hoeveel religies zijn er op aarde?

en bij welke religie wordt veel aandacht geschonken aan lichaam/geest/natuur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.2K

Het beste antwoord

Dat lijkt mij onberekenbaar, aangezien, zeker in deze tijd, mensen voor zichzelf een eigen geloof in de wereld opbouwen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldreligie is wel een leuke link om je een stuk op weg te helpen. daar zijn 21 hoofdstromingen aangegeven, van het christendom; 2,1 miljard aanhangers tot het Zoroastrianisme; 200.000 aanhangers. Ook zijn er verschillende stromingen aangegeven die er uit de hoofdstromingen ontstaan. Maar ik geloof niet dat iemand er ooit in zou slagen om exact te berekenen hoeveel religies er nou écht zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
en op je tweede vraag zou in antwoorden, het geloof van de Indianen, het geloof in de 'grote geest'. Dit is er wel een aardige link naar; http://www.scholieren.com/werkstukken/9566 Hoofdstuk 8 moet je hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het schijnt dat er meer dan 3000 religies op aarde zijn.
Op je 2e deel van de vraag denk ik vooral aan het Boeddhisme. Lichaam en geest moeten in harmonie zijn en respect voor de natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag is al eens eerder gesteld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/diversen-geloven-religies-wereld.83091
Hierop zijn ook al goede antwoorden gegeven :-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste wat mij te binnen schiet is: veels te veel.
Maar ok, veel aandacht aan lichaam, geest en natuur is de natuurgodsdienst.