Geloof jij dat Al Qaida bestaat?

In antwoorden op enkele vragen op GV lees ik dat sommige mensen denken dat Al Qaida niet bestaat, een verzinsel van de Amerikanen, of iets anders. Wat denk jij? En waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Mensen willen niet geloven dat er zulke "kwaadaardige" mensen op de wereld rondlopen. Dan gaan ze proberen iets anders te verzinnen om de aanslagen te verklaren.

En dan de complotdenkers die menen dat Amerika er allemaal achter zou zitten omdat het geld oplevert ofzo. Volgens mij kost die hele War on Terrorism meer geld dan het ooit zou opleveren (miljarden dollars per MAAND). Geleend van de Chinezen, overigens. Niet alleen de financiele kosten, overigens. Amerika heeft een hoop geloofwaardigheid verloren door de strijd tegen moslimterrorisme. En ondertussen dat wij in Europa lekker van het zonnetje genieten en bakkeleien over van alles en nog wat en ferme taal uiten richting agressieve staten, staan we onder het paraplu van de Amerikanen die tenminste doen wat de meeste mensen hier denken...

Enfin, Al-Qaida heeft in ieder geval bestaan. De huidige vorm met haar schrale met een Nokia-tje opgenomen boodschappen is niet meer wat het geweest is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nee hoor dat bestaat niet... Amerika jaagt op spoken en noemt dat dan Al Qaida...
En die man, die steenrijke man, Osama Bin Laden, die heeft zich laten ombouwen en doet nu mee aan de senior-miss-verkiezingen in Honolulu...

Als er gevochten moet worden dan heb je een vijand nodig... En als je die niet hebt, dan maak je er een... De Russen zijn niet meer in, dat gelooft niemand meer, de Chinezen ook al niet, want die importeren veel te veel en die accepteren waardeloze briefjes als betaalmiddel, dus dat is eerder een vriend dan een vijand...

Dan maak je toch een vijand, Osama Bin Laden and the Muslim-family... Jippie we hebben een beller euh vijand...

en nu vechten tegen die vijand... Europa doen jullie mee?

Zo gaat dat tegenwoordig...

En weet je wat het ergste is, dan men het nog allemaal gelooft ook nog... Schande... Maar wat doe je er aan?...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
begin jaren 90 (dus net na 1989) heb ik een toespraak van een amerikaanse generaal mogen aanhoren (over reorganiseren, dat was het onderwerp). Hij zei, met een grijns: "we lost our most important customer (the USSR). And every organisation needs a customer to target their business processes" Need to say more?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
confirmed...
Al Qaida ?

als ze zo gevaarlijk waren hadden ze wel newyork opgeblazen inplaats van een gebouw.

Bush heeft zelf de twin-towers laten instorten omdat hij de olie van irak wou hebben.

Denk na ? het draait allemaal om geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al Qaida bestaat zoals de Eta bestaat . Zowel van arabische (al jazeera)bron als van amerikaanse ,als van de bbc wordt het bestaan bevestigd in hun berichtgeving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaja, zoals ook bevestigd werd dat irak maasvernietigingingswapens had zeker?
Ik denk zeker dat Al Qaida bestaat.
En als het niet bestaat, wordt de naam Al Qaida gebruikt voor de groep extremistische moslims die regelmatig terroristische aanslagen pleegt en die zich verenigd heeft en daarmee een organisatie vormt.

En dan is het maar net wat voor naam je het beestje geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kon idd wel eens zo zijn dat piepeltjes gewoon de naam al queda geadopteerd hebben en onder hun vlag terrorisme bedrijven.
Ja, ik geloof dat Al Qaida bestaat. Wat ze doen (achter de schermen) is minder duidelijk. En ook wat er precies waar en niet waar is, verzonnen of niet verzonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al queda en osama bin laden…...... are they for real? Het is een organisatie met miljarden aan cash zo wordt gezegd, en elke keer als ze een boodschap hbben komt er een onduidelijk slecht hoorbaar filmpje met heel veel sneeuw via al jazeera de wereld in. Elke Jan Lul in Nederland maakt complete reportages van trouwerijen, geboortes en weetiknietwat, helemaal vlekkeloos. En een miljardenorganisatie weet een filmpje neer te zetten aar me ome Piet zich in de jaren 70 nog voor zou schamen. Kom nou toch eens mensen, we worden in de maling genomen.

Ik heb me antwoord/reactie maar hier naar toe gekopieerd, sluit beter aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaan doen ze zeker. Ik denk dat ze al bestonden voordat ze de Twin Towers neerhaalden. En als dat al niet het geval mocht zijn, bestaan ze nu - door ze te benoemen, zouden ze zijn gecreeerd, er zijn immers voldoende extremisten die zo'n organisatie zouden vormen als het bestaan ervan alleen al zou worden geopperd.

