Ik weet wat in de islam voor overspel kan zijn maar zegt de islam ook iets over het kind?

Wat zegt de islam van het kind van ouders die overspel gepleegd hebben. Dus dat een man en vrouw die allebei een andere echtgenoot hebben geslachtsgemeenschap hebben en daaruit een kind geboren word. De ouders zijn strafbaar maar is er volgens de islam het kind ook iets te wijten of staat dat vrij van elke straf?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Religie
2.4K

Antwoorden (1)

Binnen de Islam zijn er verschillende opvattingen over de Sharia.
Dus als je een antwoord vind op deze vraag, bedenk dan dat dat in een ander land en/of denominatie anders gezien kan worden.
De hoofdlijn is dat het kind geen blaam treft, maar ook dat het binnen de familie van de moeder blijft, en niet van de vader.