Wat betekent het als je de `bloedwraak` krijgt??

Hoorde laatst dat 2 vrouwen in gesprek waren, de 1 was spiritueel gelovig en de ander christelijk. Toen de ene vrouw over geesten en entiteiten begon heeft de christelijke vrouw de bloedwraak uitgesproken. Wat houd dat in? Is het een vloek ofzo? Het klinkt in ieder geval niet echt positief!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het betekent dat de christelijke vrouw veel waarde hecht aan de wetten in het oude testament. 'God is liefde', maar niet als je je met occulte zaken bezig houdt. Dan moet je blijkbaar dood.

Bronnen:
http://www.thebricktestament.com/the_law/t...

Volgens mij is het dat als Mister X iemand uit Familie Z iets heeft aangedaan (vermoord) dat de familie dan iemand aanwijst om wraak te nemen op de moordenaar. (Mister X). Toegevoegd op 31-05-2009 22:59:15 Maar hoe dat dan klopt met jouw omschrijving weet ik dan niet :)

Bloedwraak, in extremere gevallen met vendetta, het Zuid-Italiaanse woord voor bloedwraak, aangeduid, is een vorm van eigenrichting (meer specifiek: stammenrechtspraak) waarin de familie of stam van een dode het recht heeft die te wreken op de schuldige, ook als de dood het gevolg was van een ongeval. Als de dode niet wordt gewroken, verliest de getroffen familie of stam haar maatschappelijke eer (Turks sjeref, Arabisch sharaf). Bloedwraak moet niet verward worden met eerwraak. Het doel van bloedwraak is het herstellen van het machtsevenwicht tussen de stammen en daarmee het herstellen van de maatschappelijke eer. Na de tweede dode, dus bij een gelijke stand, is de bloedwraak in principe afgedaan. Als de tweede dode door zijn positie meer 'waard' was, of de getroffen familie de tweede dode 'onterecht' vindt, kan een bloedvete ontstaan. dit is de uitleg die bij wiki staat... maar of de dame uit jouw vraag dit bedoelde weet ik natuurlijk niet...

Dan houden ze zich niet aan de "Tien verboden", en gaan zij naar de hEl.

Ik weet niet wat bloedwraak is. Klinkt inderdaad niet best. Ik weet wel dat dit niks met het christelijke te maken heeft. Tenminste niet met 'normaal' christendom. Misschien dat het in extreme kringen voorkomt, maar ik ken het niet en heb aardig wat kerksoorten van binnen gezien.

In de bijbel vind ik wel het woord bloedwreker. Nummeri 35:22 en verder. De wreker des bloeds, die zal den doodslager doden; als hij hem ontmoet, zal hij hem doden. Indien hij hem ook door haat zal gestoten hebben, of met opzet op hem geworpen heeft, dat hij gestorven zij; Of hem door vijandschap met zijn hand geslagen heeft, dat hij gestorven zij; de slager zal zekerlijk gedood worden, een doodslager is hij; de bloedwreker zal dezen doodslager doden, als hij hem ontmoet. Als je echt de taak en de bedoeling wil weten is het beter om het hele hoofdstuk te lezen. Zie bijgaande link:

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100