Wat geloven rastafari's?

En halen ze alles uit de Bijbel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rastafarianism is een geloof uit Jamaica, hoewel het artikel niet denderend is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rastafaribeweging hier staat dat het een levensbeschouwing is met zijn wortels in Afrika, het gaat echter verder dan dat, het is wel degelijk een geloof en het komt uit Jamaica (maar heeft wel het nodige met pan-afrikanisme te maken).

Het beste antwoord

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rastafari

alles over het geloof van de rastafari's ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De informatie die op de volgende website staat vind ik heel duidelijk, maar die kan niet gekopieerd worden. Daarom alleen de link: http://cultuur-maatschappij.todio.nl/algemeen/wie-zijn-de-rastafari-waar-komen-zij-vandaan-581.html

Toegevoegd na 18 minuten:
Het Rasta geloof is een aparte vorm van christelijk geloof.
Het begon op Jamaica, waar meneer Marcus Garvey na
de slavernij fel protesteerde tegen de onderdrukking van
zwarte mensen. Hij geloofde in een nieuwe toekomst,
waarin een eind zou komen aan alle ellende. Voor de
Rastafari’s begon die nieuwe toekomst in 1930 met
de kroning van Ras Tafari Mekonnen tot keizer van
Ethiopië. Hij werd Haile Selassie genoemd en zei af te stammen van koning Salomo en de koningin van Sheba, bekende figuren uit de bijbel.
Die bijbel is heel belangrijk voor Rastafari’s, vooral het Oude Testament. Ze houden zich aan veel van de wetten die erin staan. Ze eten meestal vegetarisch, gebruiken geen alcohol, geen zout en het liefst voedsel dat niet verder bewerkt is. Ze willen geen westerse medicijnen gebruiken. Het roken van marihuana mag wel.
Op Jamaica willen veel Rastafari’s geen varkensvlees en gezouten vis eten, omdat dat het belangrijkste eten was van weggelopen slaven in de tijd van de slavernij.
Veel Rasta’s kammen of knippen hun haar niet omdat dat
in de Bijbel staat (Leviticus 21:5). Hun lange haarlokken lijken op de manen van een leeuw, het symbool van Haile Selassie (die de Leeuw van Juda genoemd werd).
Vrouwen tellen niet erg mee bij de Rastafari’s. Je ziet ze
eigenlijk ook nauwelijks. Rastafari’s verzetten zich tegen
onrecht, onderdrukking en geweld en zijn trots op hun zwarte, Afrikaanse afkomst. Ze blijven hopen op een nieuwe toekomst. Daarom zijn er erg veel Rasta-aanhangers onder de bewoners van de arme wijken.
Amadea