Wanneer is de kersttoespraak van de paus en kun je daar gewoon naartoe?

Ik heb een stopover in Rome op 25 december er zou graag de kersttoespraak van de paus willen bezoeken. Hoe laat is de speech en zijn er bepaalde dingen waar ik mij aan moet houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Antwoorden (2)

Het Urbi et Orbi wordt om 12:00 uitgesproken vanaf het balkon van Sint Pieter.
Het zal dan heeeeel druk zijn. Als je erheen gaat wees dan respectvol naar je (gelovige) medemens en zie dit niet als een veredelde kermisattractie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maandag 24 december begint om 22.00 uur de nachtmis met de paus, waar de geboorte van Christus wordt herdacht. Dinsdag 25 december om 12.00 uur is de zegen Urbi et Orbi.
"Zijn er bepaalde dingen waar je je aan moet houden?" Nee. Helemaal niet. Iedereen kan normaal de mis bezoeken en bij de zegen aanwezig zijn. De zegen is voor IEDEREEN bedoelt.
Ook op Eerste Kerstdag, dinsdag 25 december zijn er natuurlijk talloze missen nog te volgen in de honderden kerken van Rome.
Om 10.30 uur op Dinsdag 25 december is de Mis in de Kerk der Friezen, onze Nederlandse kerk in Rome. Daar krijg je als je wilt na de mis een bakje koffie met een koekje en kun je andere Nederlanders die in Rome wonen of Rome bezoeken een Zalig Kerstfeest wensen.
Veel plezier in Rome en Zalig Kerstfeest alvast !