Hebben "Engelen" dezelfde betekenis in elke godsdienst? M.a.w. zijn ze in elke religie de dieners van God?

Ik begin nl een eetcafe in een gereformeerd dorp onder de naam eetcafé de Engel.

Weet jij het antwoord?

/2500

In de Griekse mythologie komt Hermes voor, de zoon van de oppergod Zeus, die als boodschapper werd gebruikt. Die wordt geen engel, maar een God genoemd. Hij had vleugeltjes aan zijn enkels. Je zou kunnen stellen dat het concept 'engel' als 'boodschapper' met vleugels kan zijn overgenomen van de Grieken. Maar ja, de Grieken geloofden dat Hermes een god was en dat rijmde niet met het idee dat er maar één God zou zijn. Zodoende ontstond het concept 'engel'. Je vergist je overigens dat alle religies op elkaar lijken. Dat is verre van zo. Engelen komen alleen voor in de zogenaamde Abrahamitische religies. Oftewel, de religies die hun oorsprong hebben in Israel: judaisme, christendom en de islam. Godsdiensten die volkomen los hiervan, bijvoorbeeld in Australië, China, Japan of Amerika zijn ontstaan, hebben totaal andere elementen en verhalen en vaak meerdere goden of zelfs helemaal geen god(en), laat staan van engelen. Alleen de geesten van overledenen, is een terugkerend element dat in alle godsdiensten terugkeert.

Absoluut, ik heb er zelf een gezien

Een engel (meervoud engelen) bestaan niet.Op ene dag hebben ze een leuk kinderkoppie uitgeroepen een engel te zijn en zo is het begonnen,De vleugels hebben ze erbij bedacht zodat het teder over zou komen.De eerste ontwerper van de engel had veel fantasie en maakte er echt iets fantastisch van.Ze hebben ook altijd krullend haar zoals U weet.Stijl haar (melkboerenhondenhaar) was toen nog niet in.Iedereen had toen (in de tijd van het creeeren van engelen) mooi krullend haar.U bent in ieder geval verzekerd dat U niet hoeft te werken op zondag.Dus creeer uw voedsel in 6 dagen en calculeer na dit gegeven of het loont om in zo'n dorp een eetcafe te beginnen.

dat klopt inderdaad,wel leuk mijn kledingwinkel heet ook de engel...veel sukces