Hoe staan de getuigen van Jehovah er tegenover indien een man zijn zaad schenkt aan de spermabank?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zo, ik heb het even nagevraagd en het antwoord is volkomen duidelijk en ook logisch. Ze staan er negatief tegenover. De reden waarom is simpel: Een kind wordt verwekt uit een huwelijk en op een natuurlijke manier. Als iemand sperma schenkt aan de spermabank is er geen natuurlijke verwekking meer en dat mag niet volgens de Jehova's getuigen. Daarbij kunnen vrouwen die niet getrouwd zijn dan ook een kind krijgen en dat mag niet. Overigens werd mij ook een ander interessant feitje verteld. Volgens de leer van de Jehova's getuigen is het NIET verboden om een kind te adopteren. Als er echter een echtpaar is dat een kind wil adopteren en men komt er achter dat ze Jehova's getuigen zijn mag het echtpaar het kind niet adopteren van het adoptiebureau. De reden hiervoor is dat Jehova's getuigen tegen bloedtransfusie zijn en derhalve de gezondheid van het geadopteerde kind in gevaar komt. Dat laatste was niet een antwoord op de vraag, maar dit feitje wilde ik jullie niet onthouden ;-)

Ik denk niet dat die daar slecht tegenover staan. Zo komen er meer kinderen op deze wereld en dat is alleen maar een goed ding.

Dat vinden ze niet leuk. Spermabanken kunnen ongehuwde dames van zaad voorzien en ongehuwde moeders passen niet binnen hun denkraam.

Negatief. Voorplanting is iets wat ín het huwelijk hoort, en niet daarbuiten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100