Zelfmoord is in de islam toch verboden? Hoe krijgen die moslim terroristen het dan goedgepraat tegenover hun broeders?

Wie weet hier wat meer van?

Toegevoegd na 11 minuten:
bij mijn weten heeft de profeet Mohammed zichzelf niet opgeblazen en aangezien hij als voorbeeld wordt gesteld snap ik niet hoe die zogenaamde moslim terroristen dit goed kunnen keuren. Daarnaast betekent jihad iets heel anders

Wat terroristen doen is hetzelfde als mensen die de islam als boosdoener zien

paar teksten uit hun verband rukken, dit koppelen aan hedendaagse dingen en het dan zo uitleggen dat het wordt goedgekeurd. Lijkt me totaal tegen welke geloofsovertuiging dan ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Het beste antwoord

Misschien kun je stellen dat deze moslimterroristen eigenlijk geen moslims zijn.

Maar gewoon terroristen en niets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens wat de terroristen doen is hetzelfde als wat wilders doet willekeurige tekst uit de koran pakken; dit volledige uit haar verband rukken en vervolgens vertalen zoals jij dat wil. De meeste antwoorden hier geven de islam de schuld terwijl godsdienst daar niks over zegt. Een jihad betekent een strijd tegen jezelf en in geval van oorlog tegen je vijanden (gelovig of niet gelovig). We zijn echter niet in oorlog dus slaat het helemaal nergens op om in naam van een godsdienst x aantal mensen te vermoorden en dan ook nog hopen dat je hiervoor wordt beloond...te gek voor woorden!

Andere antwoorden (8)

Ik denk omdat het dan niet wordt uitgelegd als zelfmoord, maar omdat je martelaar bent in de jihad. Dit kan met de een of andere redenatie wel weer als halal worden uitgelegd.

Toegevoegd na 16 minuten:
Zie link: hier wordt uitgelegd dat hoewel het grote deel van de moslims zelfmoordterrorisme afkeurt er toch een aantal zijn die deze zouden interpreteren als sterven op de weg naar God.

Toegevoegd na 26 minuten:
Mijn bewerking was ineens kwijt :-(

Maar ben het met je eens, ik geloof niet dat dergelijke acties met welke geloofsovertuiging dan ook te verenigen zijn. Maar deze wordt toch zo geïnterpreteerd door sommigen. Er is overigens ook een politiek element, deze wordt dan weer religieus aangekleed. Als je interesse hebt, zie tweede bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfmoord als vlucht voor je problemen is verboden. Zelfmoord als opoffering niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat zij denken dat ze zich dan op offeren,
die terroristen denken echt dat ze iets heel goeds doen voor hun geloof.
en als ze het voor hun goede doel doen zeg maar dan is het blijkbaar wel goed
14 jaar geleden
Omdat het grootste gedeelte "schijnheiligen" zijn. Ze verdraaien alles net zo lang totdat het in hun straatje past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is je reinste kletskoek GV niet waardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je? Ik vind dat dit de enige waarheid is. Maar als je tegenwoordig eerlijk voor je mening uitkomt en het heeft iets met buitenlanders of godsdienst te maken, ben je op voorhand al een racist. Een beetje kort door de bocht, of niet?
Het is niet verboden, zelfmoord om je eigen land te verdedigen is toegestaan... En dan verdien je de hoogste hemel en naast jouw als ik me niet vergis 76 familieleden...
Dus onder die noemer mag het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo wordt het door die terroristen dus uitgelegd maar hebben ze enige poot om op te staan? waar staat het in de koran?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in het christelijke geloof geldt dat zo. De christenen die in de Arena van Rome stierven deden dat ook min of meer uit stijfkoppigheid en op vrijwillige basis, ze dachten hiermee martelaren te worden.
De christelijke geschiedenis staat helemaal bol van moord en martelaarschap door zelfmoord.
Bij zelfmoord is het doel jezelf te doden. De terroristen hebben dat doel niet. Dat is in principe de reden waarom dat wel past binnen het geloof. Het heeft niets met goedpraten te maken. (Denk bv aan het verschil tussen moord en doodslag danwel moord en oorlog voeren in westerse landen)

Ze hebben het doel een stel ongelovigen van de wereld te helpen, en de vijanden van de islam te verdelgen. Op dat moment ben je bezig met de verdediging van de islam. En daarbij kan het voorkomen dat je sterft. Dan wordt je een martelaar, en krijg je in de hemel een bak metmaagden, omdat je een held bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me werkelijk of dit wel goed te praten is.
Naast dat zelfmoord bij de moslims verboden is lijkt me ook niet dat profeet Mohammed moord op anderen goed keurt. Dat si toch het doel van deze zelfmoordterroristen.
Misschien dat de grote hoeveelheid schone maagden die het hen oplevert bij de hemelpoort hen over de streep trekt. Wanneer je er daarvan wat af staat aan je broeders dan is hun boosheid ook zo over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch een voorbeeld van wat er met godsdiensten aan de hand is. Geschriften worden uitgelegd op een manier die het beste uitkomt.