Moet een niet-moslimse vrouw moslims worden als ze trouwt met een moslim-man?

Of is dat niet verplicht en is het haar eigen keus? Hoe zit dat precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Een moslim man zou de regels overtreden als hij een niet moslim vrouw zou trouwen, zij is niet Haram. Maar veel moslim mannen vinden dit niet belangrijk. Mijn stiefdochter is met een Marokaanse jongen en zwanger van hem. Ze gaan samenwonen en wie weet in de toekomst trouwen. Zij hoeft helemaal niks en blijft gewoon wie ze is. Dit is hun keuze, sommigen uit de Marokaanse gemeente zullen dit accepteren en sommigen niet. Maar zij is dus niks verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is haar eigen keus volgens mij, ken zat vrouwen die ongelovig zijn en getrouwd zijn met een turkse man. Die moslim is trouwens.
Dus nee het moet niet, liefde gaat voor en dan kun je zulke dingen wel bespreken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag, Maar het hoeft natuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan in godsnaam een moslim met een niet moslim trouwen??????
Of is tegenwoordig iemand een moslim die alles doet wat allah ons verboden heeft??? Als je het over deze vrije moslim hebt.. Ja dan mag natuurlijk alles en hoeft het inderdaad niet. Je hebt gradaties van moslim zijnde. Dus ja..