Kun je leren paranormaal(er) te worden? Zo ja hoe?

Ik merk zelf dat ik steeds gevoeliger wordt en in een gesprek in mijn lijf voel als iets heel erg klopt (terwijl ik die persoon en de situatie niet ken). Ik noem het heldervoelend.
Is er een manier om je spirituele kant sneller te ontwikkelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn ervaring heb me geleerd dat iedereen die is geïnteresseerd in paranormale zaken, in principe zelf voldoende paranormaal is, om het verder te ontwikkelen. De beste manier het verder te ontwikkelen is het vertrouwen krijgen in je 'ingevingen en gevoelens'. Er veel over na te denken. Je niet gek laten maken door anders denkenden. En vooral geduld!! Jij zelf kan niets waarnemen. Ze laten je iets waarnemen! Je bent niets meer dan een ontvanger. En later mag je misschien een doorgever worden, maar ook dan, kan je zelf nog steeds niets!

'men'beweert van niet. Er is hier een pagina met boeken, onder andere met oefeningen: "http://www.paranormaaladviespunt.nl/Literatuur/paranormaal.html Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen omdat je niet weet waar je je in mengt

Zie bron. Blijkbaar is het wel mogelijk om er iets mee te doen. Ik raad je het niet aan. Paranormaal is nergens op gebaseerd en onbewezen.

Bronnen:
http://users.telenet.be/alternatiefleven/p...

Ja, mijn gevoelig is zich pas gaan openbaren toen ik me met TaiChi en QiGong begon bezig te houden. Na de eerste 6 maanden, besloot ik om het intensiever te maken en elke dag het te beoefenen. Na 2 jaar merkte ik dat de eerste verschijnselen zich steeds meer en meer begonnen te ontwikkelen. Ik voelde de energieën meer, maar bovenal merkte ik dat het me niet vreemd was, en dat ik kennelijk vanaf jongs af aan al erg gevoelig was. TaiChi en QiGong hebben het alleen meer in me losgemaakt. Ik werd nog gevoeliger, kon entiteiten voelen, energieën en begon zelfs gedachten van anderen aan te voelen. Kon het verleden van anderen meer aanvoelen en hun emoties. Ik denk dat iedereen het kan leren, als de wil er maar is. Bezig zijn met jezelf en hetgeen waarin je vast zit, maakt je vrijer. Je spiritualiteit wordt gevoeliger en je komt meer bij de basis kracht van je innerlijke zelf. Als je daarmee in contact kan komen, zal er een hele andere wereld voor je opengaan. Dan gaan de poorten open naar nog onbekende werelden. Je kan niet sneller je spiritualiteit ontwikkelen dan waar jij klaar voor bent. Een volgende les kan je pas leren als je de vorige en huidige les meester bent geworden. 5 lessen vooruit werken kan al helemaal niet. Want daar zal je net zo min van snappen als dat een kind van kwantum mechanica snapt.

Liefde, pure liefde, is de snelweg om gevoeliger te worden. Richt je daar op, wees goed voor jezelf, en heb mededogen en oprechte belangstelling voor andere mensen, en je zult je geestelijk ontwikkelen. Het zit latent in ieder mens verborgen, klaar om gebruikt te worden. Stap voor stap zul je het ontwikkelen, maar pas op voor je ego, dat die er niet mee aan de haal gaat.

Je kunt het beste eerst 'ns bekijken wat 'paranormaal' precies is. Het boek 'Helderziendheid bekeken' (zie link) is een verslag van het grootse onderzoek onder paragnosten dat er ooit in nederland is uitgevoerd. Het beschrijft helder wat er precies gebeurd met mensen die menen paranormale verschijnselen mee te maken of die een paragnost bezoeken. http://www.skepsis.nl/blog/2007/12/helderziendheid-bekeken-gratis-boek/

Bronnen:
http://www.skepsis.nl/blog/2007/12/helderz...

Antwoord op je toelichting: Het gaat er niet om de spirituele kant *sneller* te doen ontwikkelen, maar door, noem het, praktijkervaring. Snelheid is in deze niet goed. Daarbij loopt je het risico niet meer aards te zijn, mert alle nare gevolgen van dien. Een manier om jouw 'heldervoelende' kant te ontwikkelen is door die gevoelens te controleren op juistheid. Op die manier zal je heldervoelendheid zuiver blijven en kun je er meer op gaan vertrouwen. De tijd, meestal niet jouw tijd, zal het leren.

als JIJ er maar hard genoeg in gelooft kan alles !! dream on