Stel, er is een hemel. Wat moet je daar dan tot in de eeuwigheid zo lang doen?

Ga je je niet een keer vervelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.5K

Antwoorden (10)

Heimwee hebben naar het zondige leven op aarde, denk ik, dat je immers hebt gemist als je daar terecht bent gekomen.
14 jaar geleden
wachtten op je nabestaande , en geduldig kijken naar ze.

Toegevoegd na 3 minuten:
maar je ziet het vanzelf wel , zonde om je daar nu druk over te maken. ( niemand kan dit eigenlijk beantwoorden , niemand is er geweest)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar na een paar jaar komt die nabestaande dus ook in de hemel. En dan? Wat doe je dan verder tot in de eeuwigheid?
Vast niet pokeren, want gokken is inbijbels. En vast ook geen seks, want dat dient geen nut in de hemel.
Aan gods zijde verveel je je nooit, hij kan heel goed schuine moppen vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lach zelden om schuine moppen, maar toch vind ik jouw antwoord wel enigszins grappig... Merkwaardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe komt U erbij, dat ik schuine moppen zou vertellen? ;-)
Ik stel me voor dat de hemel zó leuk is, dat ik er nooit meer weg zou willen en er tot in de eeuwigheid wil blijven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar wát doe je (of je ziel?) er dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontspannen, beetje wandelen in het paradijs, praten en lachen met anderen, genieten van het beste eten en drinken, doen waar ik zin in heb. Een vergelijking met een verlofdag zeg maar, waarop je alles doet wat je leuk vindt en waarvan je wil dat er geen einde aan komt. Verveling is een aards begrip en gevoel, dit trek je niet door in iets als de hemel. Daar ís per definitie geen verveling.
Misschien is het dan wel wachten op het moment dat je wordt terug gestuurd in een nieuw lichaam van een mens of welk wezen dan ook. Ofwel: Je leeft nu, later ga je dood, doet een bak koffie in de hemel, en gaat daarna weer verder. Misschien zelfs wel op een andere planeet waarvan we hier niet van het bestaan afweten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de wachtrij staan, om God een vraag te kunnen stellen, er zijn nog zo'n 7.964.232.448 wachtenden vòòr u!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Alle boeken en publicaties die ik heb gelezen over het eventuele bestaan van de hemel en bijna-doodervaringen spreken in dit verband altijd van een heel ander tijdsbegrip. Tijd bestaat daar heel anders dan op aarde. Dus wie weet duurt "het" allemaal niet zolang en bestaat daar geen verveling!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het echt serieus wilt weten kan ik je aanraden het boek van Loes van Loon te lezen: Door licht verbonden.
Hij ligt ook bij de bieb en ook te koop bij uitgeverij Petiet in Barchem, hier betaal je geen verzendkosten.;-)
Ik vind het een geweldig boek..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk omdat JIJ die loes bent? '-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee..helaas.
Al zou ik het graag willen.
Door licht verbonden, zoals mijn voorganger schrijft geeft goede uitleg hierover. Je vertrouwen diep in je zelf heeft hoop voor de toekomst, de liefde die het uitstraalt zal uiteindelijk je zegen worden. Drie-enige God zou je kunnen zeggen. We willen alles verklaren om de onzekerheden die we tegenkomen te omzeilen. Je hele leven is verbonden met tijd. De tijd dat je geboren wordt de tijd dat je jarig bent de tijd van 7 dagen, alles is tijd. Een dag wordt al verdeeld in de ochtend middag en avond. En om 24 uur gaat de tijd opnieuw beginnen. We verdelen de jaren al in goed tijden en slechte tijden. En iets wat niet te verklaren valt is ondergebracht in eeuwigheid. De hemel is geen gouden kamer met een klok die je goede daden bijhoud. Het is een andere dimensie van licht door energie die er is omdat je het gelooft. Als we met ons geloof Allah christenen katholieken hindoeïsme boeddhisme, beleven, laten we het doordringen in onze ziel. Op zich een goddelijk gebeuren. We kunnen denken beleven en voelen. Tezamen is dat jij. Je bent een mens net als ik, maar toch zijn we verschillend. Zo ook in het geloof. Het geloof in iets is de wijze waarop, Nirwana is de hemel, of onze uitspanning. Het geloof in het diepere zelf, vanuit de liefde hanteren alle soorten van Geloof. De hemel in eeuwigheid is tijdloos. 1000 jaar kan wel een minuut zijn. Het geloof stelt ons gerust. Vaak zeggen we ook rust in vrede, en dat is op zichzelf al tijdloos. Iedereen praat in zich zelf met zich zelf en dat stemmetje had je al toen je drie was , maar is er ook als je 85 jaar bent. Dat stemmetje je diepere ik, is tijdloos. Zo ook in de hemel, je verveelt je niet want er is geen tijd, de belevenis is eindeloos mooi dat is mijn hoop binnen het geloof. De hemel is geen wachtkamer, het woord is door mensen gemaakt. Je levens pad gaat niet over rozen, maar het is dan ook een leerweg, die ook hierna weer opnieuw begint. Dat is hemels, en geen tijd doden, alles is, en zal er zijn. voor jou voor mij en ik in mij. Tijdloos als een droom. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de moslims mag geloven, is er een onbeperkte hoeveelheid maagden in de hemel. never a dull moment! :-)