is er vanaf september hoofddoekverbod in belgie?

ik bedoel hoofddoekverbod op school
en telt dit alleen voor katholieke scholen of ook voor gemeenschapscholen..

Toegevoegd na 55 minuten:
hier staat ;
De Raad van het Gemeenschapsonderwijs (Raad GO!) heeft vandaag beslist dat het dragen van hoofddoeken in alle instellingen van het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap met onmiddellijke ingang verboden is. Dat meldt de Raad GO! vandaag in een persbericht.

http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/Onderwijs/article/detail/992136/2009/09/11/Gemeenschapsscholen-voeren-verbod-hoofddoeken-in.dhtml

en hier staat;
Hoofddoekverbod op Vlaamse openbare scholen geschorst

De Raad van State in België heeft het hoofddoekverbod dat de Raad van het Gemeenschapsonderwijs in Vlaanderen vanaf het schooljaar 2011 wilde instellen, geschorst.

http://www.wereldjournalisten.nl/artikel/2010/03/31/hoofddoekverbod_op_vlaamse_scholen_niet_wettig/

nu snap ik er niets meer van

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de juiste chronologie toepassen.
Verbod is van maart dit jaar, dus toepasselijk ! ==> verbod is ingetrokken

Het beste antwoord

nee, Raad van State heeft het verbod geschorst.

Toegevoegd na 1 uur:
na je toevoeging :

Artikel van de morgen is van sept 2009.
Uitspraak van raad van state was maart dit jaar.

Conclusie : Verbod is ingetrokken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Algeria;

In dat vorig jaar gedane voorstel zou het gaan om (een aantal) Vlaamse katholieke scholen. Ik heb er verder weinig meer over gehoord, dus ik denk dat het een stille dood is gestorven. Het zou nog een leuk proefproces op hebben kunnen leveren, want hoe ga je dan om met nonnen als leerkracht?