Waarom geloven mensen in een god?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat "een god" voor mensen nodig is voor alle vragen die mensen zelf niet kunnen beantwoorden en voor hen eigen kader toch enige vastigheid willen en de vragen die ze niet kunnen beantwoorden als een wonder beschouwen dat een god invult. Ik ben overigens atheïst.

Sommige mensen geloven in god omdat ze niet in zichzelf geloven.

om een verklaring te hebben voor alles wat bestaat, ontstaan is. En het geeft "troost" en houvast.

omdat God bestaat, er is immers een hogere macht die jou laat leven en sterven voor een bepaalde tijd en het universum heeft ook zo'n bepaalde rangorde tot in de kleinste DNA streng dat er wel een schepper moet zijn je hoeft het hier natuurlijk niet mee eens te zijn! maar als je logische nadenkt zijn er teveel hogere machten, dus God c.q. Godengeloof is niet zo vreemd

het geeft hen hoop en een lichtpuntje in het leven!

Zodat ze een reden hebben voor dingen die ze niet kunnen verklaren.

Waarom peuteren mensen in hun neus? Je doet het wel of je doet het niet. Motivaties zijn per persoon anders.

omdat ze raar zijn ik geloof er ook niet in

Mensen geloven in een God omdat ze het niet zeker weten.

Ik denk dat mensen voor altijd zullen blijven zoeken naar bepaalde antwoorden. Hierbij kan voor sommige een '' God '' antwoord en vaak een zekere mate van rust bieden. Het geloven in een '' God '' dateert al vanaf de tijd der Romeinen en Grieken. Deze volken staan erom bekend al heel vroeg heel beschaafd te zijn. Maar zelf deze mensen schreven bepaalde eigenschappen toe aan een goddelijk persoon