de bodem van een fles
Ziel (film) - de film Ziel, een muzikaal drama uit de Sovjet-unie, 1981
Ziel - het inwendige van de loop van een vuurwapen
Zielen (boek), een sciencefictionboek

Gids =
* persoon die informatie geeft of boek met informatie
* document, dat basisinformatie bevat met als doel een lezer oriënterend te informeren over een bepaald onderwerp of een geografisch gebied;
* beknopte handleiding.
* Naslagwerk in alfabetische, chronologische of systematische volgorde ter identificatie en lokalisering van personen, corporaties, voorwerpen, instellingen of plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziel dat ben je zelf, en een gids (waarvan het bestaan nog niet onomstotelijk is aangetoond overigens) is 'iemand' of 'iets' anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na heel veel discussies met anderen, zijn velen van mening dat je ziel je zelf bent, je lichaam is het huis van de ziel, de tijdelijke verpakking zal ik maar zeggen.
je gids, of engelbewaarder, of beschermengel is een geest, die met de ziel, beslist waar en wanneer je terug op aarde komt via een geboorte.
Je eigen gids is er dus al voor de conceptie en jij dus eigenlijk ook.
Na de geboorte gaan jullie samen op pad ,op de weg van het leven totaan het einde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, dank je. Kan het zijn dat je gids wisselt tijdens je leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik weet waar je met je vraag heen wilt, het lijkt me onmogelijk, maar weet hier te weinig van het verder te onderbouwen, wel kan je er een gids (of meer ) bij krijgen, indien ze dat nodig vinden ( heb dat zelf ervaren)
Je ziel is je persoonlijkheid en wie je bent.
Je lichaam kan niet zonder je ziel want dan is het dood.
Je gids zorgt ervoor dat je goede keuzes maakt en bent wie je bent, en beschermt je ziel hiermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ziel leeft voort in een ander lichaam(gids). De ziel is in de meest gebruikte betekenis de niet materiele spirituele component van de mens. In een andere (esoterische) is het de drager, of het voertuig van de (eeuwige) geest.

Samen met je gids ben je mens...

Toegevoegd na 17 minuten:
Nog even toevoegen, het verschil tussen ziel en gids is lichaam en geest.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ziel en mijn gids zijn qua 'substantie' [heb even geen ander woord paraat] gelijken. Al kan er wel een verschil in bewustzijn zijn.
In ons doen en laten lijken we anders, maar dat komt doordat de aardse mens meer zich door zijn verstand (geest) laat geregen dan door zijn intuïtie/ziel.

Ook de aardse mens, met 'daarin de alwetende ziel' had de kennis gelijk zijn gids. Helaas raakt hij die [tijdelijk) kwijt tijdens de geboorte met de intentie verder te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ziel is oneindig
je gids(en) kunnen verschillen, afhankelijk van de levensles.