Waarom tooien veel moslims zich met een lange (meestal niet bijgewerkte) baard en een kort geschoren hoofd ? Is dit ergens te herleiden in de Koran ?

Deze kerels komen meestal in de publiciteit als woordvoerder of voorman van hun religieuze beweging of stroming.

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens het artikel in de link is het laten staan van een baard verplicht. Snorren mogen worden bijgeknipt maar baarden moeten met rust gelaten worden. Ik heb zelf de indruk dat dit een interpretatie uit streng religieuze hoek is wat denk ik ook vaak de vertegenwoordigers zijn die je bedoelt. Ik werk samen met moslims en geen van allen hebben baard noch snor.

Bronnen:
http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/artik...

De reden dat veel moslims een baard hebben is dat Mohammed een baard had. Aziatische mannen (die weinig gezichtsbeharing hebben) doen soms erg hun best met haargroeimiddelen om toch een (wat vlassig) baardje te kweken. Diverse stromingen in de Islam proberen zoveel mogelijk op hem te lijken, in kleding (lange witte jurken) en haardracht. Sommigen proberen zelfs te achterhalen wat voor soort tandenborstel hij gebruikt zou kunnen hebben. Het kort geschoren hoofd - over het algemeen hebben moslim-mannen kort haar en de vrouwen langer, het wordt vaak als minder goed gezien als het andersom is. Of dit uit de Koran te herleiden is? De meeste Islamitische gebruiken komen niet uit de Koran, maar uit de Hadith.