Kun je op je 23ste nog je vormsel doen?

Ik ben 23 en ben sinds kort geïnteresseerd in de kerk en wil in de komende jaren ook een keer gaan trouwen. Ik ben wel gedoopt en heb mijn communie gedaan, maar mijn vormsel nog niet. Kan ik deze nog doen en wat zijn daar de eisen/procedures voor?

Toegevoegd na 20 minuten:
en dan vooral; wat "moet" ik hiervoor doen? (al is "moet" misschien niet het juiste woord, aangezien ik het zelf wil)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, zelf heb ik net tig brieven geschreven om het voor elkaar te krijgen om uitgeschreven te worden... Een hele klus kan ik je vertellen. Omgekeerd zullen ze je vast graag van dienst zijn als je het H. Vormsel wilt ontvangen.

Het beste antwoord

Ja dat kan.

"Alle gedoopten kunnen het Vormsel ontvangen. Zij, die op volwassen leeftijd (volledig) opgenomen willen worden in de R.K. Kerk, kunnen zich wenden tot één van de leden van het pastorale team"

http://www.parochie-sintmaarten.nl/SacramentenenLevensmomenten/Vormsel/tabid/186/Default.aspx

Dit is een voorbeeld van een tekst van één parochie, op andere sites heb ik soortgelijke teksten gezien.

Toegevoegd na 23 minuten:
Wat je ervoor moet doen? In eerste instantie contact opnemen met je pastorale team.
Zij zullen de procedure zoals die daar gehanteerd worden aan je toelichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De link heeft me meer informatie gegeven en er is gereageerd op de toevoeging aan mijn vraag. Dank u wel!

Andere antwoorden (1)

ja dat kan, en moet zelfs als je voor de kerk wilt trouwen. Ik zou gewoon langs gaan bij je eigen kerk of die van je toekomstige vrouw. En daar info vragen.