Kun je leren paranormaal(er) te worden? Zo ja hoe?

Ik merk zelf dat ik steeds gevoeliger wordt en in een gesprek in mijn lijf voel als iets heel erg klopt (terwijl ik die persoon en de situatie niet ken). Ik noem het heldervoelend.
Is er een manier om je spirituele kant sneller te ontwikkelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Mijn ervaring heb me geleerd dat iedereen die is geïnteresseerd in paranormale zaken, in principe zelf voldoende paranormaal is, om het verder te ontwikkelen.
De beste manier het verder te ontwikkelen is het vertrouwen krijgen in je 'ingevingen en gevoelens'.
Er veel over na te denken.
Je niet gek laten maken door anders denkenden.
En vooral geduld!!
Jij zelf kan niets waarnemen.
Ze laten je iets waarnemen!
Je bent niets meer dan een ontvanger.
En later mag je misschien een doorgever worden, maar ook dan, kan je zelf nog steeds niets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou dat ik eens door jouw zintuigen en boodschappen kon kijken. Dat ik dan meer begrijp hoe jij het ziet.
Ik vermoed dat jij alle kennis, wijsheid en ingevingen vanuit de 'geestenwereld' komt, vanuit je gids en helpers komt. Mijn blik is anders, maar ik weet wel dat mijn jouw blik helderder is en jouw verbinding schoner is.
Ik zie dat alles 'hierboven' als een grote black box. Ik kan er contact mee maken als een geheel (welke ik dan het universum noem) en krijg er de informatie uit waar ik om vraag. Ik kan contact met een ander leggen doordat we allemaal met datzelfde universum zijn verbonden. Als ik dan alleen contact maak met het universum, dan kan ik door het universum bij de ander uit komen. Daarboven zie ik best geesten en gidsen, maar alles werkt samen als 1 geheel en daarom kan ik het als 1 geheel zien. --- "Jij zelf kan niets waarnemen.", "maar ook dan, kan je zelf nog steeds niets!"
Ik zie dit dus ook anders. Want het is een kunst om het contact met hierboven te kunnen maken. Dat kan niet iedereen en je zult jezelf wat moeten hebben vrijgemaakt, zodat je dichter bij jezelf staat.
Dan 'kan' je dus die connectie maken. En dan kan je dus waarnemen. Misschien zit het verschil dat jij je ervaringen hebt gehad in je park, welke er plotseling was. Daaruit kan ik zeker halen dat het een 'macht' hierboven is geweest die hebben besloten om je toe te laten. En dat zij toestemming moeten geven. Ik ben langzaam gegroeid en heb die connectie met hierboven gevonden. Wel natuurlijk door mijzelf vrij te maken en in mezelf te gaan staan. Maar ik heb nooit die toestemming ervaren, alleen dat je moet groeien in je spiritualiteit om er te kunnen komen.
Ik zie het als een trilling, de aardse trilling is zo grof daarin zie je niet eens het 'hierboven'. Alsof je een hele hoge toon niet kan horen. Maar ga je beter luisteren, en verhoog jij je trillingsniveau, dan kom je dichter bij het niveau van hierboven en kan je het gaan zien. Dan hoor je langzaam aan die toon welke er altijd is geweest.
Net zoals die tunnel in je droom waar het aan het einde alleen maar wit is. Je ogen moeten nog wennen aan het licht voordat je in het witte de details ziet. Groetjes, gdanonym
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik begrijp je ( moet even opnieuw beginnen want mijn tekst was weg) mijn kennis komt niet uit de boeken of van een cursus, maar komt van Martin.
Het is zo iets als auto rijden, jij moest lessen nemen, boekjes leren, examens doen, om te kunnen auto rijden,.
ik kon al rijden.
Ik weet niet eens wat er in jouw boeken staat,
Ik weet alleen wat ik moet weten, puur en zuiver.
Alles is veel gecompliceerder dan jij denkt.
Alles is veel simpeler dan jij denkt.
Als je dit begrijpt , begrijp jij me ook.
je weet maar een beetje van mij. het meeste weet je niet.
Maar misschien is dat ook juist de bedoeling.
Maar je komt met je antwoord wel aardig in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat onze doel/taak in het leven anders is. Dat dit een reden is voor onze verschillende aanpakken en hoe wij het op onze manier doen.
Je hebt het al vaker tegen me gezegd, dat jij het heel simpel houdt, je krijg alles vanuit je gids en die zegt precies wat je moet doen. Met als doel om de ander te helpen. Ja jij rijdt de auto. Ik heb een andere 'taak'. Mijn taak is om de ander te helpen tijdens zijn 'overgang'. Het ontwaken en de weg vinden naar zichzelf. Het ontwaken is een hele verwarrende periode waarin je heel veel emoties hebt over je verleden (boosheid, verdriet, enz), en dat je absoluut niet weet hoe je nu verder moet gaan. Daarin zit dan weer paniek en angst. Ik heb moeten leren rijden, omdat ik de weg heb moeten leren. Die weg kan ik dan onderwijzen zodat de ander ook naar zijn eigen bestemming kan gaan.
Daarom heb ik moeten leren om richting aan te geven voordat ik afsla met de auto, ik heb moeten leren om de juiste dosering te vinden tussen het gas, de koppeling en de rem. Wanneer je de handrem moet gebruiken. Wanneer je in je spiegels moet kijken.
Ik heb vele boeken gelezen en ik heb vele inzichten vanuit die bovenwereld gekregen. Ik ben nu zover dat ik stage loop voor rij-instructeur. Allemaal als voorbereiding voor wat ik later zal gaan doen. Diegene die ik momenteel begeleid, is bijna klaar om zelf hierin verder te gaan. Diegene heeft al op bepaalde dingen laten zien dat diegene mijn meester is geworden en ik de leerling. Die begeleiding kan binnenkort stoppen en diegene zal in staat zijn om de reis verder te voltooien. Hierin zullen we als maatjes verdergaan. (jij weet vast wel over wie ik het heb). ---

