Bestaat zwarte en witte magie echt?

Soms zie ik op tv dat ze 'toveren'. Niet zoals 'piefpoefpaf' en 'abrakodabra', maar op een mysterieuze wijze dat ze witte en zwarte magie noemen! Is dit echt of gewoon bedrog?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.2K

Het beste antwoord

Het bestaat,maar het is niet zo dat je een toverspreuk kunt zeggen en dat je dan in een kraai veranderd.

Magie is gericht je wil manifesteren op een energiepunt.Alles bestaat uit energie en de magier heeft de kunst van het energie sturen geperfectioneerd.Zie het als een universeel licht.Een magier kan met een laser schijnen.

.Alles bestaat uit energie.Mensen,dieren,bomen,bepaalde plekken.Een magier weet gebruik te maken van deze energie.Alle energie kun je simpelweg onderverdelen in positieve en negatieve energie.Zwarte en witte magie.Er bestaat ook nog grijze magie,chaos magie en nog andere vormen.Het is de weg die de magier zelf verkiest,de weg waarin hij het beste zijn intentie doorheen kan manoeuvreren.

Witte magie is een helende kracht.Zwarte op het uit elkaar halen van harmonieuze energie.Je kunt het vergelijken met de Ying en de Yang.Ook een batterij heeft een positief en negatiefHet uit elkaar halen van deze 2 zorgt voor chaos,stroom wat geen kant opkan,in het geval van de batterij,duisternis,zwart.

Hoe voelt het als je (levens)stroom geen kant opkan?Dan voel je je niet goed,je gedachten kunnen geen kant op...

Als het allemaal lekker loopt...Dan zijn er geen strubbelingen,alles gaat als vanzelf..

Dt is slechts mijn eigen korte beschrijving van magie.
Er zijn zoveel gebaande wegen die iemand kan bewandelen als het op het beoefenen van magie aankomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Waar kan je magie leren te gebruiken?

Andere antwoorden (14)

Ja, dit is echt. Sommige mensen hebben een zo een 'gave' en oefenen het ook uit. Raar maar waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel mensen zullen het nu niet met mij eens zijn, maar wij mensen kunnen niet toveren. Er bestaat niet zoiets als magie, maar er bestaat wel het bovennatuurlijke. God bestaat en engelen bestaan en de boze engelen bestaan ook. Als je op televisie bijvoorbeeld Derek Ogilvie ziet of Char, zij kunnen zogenaamd met de doden spreken. Dat zijn niet echt de overledenen, maar dat zijn boze geesten.
Om terug te komen op jou vraag.. Er zijn mensen die wel speciale 'krachten' hebben. Als jij wilt weten of die krachten echt zijn kun je nagaan of die mensen er geld voor vragen. Alleen mensen die God hebben toegelaten in hun hart, kunnen namelijk zulke dingen. En het is ook niet zo dat als je God toelaat, dat je dan ook meteen die krachten hebt.

Het klinkt allemaal heel ingewikkeld, maar het komt erop neer dat God bestaat. En de duivel waarover men spreekt, bestaat ook. (Alleen was die duivel één van de machtigste engelen van God, die slechte bedoelingen had en daarom uit de hemel is gezet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gavens kan hebben die niet van GOd zijn.
Ik weet dat er mensen zijn die die gaven hadden en nooit een probleem hadden pas als ze er van af wouden.

Geteisterd werden en geplaagd,grote strijd meegemaakt.
Maar uiendelijk verlost..

Dus het bestaat wel degelijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat bestaat niet echt!

Toegevoegd na 2 minuten:
een kleine toelichting:

De wetenschap zoekt al jaren naar bewijs van dit soort zaken en tot nu toe is er nooit wetenschappelijk aangetoond dat dit soort zaken daadwerkelijk bestaan.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze wikipedia pagina:

