Wat gebeurd er volgens Hindoes met mensen die niet Hindoe zijn en dan dood gaan?

Als je niet als Hindoe geboren ben kan je het ook nooit worden. Maar wat gebeurd er dan volgens die hindoes met mensen die geen Hindoe zijn. Worden die ook weer opnieuw geboren in een ander wezen? of gebeurt er iets anders mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Antwoorden (3)

Volgens het geloof heeft elk levend wezen een reincarnatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die gaan op voor een volgende ronde in Saṃsāra (de cyclus van dood en wedergeboorte) totdat ze uiteindelijk bevrijding (moksha) zullen hebben bereikt.

Jay Ram
Jay Hanuman
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hindoe gelooft natuurlijk in het hindoeïsme. Dus die gelooft er in dat er reïncarnatie 'plaatsvindt'. Dit is netals dat bijvoorbeeld christenen denken van niet-christenen dat er leven na de dood is en dat die persoon dus in de hemel of de hel kan komen...
Hopelijk heb je er iets aan.