Een moslim wast zijn handen voor het gebed hoe doet hij het in de woestijn als er geen water is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Het beste antwoord

Officieel staat in de koran als een moslim wordt opgeroepen tot een gebed hij zich eerst moet reinigen. Dit ritueel heet "aptez"(het reinigen van geest en lichaam). Normaal moet dit met schoon en vers water. Als er op het moment van gebed geen water aanwezig is moet de moslim dit met zand of enig andere vorm van aarde doen. Aangezien het voor moslims gezien wordt als creatie van god is aarde / zand niet onrein in deze situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan wassen ze zich symbolisch.

"Halverwege de woestijn stoppen we voor een plas- en gebedspauze. De vrouwen bidden tijdens het rijden in de bus, ze leggen hun gebedskleedje op het bed en knopen hun hoofddoek, die ze hier normaliter altijd achter de oren geknoopt hebben, voor de gelegenheid onder hun kin. Dan wassen ze zich symbolisch (normaliter moet een moslim voor het gebed z'n gezicht, z'n voeten en z'n handen wassen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met zo'n flesje desinfecterende handgel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook die mensen gaan met de tijd mee ;-)
Dan gebruikt hij zijn "Pinkeltje"!