http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Randi_Educational_Foundation
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikbenmilou
2 jaar geleden
Maar je weet toch nooit of het echt bestaat het is iets waar je in kan geloven of niet en omdat ze het niet kunnen zien zeggen mensen dat het niet bestaat maar dat weet niemand
Er bestaat geen magie in welke kleur of vorm dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag geeft helaas voornamelijk subjectieve antwoorden, maar ik denk dat als je hier zelf een antwoord op wilt vormen je het beste kunt gaan zoeken op internet naar wicca. Ook surinaamse en indonesische sites staan veel verhalen over dit onderwerp. Ik kan je wel vertellen wat ik vind, maar dat vind ik en is nog steeds geen antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je je op één klein onderwerpje concentreert, zul je alléén de voordelen van dat ene onderwerpje zien. Je kunt je beter wat breder oriënteren.
Het is het grootste manipulatie spel wat er is...nee die bestaat dus niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je erin gelooft wel, als je dat niet doet bestaat het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik het zo schrijven.
Het bestaat niet echt. Maar mensen die erin geloven kunnen wel behekst worden , door dat geloof.
Ik geef een voorbeeldje:
Iemand die gelooft in Voodoo.
" Een zwarte veer voor Uw deur vinden ,betekent onheil.
Wanneer iemand die met Voodoo bezig is expres een 'zwarte veer' voor een gelovige zijn deur gaat leggen. kan die gelovige waanzinnig worden of behekst worden alleen maar door het idee.
Bij een niet-gelovige gaat dat niet pakken en gaat geen betekenis geven aan die veer.
Witte magie of zwarte magie is een geloof , geen gave.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn nog veel mensen die een vorm van magie bedrijven (winti, voodoo, bezweringen, bv in Marokko, Turkije, Mali en ook in de rest van Afrika is men er nog steeds druk mee. Dus ja, magie bestaat. Of het werkt en, zo ja, hoe...dat is een andere zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja : zwarte en witte magie kunnen heel ver gaan !
Maar de beginselen van de zwarte en de witte magie doet iedereen .
Zwarte magie is al negatief denken over iemand die je al het kwade toewenst .
En de witte magie is positief denken over iemand en het allerbeste toewensen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het bestaat.
Het is gedachtekracht, je kunt het dus ook onbewust perongeluk doen, wat teun al zegt.
alleen als je het met opzet gaat doen, en je gaat je er in verdiepen, dan kan er nog veel meer bij komen kijken.
Dan kun je de energie uit de kosmos combineren met de gedachtekracht,en of visualisatie.
Het is een hele sterke manier, om voorspoed in je leven te brengen, of in iemands anders leven.
Behalve als het kwade kracht in houd.
Zwarte magie kan echt heel gevaarlijk zijn voor anderen, maar ook voor jezelf, als het op je terug kaatst.
En het heeft trouwens niks te maken met voorwerpen, b.v veren die voor je op de stoep liggen.
Veren zijn een teken van voorspoed, das een groet uit de hemel.
Iemand die je nooit of nauwelijks ziet, kan ook magie op je doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee hoor, jij kunt zo hard denken als je maar wilt, op een ander zal dat geen enkele invloed hebben. Echt helemaal nul, noppes, niets.
ik hoop het niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bestaat echt, al geloven veel mensen het niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mensen geloven het niet omdat het ver van hen afstaat en ze er niks van merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Mensen geloven het niet omdat tienduizenden mensen tienduizenden keren hebben geprobeerd ook maar iets van magie te ontdekken, zonder dat ook maar enige poging ook maar enig resultaat had. Als tienduizenden mensen tienduizenden keren jouw kamer grondig doorzoeken om te kijken of daar ergens een klompje goud is verstopt, en nooit ontdekt iemand een klompje goud in jouw kamer - blijf je dan tóch geloven dat er een klompje goud aanwezig is? Jij misschien wel, ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd dat er dan toch mensen zijn die wel magische krachten hebben, maar die liegen natuurlijk weer volgens jou.
Cryofiel
13 jaar geleden
Er zijn inderdaad mensen die liegen - dat kunnen we niet ontkennen. Er zijn ook mensen die er zelf helemaal van overtuigd zijn dat ze magische krachten hebben. In werkelijkheid blijken ze echter geen enkele vorm van magie te kunnen beoefenen. Het is de vraag of je het gedrag van zulke mensen met 'liegen' mag omschrijven. Ze zijn namelijk oprecht, want ze geloven écht in hun krachten. Pas wanneer zo iemand door de mand is gevallen en tóch blijft volhouden dat hij magische krachten heeft, mag je die persoon van liegen beschuldigen. Het ligt dus wat genuanceerder dan je nu stelt.