Zijn er documenten die bewijzen dat ik een bepaald geloof heb?

Er zijn namelijk veel problemen met het trouwen in het buitenland met mensen die zelf ook een ander geloof hebben. Daarbij kunnen bijvoorbeeld Homosexuele mensen niet met elkaar trouwen als één of beide personen een ander geloof heeft.
Nu is het probleem dat mijn vriendin zelf is opgegroed in een Christelijk gezin en dat zij volgens de documenten niet kan trouwen met het zelfde geslacht. Ze wil zelf "uit het geloof stappen" maar daarvoor moet ze een ander geloof voor in de plaats nemen.

Nu weet ik zelf niet of wij hier in Nederland documenten hebben over onzelf waarin staat dat wij een bepaald geloof hebben. Ik zelf ben opgegroed in een niet zo streng-gelovig Islamitisch gezin en ik zelf ben nooit naar een Moskee gegaan omdat ik zelf niet zo erg gelovig ben.

"Zijn er documenten die bewijzen dat ik een bepaald geloof heb?"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vriendin kan niet trouwen in de kerk met iemand van een ander geloof, maar er zijn in Nederland geen regels waarin staat van wel geloof je bent. Christenen hebben als 'geloofsdocument' vaak wel een doopbewijs of iets dergelijks, maar geen wettelijke papieren waar dat op staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft geen ander geloof aan te nemen als je het ene geloof laat varen. En als je dat wel doet stelt het weinig voor omdat je het voor een ander doet. Geloof moet uit je hart komen en niet omdat het "moet" of omdat een ander dat wil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan trouwen voor de wet en niet in de kerk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal!

Het beste antwoord

Bewijzen dat je iets gelooft niet. Genoteerd welke religie je aanhangt wel: dit kan staan op een aanmeldingsformulier voor je oude basisschool of voortgezet onderwijs school.