Ik vermoed dat jij bij de onbewuste van de ander een vertrouwen stopt waardoor diegene verder kan in zijn/haar leven. Dat jij een stukje ballast kan wegnemen zeg maar. Nee, het is niet wegnemen, het is vrijlaten.
Zijn diegene die jij helpt, personen die ontwaken?
Je vrouw niet volgens mij. Heb jij inmiddels jou 'taak' gezien voor dit leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn taak in het leven is de ontspoorde weer op de rails te krijgen, de discussies te voeren, personen die ontwaken te begeleiden, angsten weg te nemen, de zieken te helen.

Andere antwoorden (7)

'men'beweert van niet. Er is hier een pagina met boeken, onder andere met oefeningen:
"http://www.paranormaaladviespunt.nl/Literatuur/paranormaal.html

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen omdat je niet weet waar je je in mengt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bron. Blijkbaar is het wel mogelijk om er iets mee te doen. Ik raad je het niet aan. Paranormaal is nergens op gebaseerd en onbewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mijn gevoelig is zich pas gaan openbaren toen ik me met TaiChi en QiGong begon bezig te houden.
Na de eerste 6 maanden, besloot ik om het intensiever te maken en elke dag het te beoefenen. Na 2 jaar merkte ik dat de eerste verschijnselen zich steeds meer en meer begonnen te ontwikkelen.
Ik voelde de energieën meer, maar bovenal merkte ik dat het me niet vreemd was, en dat ik kennelijk vanaf jongs af aan al erg gevoelig was. TaiChi en QiGong hebben het alleen meer in me losgemaakt.
Ik werd nog gevoeliger, kon entiteiten voelen, energieën en begon zelfs gedachten van anderen aan te voelen. Kon het verleden van anderen meer aanvoelen en hun emoties.

Ik denk dat iedereen het kan leren, als de wil er maar is. Bezig zijn met jezelf en hetgeen waarin je vast zit, maakt je vrijer. Je spiritualiteit wordt gevoeliger en je komt meer bij de basis kracht van je innerlijke zelf. Als je daarmee in contact kan komen, zal er een hele andere wereld voor je opengaan. Dan gaan de poorten open naar nog onbekende werelden.

Je kan niet sneller je spiritualiteit ontwikkelen dan waar jij klaar voor bent. Een volgende les kan je pas leren als je de vorige en huidige les meester bent geworden. 5 lessen vooruit werken kan al helemaal niet. Want daar zal je net zo min van snappen als dat een kind van kwantum mechanica snapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt niet geleerd je spiritualiteit te ontwikkelen.
Je hebt geleerd, je ballast los te laten.
Je kettingen te verbreken.
Je verleden op zij te zetten.
Dan pas gaat de deur open.
De deur naar het licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik hetzelfde. Dat vind ik ook spirituele ontwikkeling: leren meer bij de basis kracht van je innerlijke zelf te komen. oa. door ballast los te laten.
Liefde, pure liefde, is de snelweg om gevoeliger te worden.
Richt je daar op, wees goed voor jezelf, en heb mededogen en oprechte belangstelling voor andere mensen, en je zult je geestelijk ontwikkelen.
Het zit latent in ieder mens verborgen, klaar om gebruikt te worden.
Stap voor stap zul je het ontwikkelen, maar pas op voor je ego, dat die er niet mee aan de haal gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste eerst 'ns bekijken wat 'paranormaal' precies is.
Het boek 'Helderziendheid bekeken' (zie link) is een verslag van het grootse onderzoek onder paragnosten dat er ooit in nederland is uitgevoerd. Het beschrijft helder wat er precies gebeurd met mensen die menen paranormale verschijnselen mee te maken of die een paragnost bezoeken.
http://www.skepsis.nl/blog/2007/12/helderziendheid-bekeken-gratis-boek/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, skepsis. Ik heb die een tijdje gemist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk eerder dat je er bang voor bent...
Antwoord op je toelichting:
Het gaat er niet om de spirituele kant *sneller* te doen ontwikkelen, maar door, noem het, praktijkervaring.
Snelheid is in deze niet goed. Daarbij loopt je het risico niet meer aards te zijn, mert alle nare gevolgen van dien.

Een manier om jouw 'heldervoelende' kant te ontwikkelen is door die gevoelens te controleren op juistheid. Op die manier zal je heldervoelendheid zuiver blijven en kun je er meer op gaan vertrouwen.
De tijd, meestal niet jouw tijd, zal het leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als JIJ er maar hard genoeg in gelooft kan alles !!

dream on