Ik denk echter ook dat hun macht uiterst beperkt is. De macht van het extremisme als beweging is vele malen groter.

Het probleem is nu juist dat de jacht op Al Qaide het extremisme versterkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al Queda is een geuzen-naam geworden, al zullen ze niet weten wat een geus was/is.
Als ik onderstaande link zo eens lees,heb ik zo mijn twijfels over het bestaan van Al Qaida en gaat Amerika in mijn ogen niet vrijuit wat betreft het creeeren van een spook tegenstander, waar het andere landen in mee sleept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak me er niet zo druk over of het wel of niet bestaat, het maakt totaal niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Nynkeanna;

Al Qaida bestaat in de geest van mensen die aan moslimparanoia lijden en van hen die baat hebben bij een Grote Boze Vijand. Wie zich Al Qaida voorstelt als een geoliede, goed georganiseerde en gestructureerde paramilitaire beweging zit precies in de hoek waar machtswellustigen in het westen ze willen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ze bestaan, en zijn niet half zo eng als ze ons doen geloven. Als het om onze 'tegenstanders' gaat, is onze media goed in het zwart maken van mensen. Dat is jammer, want nu weet niemand hoe slecht bijv. een Mugabe echt is. Als alles waar is wat ze over hem schrijven, zouden ze 'm moeten hangen, maar waarschijnlijk is het allemaal weer zwaar overtrokken.

Hetzelfde geld voor Al Qaida. Osama is vast al 10 jaar dood, de grootste koppen hebben ze al te pakken, het land/de regio is een puinhoop (lees: kutszooi). Maar als 'ze' (of we) verklaren dat we 80% wel uitgeschakeld hebben, is het politieke draagvlak weg. Liever een engerd daar in het zadel, zodat we onze zonen daar heen kunnen sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de aanwijzingen dat Al Qaida bestaat te reëel zijn om te negeren.

En ik denk dat mensen die denken dat Al Qaida een verzinsel van 'de Amerikanen' zou kunnen zijn, te veel films als 'Wag the Dog' hebben gekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
America heeft de hulp van deze groep fanatieke strijders om de russen te verslaan gevraagd en gesteund, dus zij bestaan echt. niemand heeft last van hun tot meneer bush dacht en nou wil ik een oorlog in iraq hebben voor de olie-bronnen...alqaida is nu een feit, een gevaar voor de hele wereld. denk je dat samir a. of mohamed b. contact met osama hebben gehad. niet dus. maar ieder radicalist fanatiekeling van maakt-niet-uit welke land kan onvoorwaardelijk lid worden van al-qaida en mag de naam gebruiken om aanslagen te plegen en te eisen. dat is 1000keer gevaarlijker dan welke organisatie dan ook omdat je zo toegelaten wordt ..het gevaar is niet gericht tegen het westen of america maar tegen iedereen. dit monster van een terroristisch-organisatie trekt duizenden jongeren over de hele wereld, die ontvreden zijn over hun situatie, dus het antwoord op je vraag is: Al Qaida bestaat nu more then ever.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij was het meer een reactie op een aantal Boeings in een paar gebouwen met meer doden dan Pearl Harbor als gevolg die een en ander aangewakkerd heeft. ps - Je bronvermeld? Kan je een link erbij zetten, zo schiet het niet op natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, iraq is erbij betrokken.saddam heeft niets met 9/11 te maken de daders zijn van al qaida die zaten in afghanistan en ze waren niet bevriend met saddam daar heb je geen link voor nodig,de hele wereld weet het. Bush heeft al Qaida selfs geholpen door de oorlog gebied te gaan uitbreiden. alles op een rij
1-america had alqaida nooit moeten steunen tegen de russen
2-america had iraq nooit moeten aanvallen ( voor olie). geen wapen gevonden.wel burgeroorlog ontstaan.
3- de hele wereld had america gesteund als het bij de taliban was gebleven. iedereen haat taliban.
we hebben hier over bigger plans,de machtverhouding in het midden-oosten moest veranderen, maar zoals de arabisch spreekwoord luidt:
wie berekent voor zichzelf, kloppen zijn berekeningen niet. you got 'm?
Al Qaida bestaat zeker. Het is een guerrillabeweging. Die nooit overwonnen kan worden. Waarmee terdege rekening gehouden moet worden. Het is duidelijk dat een mensenleven totaal geen waarde heeft voor deze groep. En dat ze door gaan tot het einde.