ze slaan in de moskee?

Ik ben 13 en ik moet al sinds ik 5 jaar was elke dag naar moskee, en als we al een kleine arabische letter fout lezen, krijgen we al een klap. Mijn ouders dwingen me om naar de moskee te gaan, als ik niet wil, worden ze boos, en mag ik geen leuke dingen doen, en krijg ik een tik. WAT MOET IK DOEn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.2K

Antwoorden (13)

Klacht sturen naar de gemeente dat er fysiek geweld plaats vindt in de moskee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat iemand van 13 zo naar de gemeente kan gaan en een klacht versturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in Rotterdam in de wijk bloemhof, de moskee heet Islamia Ghausia Rotterdam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@JCA: waarom zou dat niet kúnnen? Natuurlijk kan dat wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, en desnoods een volwassene vragen voor hulp, evt
Zeg tegen degene die de klappen uitdeelt dat dat strafbaar is. Maak hem maar lekker bang. Misschien mag je van hem dan niet meer naar die moskee gaan, dat is toch wat je wil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word ook gedwongen ik (ik ben 15) ik ben ook zat keren geslagen mijn ouders zeggen aah is maar een tikje maar eigenlijk mag dit niet een jongen bij ons werd hard geslagen en als gevolg moest hij huilen en dat vertelde die tegen zijn ouders en zij geloofden hem die meester wers vervolgens weggestuurd maar echt als het een tikje is het niet erg maar een klap mag niet bij ons is zit zp een tik ook in de cultuur als het echt pijn doet zou ik klagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tikje, klap, maakt niet uit. Het mag allemaal gewoon NIET!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist het is gewoon belachelijk dat hij zich MOET laten slaan door z'n "geloof" of wat er nog van over is...
Neem eens contact op met de kindertelefoon om hier over te praten, zij kunnen je ook naar de juiste instantie doorverwijzen mocht dat nodig zijn!
Je kunt met ze bellen (0800-0432) of chatten op de site, of met ze msn'en (chatbot@kindertelefoon.nl toevoegen aan msn).
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, ze mogen niet slaan. In Nederland mag je kinderen niet slaan als ze niet luisteren, ook niet in de moskee. De pedagogische tik is afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed advies. Het belangrijkste voor de vraagsteller om te weten: het is NIET normaal om in de moskee geslagen te worden, en het is goed om hulp te zoeken.
Kristal
13 jaar geleden
goed advies Eva +
Vervelend probleem! Maar probeer dit eerst even met je ouders te regelen, want die kunnen het beste de moskee erop aanspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel naar voor je.
Als je leraren de Koran en de Hadith echt goed bestudeerd hadden, dan zouden ze moeten weten dat Mohammed (vrede zij met hem) heeft gezegd dat slaan alleen in het uiterste geval mag.

Als je ouders de moskee steunen (en daar lijkt het wel een beetje op), kun je inderdaad eens bellen met de Kindertelefoon.

Ik ken trouwens ook Pakistaanse ouders die hun kinderen nooit slaan, dus nodig is het niet.

En hier een liedje om je te helpen bij arabische letters.
http://www.youtube.com/watch?v=-L-GOHa5-YQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sherpa, een dikke plus! Zo is het!
Mohammed (vzmh) was een vredelievende man en het zachtaardigst was hij voor kinderen. Jammer, als alle moslims de Islam zouden beleven zoals het hoort (lees: in de voetsporen van Mohammed treden).. zouden ze er zelf ook beter van worden. En oh Cat Stevens / Yusuf Islam! haha leuke tip/afsluiting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaan is een teken van machteloosheid. Zegt dat slaan misschien iets over de Islam?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is een cultuur ding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zondag, lees het bericht van Sherpa nog eens door.. misschien dringt het tot je door dat je met een onlogische redenatie komt :)
Mvg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het uiterste geval mag het bij de Islam, zegt Sherpa. Ik kom daarna met een vraag; niet met een redenering.
Werkelijk belachelijk dat je wordt geslagen. Heb je dit al met je leraar op school besproken? Dit is kindermishandeling en is strafbaar. Een moskee zou toch een voorbeeldfunctie moeten hebben. Juist daar zouden ze geweld NIET moeten promoten. Probeer desnoods je verhaal bij meldpunt kindermishandeling te melden via telnr : 0900 - 123 123 0.
Pik dit niet en trek op de meest mogelijke plaatsen aan de bel!!!
Ik ben niet tegen een corrigerende tik. Maar om een leesfout een tik uit te delen vind ik veeeel te ver geen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens in een Koran school in Mali kijken. het slaan hoort erbij als deel van de cultuur. Ze leren daar trouwens niet eens arabisch, ze lezen alleen de klanken. Ze weten niet wat ze lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat daar geslagen wordt vind ik ook niet kunnen. En al helemaal niet als ik van je lees dat ze niet eens weten wat ze lezen. Maar deze moskee staat in NL. Dan moeten ze zich aanpassen een de NL regels. Niet slaan dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel heel hard roepen dat het door de cultuur komt, maar zoals top10 ook al zegt hoort het niet thuis in de nederlandse cultuur en is kinderen slaan gewoon strafbaar helemaal als het regelmatig gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je bijval Freek!
Aangifte doen en als je niet alleen durft een van de jonge mannen ( op vrijdag zijn er een heleboel) vragen of hij je wilt helpen. Het mag niet het kan niet en het is strafbaar!

Je kunt ook gewoon aangifte gaan doen bij de politie wegens mishandeling.

Veel succes en ik hoop voor je dat het snel is opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sjonge jonge, als dit verhaal klopt en niet een islambasher is die onder het mom van een moslimkind hier haat probeert te verspreiden, dan is het echt schandalig. Het vers uit de Koran: "Laa iqra haa fiddien": er is geen dwang in het (islamitische) geloof, hebben die ouders blijkbaar niet begrepen. Ook hebben ze niet geleerd dat profeet Mohammed (s.a.v.s.) noch zijn vrouwen, noch zijn kinderen ooit heeft geslagen. Onwetendheid is onze grootste schande.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig weet ik uit zeer betrouwbare bron dat dit inderdaad gebeurt in die moskee.
Ik moet zelf ook naar de moskee, mij slaan ze niet. Ik ben ook 13. Maar ik zou echt anoniem aangifte doen, want dat mag zomaar niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel het aan je klastitularis op school.Hij kan dan met je ouders onderhandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wordt geslagen dan ligt het toch echt aan die leraar. Het lijkt nu een beetje alsof het in alle moskeeën gebeurd terwijl dit niet het geval is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben van mening dat je aangifte bij de politie moet doen van mishandeling!ze mogen je niet slaan omdat je een foutje maakt,ze mogen je niet slaan in geen enkele zin!!!!!!!!!!