Waarvoor en hoe kunnen armen van Jezus beeld worden verwijderd?

In onderstaande bron staat een heilig hart beeld waarbij de armen kunnen worden verwijderd. Is dat om beschadiging bij verhuizing tevoorkomen?
En hoe verwijder je die dan?

https://www.2dehands.be/v/antiek-en-kunst/kunst-beelden-en-houtsnijwerken/m1734578895-jezus-beeld-heilig-hart-in-gips-verwijderbare-armen-70-cm

4 maanden geleden
in: Religie
TurfGraver
4 maanden geleden
Zal wel gewoon er in en uitgeschoven worden.
Maar vraag het anders de verkoper.
Ritsuka
4 maanden geleden
Mogelijkheid voor andere armen waarbij hij iets vasthoudt?

Antwoorden (1)

De vermelding klopt niet. Het zijn alleen de handen die demontabel zijn, niet de volledige armen. Dit is om het vervoer/verzenden eenvoudiger te maken.\\

Hoe het demonteren in z'n werk gaat staat nergens beschreven, maar deze en alle soortgelijke beelden hebben onderaan de mouw een streep. Dat zal de plek zijn waar de hand op de mouw is bevestigd en weer los kan worden getrokken. Op de zesde foto van de bronvermelding in de vraag kun je de handen zien wanneer die los zijn.

Het beeld werd vermoedelijk gefabriceerd door de Gebroeders van Paridon. in Amsterdam.
Amadea
4 maanden geleden