Sommige islamitische meisjes met een hoofddoek dragen make-up, is dit niet tegen hun geloof?

Dit zie ik bij mij op school.
Ik dacht dat volgens hun geloof dit niet mocht. God zei: Een man moet van je houden vanwege je innerlijk en niet vanwege je uiterlijk. En dat je daarom een hoofddoek moet dragen zodat mannen hun haar niet kan zien. Maar waarom dragen ze dan make-up?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
6.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je niet overwogen om het aan de meisjes zelf te vragen. ?

Het beste antwoord

Het nadeel van geloven is dat ze veel wetjes en regeltjes hebben. Het is haast onmogelijk voor een mens om zich daar aan te houden.
Dit geld voor het christendom, maar zeker ook voor de islam.
Er zijn vrijere moslims en rechtlijnige moslims, de één zal het goedkeuren, de ander niet.
Zo zijn er vrouwen die met makeup op lopen en een hoofddoek dragen, maar ook vrouwen die dit niet doen.
Bij het christendom net zo: er zijn vrouwen die vinden dat je een rok aan moet en geen makeup mag dragen terwijl anderen daar geen moeite mee hebben.
Ik vind: geloof zoals je wilt, met makeup of zonder... met hoofddoek of zonder... zolang je er zelf vrede mee hebt en het voor je gevoel kunt verantwoorden is het goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +

Andere antwoorden (6)

Dat is inderdaad regelmatig een punt van discussie onder moslims. Je bedenkt je haar om je schoonheid te bedekken, maar als je dan veel make-up draagt doe je dit effect weer teniet. Van de andere kant zullen liberale moslims make-up en een hoofddoel meestal geen probleem vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die NintendoNerd;

Volgens veel religieuze leefregels (ook die van bepaalde joodse en christelijke stromingen) mogen vrouwen hun schoonheid niet in het openbaar tonen, enkel aan hun eigen man. Dat werd in vroeger tijden gezien als het bedekken van het haar. Orthodoxe joodse vrouwen dragen daarom een pruik, moslima's en tot voor kort ook christelijke vrouwen bedekten hun hoofd met een hoofddoek. Inmiddels zijn er veel meer manieren om je aantrekkelijk te kleden en toch een hoofddoek te dragen, waardoor de hoofddoek eerder een symbolisch karakter heeft gekregen. maku-up sluit hierbij aan. Ik denk dat iedere moslima voor zichzelf moet bepalen in hoeverre dit past binnen haar interpretatie van het geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie hier een grappig artikel uit een Telegraaf van september

"Een tot de islam bekeerde Canadese heeft een halal make-uplijn op de markt gebracht.
Layla Mandi (32) stond perplex toen ze er een paar jaar geleden achterkwam dat veel cosmetische producten dierlijke stoffen bevatten, waaronder dat van een varken. „Dat vond ik walgelijk”, aldus Mandi, die besloot een nieuwe lijn speciaal voor moslims te ontwikkelen en een winkel te openen in Doebai.

Overigens vond ik ook een artikel na wat googelen van een imam, waarin werd aangegeven dat een vrouw make up mag dragen als ze maar de niqaab draagt (de hoofddoek die alleen de ogen vrijlaat).

Het heeft ook te maken met de meer strenge en minder strenge lijnen in de islam. Er zijn ook christenen van de zwarte kousen kerk, waar de vrouwen alleen rokken dragen, en er zijn christenen die alles dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is tegen hun geloof zeker weten.!

Maar ze hebben het niet in de gaten.

Okee een rimel mag nog wel.

Maar make-up dat nag absoluut NIET.

Voor haar man mag dat weer WEL.

Zelfs dat zegt GOD zelf maak make-up alleen voor je man...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals in vele religies, worden veel regels door mensen gemaakt. Dat stamt al van de tijd dat Jezus op aarde was. Hij zei over de Schriftgeleerden en Farizeeën dat ze mensengeboden onderwezen.
Veel gebruiken hebben niet eens een Bijbelse basis. En zij die de Bijbel als basis gebruiken worden nog aangevallen met het argument dat de Bijbel door mensen is geschreven.
De omgeving kan druk uit oefenen op de gebruiken van een ander.
Daar in iedere religie de jeugd zich verzet tegen de strenge regels, worden bepaalde dingen heimelijk ingevoerd of verzwakt. De Koran verbied het moorden en ook de Bijbel, toch word in de naam van 'het boek' dood en verderf gezaaid. Eigen regels.
Dat gebeurd dus ook met de make-up, die door enkelen gewoon word gebruikt.
In veel overwegend moslim landen zie je dat het openbare leven in grote steden daarom moderner is dan op het platteland en de dorpen.
Trouwens van het toerisme valt er ook al wat aan te verdienen, al is het heidens hoe er word geleefd.
Overigens is het sensuele en de fysieke aantrekkingskracht die b.v. de schaars geklede toeristen kiezen, voor de jongeren (mannen) natuurlijk geen probleem.
Interessant is dat 'mensen' geboden altijd indruist tegen de normale gang van zaken, daar het bedoeld is om mensen te beknotten en onder controle te houden.
Veel moslims eten wel chocola, maar zelfs daarin word door enkele fabrikanten stoffen van het varken gebruikt. Sommigen vermelden dit wel op hun etiket.
Zo zie je maar weer, hou je bij de Autoriteit van het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mogen ze dat inderdaad niet en in de bijgesloten link willen ze het ook de tv-presentatrices verbieden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nee,nog erger het word alle vrouwen verboden.