Hoe en waar regelen moslims hun bankzaken en hypotheek als zij vanuit de koran niet met rente te maken mogen hebben?

Graag met bron als het kan, tx!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Al 2 decennia bestaat het 'Islamitisch Bankieren'.

Hieronder verstaat men bankieren volgende methoden die door het geloof aanvaard worden.

Hier zijn varianten voor ontwikkeld de rente die men zowel krijgt als moet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is in de westerse landen nog niet ver ontwikkeld.
In islamitische landen zijn deze goed ontwikkeld en doen westerse banken er goede zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je in Nederland zo een bank die doet aan islamitisch bankieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen. Bilaa-Riba heeft een poging gewaagd in 2008 om de Nederlandse markt aan te boren, maar de belastingdienst lag dwars. De 'vergoeding' die moslims moeten betalen voor de hypotheek was niet aftrekbaar en dat maakte een dikke streep door de rekening van deze financierder. http://www.amweb.nl/tijdschriften/2008/nr-15/bilaa-riba-geeft-strijd-om-halal-hypotheek-op.53569.lynkx