Is 't uitspreken van 'Er is geen god dan de god (allah=de god) en Mohammed is zijn profeet.' voldoende om moslim te worden?

Dit n.a.v. SuzyQ die schreef:
[Niet voor niets hoef je om je te bekeren tot de islam maar één zin uit te spreke en te geloven:

"Er is geen god dan de god (allah = de god) en Mohammed is zijn profeet."]
(Dat als reactie op Achtertuyn op http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-pesten-hemel.16116).

Weet jij het antwoord?

/2500

Me dunkt dat je naast het uitspreken er dan ook achter moet staan...

Je kunt geen moslim worden als je er niet achterstaat. Met andere woorden, als je het voor iemand anders doet maar er zelf niet achterstaat, telt het niet. Moslim worden bestaat uit een aantal dingen: - Getuigen dat er geen god is dan Allah (d.w.z. dat niemand anders het recht heeft om aanbeden te worden naast Hem en het erkennen dat Hij de Schepper is) en dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper is (moslims erkennen overigens wel alle andere profeten als Jezus bijvoorbeeld). - De gebeden verrichten, plichtsgetrouw en op een correcte manier. - Zakaat betalen, ofwel armenbelasting. - De Hadj (pelgrimstocht naar Mekka) verrichten. - Vasten gedurende de maand Ramadan.

En mijn God is Lucifer... Dus wat heb ik dan met Allah te maken... En zoals een itaat uit een mooie mythe klinkt: "Jouw God is niet mijn God!" Laat iedereen dus gewoon geloven wat hij/zij wilt...

Ik heb het zojuist hardop geroepen, maar ik voel nog geen verandering. Lijkt me ook te makkelijk.

In principe word je moslim door die zin in het openbaar uit te spreken. Verder moet je je echter ook aan de regels van de islam houden(lijkt me logisch), zoals de ramadan, tocht naar mekka, armenbelasting etc. Als je echt geintresseerd bent sluit je je het beste aan bij een moskee, die kunnen je meer vertellen. Maar uiteindelijk kun je elk geloof aanhangen wat je wilt, zonder dat je er iets mee doet.

Om goede antwoord te kunnen geven op je vraag moet ik waarschijnlijk duiken in de fatwa’s,want in de islam niets is zo simple als het lijkt.fatwa is wat de imaam zegt over bepaalde zaken zodat het ligitiem (halal) wordt verklaard. dat ga ik niet doen natuurlijk want de uitkomst is meestal bekend:de ene imam zegt zo en de andere zegt sus..afhanklijk van hun stroom.Over het algemeen is de kreet wat je hierboven vermeldt nodig om muslim te worden,maar de andere basis regels zijn ook net zo belangrijk, ik zou beginnen met als je een man bent dan moet je een stukje van je piemel afstaan! en een reeks van mag-wel en mag-niet dingen wat je moet weten. In praktijk, is islam een prima geloof voor mensen die alleen een houvast zoeken,en niet praktisch de islam gaan naleven. en terug op je uitleg zeg je*niet voor niets* en dat klopt er is niets dat voor niets is gezegd in de islam. wat mij persoonlijk stoort is de naam mohamed die je moet spreken, het gaat om god toch,wat als ik niet onder de indruk van deze man ben? was het niet beter geweest als het zo ging *er is geen god dan allah en de rest zijn gewoon mensen* aangezien mohamed dat eertitel profeet niet heeft verdient. samenvatting: ja je wordt wel muslim, maar je krijgt niet eens staand-plaats in de islamitsche bus naar de hemel, daarvoor moet je meer doen.