Waarom worden mannen besneden?

De man is geschapen naar Gods evenbeeld, de vrouw uit Adam's rib. Als je al dit wilt geloven. Dus God heeft een voorhuid. Besnijdenis is dus eigenlijk de schepping gedeeltelijk als mislukt beschouwen? Eigenlijk godslastering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.9K
AWM
14 jaar geleden
Waarom maak je daar geen aparte vraag van: HEEFT GOD EEN VOORHUID?
LOL!
Misschien is ie wel besneden....

Het beste antwoord

De besnijdenis (een sacrament) is ingesteld na de zondeval, die is niet door God uitgevoerd.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/gene/17.html

Toen Christus gestorven is is de doop (een sacrament) in plaats van de besnijdenis gekomen. Toen heeft Christus het bloed gestort voor Zijn volk.
Kolossensen 2:11-12

Dit is geen godslastering maar is ingesteld omdat de mens gezondigd heeft in het paradijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

bij dit soort redenatie is elke lichaamsmodificatie godslastering...
wat wil je nu weten: wat de achtergrond is van de besnijdenis, of wil je weten of iemand anders besnijdenis ook als godslastering ziet...

Toegevoegd op 27-05-2009 23:10:51
In Genesis 17 geeft God aan Abraham het bevel dat alle mannen in zijn huis besneden moeten worden als teken van het verbond met God.... als je dit geloofd is besnijdenis juist geen godslastering maar een uiting van een verbond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon die God niet meteen een man scheppen zonder voorhuid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig ga ik daar niet over... hij heeft al mannen geschapen zonder hersens.. is dat niet al erg genoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
+1
Ha, die Jjgjohn;

Afgezien van een eventueel filosofische of spirituele redenen werd er van oudsher al uit oogpunt van hygiëne besneden. In the old days hadden ze natuurlijk niet allemaal een fijne douche ter beschikking....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom bekijk je het vanuit deze hoek en met een stempel 'mislukt' en 'godslastering?' Besnijdenis is niet verplicht, bij mijn weten in geen enkel geloof. Het werd al in de antieke oudheid toegepast, als verbondsteken.

Tegenwoordig wordt er veel besneden omdat het er mooier uitziet, maar ook om medische noodzaak uit overweging van hygiëne. En geloof me, er zijn genoeg niet-gelovige westerse mannen die zich laten besnijden. Dus waarom moet het meteen een geloofskwestie worden met daaraan gekoppeld een mislukte schepping?

Je kunt deze vraag in de geloofshoek plaatsen, maar wat dacht je van cultureel? Of eigen vrije keus?

Nog één ander ding: "De man is geschapen naar Gods evenbeeld." Dit is een zin met een dubbele bodem, een metafoor, met een véél diepere gedachte. Dergelijke zinnen zijn niet letterlijk bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel niet joden laten zich besnijden uit hygienische overwegingen. Laten we niet vergeten dat tot de jaren veertig in elke katholiek internaat het "grondig" wassen van de geslachtsdelen taboe was. Dat is één ernstige reden die niets met het geloof te maken heeft.