Wat zijn de bekendste moskeeën van de wereld en in welke stad/steden staan deze?

Toegevoegd na 1 minuut:
De vraag zegt genoeg ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
3.4K

Het beste antwoord

De Moskee van de profeet of de Masjid an-Nabawi is een moskee in de Arabische stad Medina. Omdat de moskee het graf van Mohammed herbergt, wordt het door de moslims beschouwd als een van de belangrijkste plaatsen in de islam. De moskee is na Al-Masjid al-Haram in Mekka de grootste moskee ter wereld.

Toegevoegd na 38 seconden:
En op http://en.wikipedia.org/wiki/Mosque kom je er nog heel veel tegen. Allemaal bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De wel bekendste moskee is de Al-Aqsamoskee in het islamitische gedeelte van Jeruzalem nabij de rotskoepel. Onder de rotskoepel zou de voetafdruk van het paard Buraq staan waar Mohammed de hemelreis mee maakte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De moskee vaan Córdoba in Spanje is ook erg bekend, deze is gebouwd in de tijd dat de Moren het Iberisch Schiereiland veroverden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Süleymaniye Moskee en Aya Sophia in Istanbul.
De HassanII moskee in Casablanca.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote moskee van Djenné (in Mali)

Deze moskee is van leem gemaakt en is het grootste van leem gemaakte gebouw ter wereld. De ommuurde begraafplaats stam nog uit de 13 eeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Moskee van Rome (in het Mekka van het katholicisme)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Moschea_00497.JPG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Isfahan, Iran, staan 2 zeer beroemde moskeeën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Gouden Moskee in Samarra, Irak.
Helaas gebombardeerd in 2006, ik was er nog net 2 jaren ervoor en heb deze bombastische moskee nog in volle glorie gezien. Een hoogtepunt van een bijzondere reis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Hebron staat de Grot van de Patriarchen, die heilig is voor zowel joden als moslims. Joden kennen de plek als Ma'arat HaMachpelah (Grot van de Patriarchen); moslims
als de Ibrahimi-moskee (Abrahams moskee). Deze plek wordt traditioneel beschouwd als de plaats waar de aartsvaders en -moeders Abraham, Sara, Izaäk, Rebekka, Jakob en Lea begraven zijn. In deze grot is zowel voor joden, moslims en christenen een heiligdom geweest.
13 jaar geleden
Volgens antropologen is de grote moskee in de hoofdstad Paramaribo van Suriname 1 van de meest opvallende ter wereld. Staat naast een grote joodse synagoge en er heeft nog nooit een incident voorgedaan.
Bezoekers van beide gebouwen lopen door elkaar heen en begroeten elkaar. Parkeren hun voertuigen naast elkaar zonder morren.
Ja, waarom hier wel mogelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meeste(wil niet iedereen over een kam scheren) westerlingen zijn intolerant tegen andere overtuigingen.