Pleegt de Rooms Katholieke kerk zelfmoord, met de opmerking dat pedofilie verwant is met homofilie?

Met deze opmerking van de tweede man in het Vaticaan, van de week in Chilie gedaan, ter verdediging van de sexschandalen, lijkt deze kerk het laatste beetje sympathie van de moderne verlichte westerse mens totaal te verspelen.

Als of ze in de ban van een bijzonder slechte raadgever zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (10)

De RK Kerk kan zich veel veroorloven,dat soort beweringen zal,als er veel kritiek op komt wel enigszins afgezwakt worden. Maar het maakt haar schijnbaar niet veel uit,dat ze zich meer en meer van de kritische gelovigen verwreemdt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"de moderne verlichte westerse mens " is niet de doelgroep van de kerk. Zij richten zich op de gelovigen die toch al vinden dan homosexualiteit verderfelijk is. Dus wat dat betreft veranderd er niets.

Daarnaast, moet je als geloof nu echt rekening houden met wat mensen vinden? Je gelooft wat je gelooft, ongeacht wat een meerderheid van de mensen denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de ban van een slechte raadgever zijn ze zeker,namelijk hun eigen verstokte ''idealen''

In mijn ogen hebben ze religie voor politiek verwisseld,al sinds de dood van Jezus toen de eerste paus opstond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De echte aanhangers, zullen er niet minder gelovig door gaan worden en blijven trouw aan de kerk, vaak ook de wat oudere mensen.
Ik hoop dat de jongeren zich eens achter de oren gaan krabben na al dit geduvel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om zelfmoord te kunnen plegen, moet je wel leven. De RK kerk bestaat uit een verzameling fossielen, en die zie ik geen zelfmoord plegen. Bovendien beweren ze al 2000 jaar pertinente onzin, dus dar verandert niet zoveel.
Bedenk dat het kindermisbruik van de paters in Chili vooral jonge meisjes betrof. Maar die link hebben de gelovigen in Chili nog niet gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een domme opmerking, maar zelfmoord plegen ze er niet mee. Katholieken die hun geloof opzeggen kwamen al niet meer in de kerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij dat instituut sluiten. als men daar in zulke middeleeuws gedachtengoed blijft hangen is dat alleen maar storend voor de mensen die wel een maatschapij willen waar er ruimte is voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedofilie zou verwant zijn aan homosexualiteit?
Allereerst...filie betekent ziekte. En homo zijn is geen ziekte. Dus homofilie bestaat al niet. Dan is het homosexualiteit.
Je zegt ook geen heterofilie. Pedofilie daarentegen vind ik wel een soort van ziekte.

Wat een ernstige belediging vind ik dat. Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat lesbische vrouwen...met meisjes lopen te klooien... En dat is ook niet aan de orde.
Misschien is de oorzaak van dat kinderen misbruiken wel...omdat ze zichzelf geen sexleven toestaan!
Dat is de mens...die dat zichzelf heeft opgelegd.
Niet God ofzo.
Die heeft het allemaal zelf bedacht notabene.
Dat je best sex mag hebben als volwassenen met een volwassenen, mits allebei vrijgezel zijn uiteraard.
En beiden dat zelf ook willen...zonder dwang of plicht.
Misschien dat die paters, priesters en bisschoppen daarom wel... zo gefrustreerd zijn ... en dan maar een onschuldig kind tegen zijn/haar zin gaan aanraken en erger. Waar halen ze het gore lef vandaan zeg!!!
Staat dat in de bijbel?? Dat je sex met kinderen mag hebben?
Lijkt me echt niet.

Er is vast geen enkel kind op de wereld, die behoefte heeft om met een volwassenen sex te hebben.
Hoe komt iemand er ook maar op...dan spoor je echt niet helemaal.
Dus...NEE...homo's en lesbo's zijn geen pedofielen.

Het zijn meestal de hetero's die zich daar dan schuldig aan maken. Gek genoeg.

Groetjes Schuimpje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de katholieken lopen per bosjes de kerk uit,dat geloof is al lang uit zijn tijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zal niet maar ik vind dat ze wel moeten oppassen met wat ze zeggen ,t geloof is voor god niet voor de kerk moet je sturen om op het rechte pad te blijven en het komt niet alleen voor bij de Rooms Katholieke kerk maar ook bij voetbal verenigingen en andere in stellingen waar kinderen zijn je moet zo en zo op je hoede zijn met kinderen en zelfs oppassen met de vrienden met wie ze omgaan, gr eddy ps wees zuinig op je kinderen