Hoe kan dit en vooral mag dit? zie uitleg...

Mijn huisgenoot koopt al een tijdje runderworsten. Hij geeft toevallig op de achterkant gelezen dat er een runderproduct in een varkensdarm verpakt zit! Ik kan er wel om lachen maar hij is soort van moslim. Hij is goed kwaad...

Is dit misleiding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat is "soort van moslim"? Dat ben je toch of niet?
En ik zou meer letten op spullen met gelatine enzo, wordt vaak van varkenshoeven gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er niet eens aan beginnen. Je weet hoe evolutionisten en creationisten toch met elkaar praten daarover...haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"En wat is "soort van moslim"? Dat ben je toch of niet?" Je hebt helemaal gelijk! Ik typte expres "soort van", omdat hij verder alles doet wat "verboden" is en niks doet wat "verplicht" is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep! haha

Het beste antwoord

Nee, dit is geen misleiding. Daar is die achterkant die hij 'toevallig las' voor bedoeld.

Die worsten bestaan voor het overgrote deel uit rund, daarom heten het runderworsten. Er zitten daarnaast nog meer ingrediënten in, die je op de achterkant kunt lezen. Als je iets specifieks niet kunt, mag of wil eten, moet je altijd de ingrediënten bekijken. Of je nou allergisch bent voor gluten of moslim bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp, bestaan braadworsten voor het overgrote deel uit braad, en knakworsten uit knak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en baby-olie bestaat uit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik zeg dat runderworsten runderworsten heten omdat ze voor het overgrote deel uit rund bestaan. Niet dat ze voor het overgrote deel uit rund bestaan omdat ze runderworsten heten. Als ik dat laatste had gezegd, had je bijna gelijk gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Brabart:lol
@ SuzyQ: Natuurlijk, gelukkig mag ik alles en eet ik alles dus ik kan maar moeilijk relaten. Varkensvlees is heerlijk voor mijn part!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je.
Flauwe grap, die ken ik nog van er zitten niet genoeg krenten in het krentenbrood. nou meneer en zitten ook geen joden in de jodenkoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens, het punt is dat je er niet van uit kunt gaan dat het 100 % rund is alleen omdat het 'runderworsten' heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1.

Andere antwoorden (7)

Lijkt me geen misleiding, hoor. Het hoofdbestanddeel is toch rundvlees. Zeker als je streng praktiserend moslim bent, controleer je extra goed wat er allemaal in je voedsel zit. Je huisgenoot heeft dus even niet goed opgelet. Volgende keer naar de hallal slager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het staat er toch op? Stond er: product vrij van varkensvlees, dan mag het niet. Zo zit er in plantaardige boter ook vaak melk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor dat mag
het is zijn eiegen verantwoording dat hij leest wat er in of op of om een product zit als hij iets niet zou mogen hebben
onze zoon was allergisch voor koemelkeiwit dus wij moesten ook zelf goed opletten of dat er wel of niet inzat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou pas misleiding zijn, wanneer een halal slager het zo zou verkopen. Als je als moslim er voor kiest om geen varkensvlees te eten, moet je alert zijn op dit soort dingen.
Zo geldt dat ook voor de shoarma tenten. 9 van de 10 gebruiken varkensvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou niet 9 van de 10. Dit is een item geweest bij de keuringsdienst van waarde. Ze hebben 10 shoarma zaken getest die allemaal zeiden dat ze schapenvlees verkochten en dit bleek er maar 1 echt te doen. De rest verkocht een mengelmoes en kip- en rundvlees en 1 tent verkocht inderdaad varkensvlees.
Dit is geen misleiding, maar gewoon geen 100% rundvleesproduct, daarvoor moet je dus altijd maar heel goed op blijven letten, ook staat het er niet altijd duidelijk op de verpakking.
Koop 100% halal of koosjere producten om er zeker van te zijn dat er geen varkensvlees in zit, helaas is dit niet altijd volop te krijgen en is het ook duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor een moslim is het ook zo als ie het niet wist, het hem ook niet aangerekend word, door God

Nee ik vind dit geen misleiding,want het hoofdproduct is rundvlees.verpakt in een varkens darm oh hahaha
Nu ik het zo opschrijf moet ik ook erg lachen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als ik het goed begrijp is je vraag dus letterlijk of het toegestaan is dat de fabrikant op de achterkant van zijn verpakking alle ingredienten weergeeft?
Lijkt me wel dat dat mag ja.