Puur uit nieuwsgierigheid: is dit plaatje beledigend voor gelovigen, of kunnen ook die mensen dit soort humor wel waarderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je probeert hier toch niet zo'n situatie te creëren als met de Deense cartoons..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet toch? Ik vond die Deense overigens ook leuk hoor, maar hierbij wordt niet eens een mens oid afgebeeld. Ben gewoon echt nieuwsgierig en zo te zien terecht :)

Het beste antwoord

Ha, die Hoppafood;

Een god die hier de humor niet van inziet, daar wil ik niet eens in geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Dit is beledigend omdat Gods Naam misbruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dit misbruik dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft ons toch niet voor niets humor gegeven???????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, daar heb je 't al.
Nou heb je iemand gedwongen zich beledigd te voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hoppafood, het is niet tot Zijn eer maar tot Zijn oneer. @Lique, dan zou God alles goed moeten vinden wat hier op aarde gebeurd. en dat is niet zo. @Guidance, als je de CAPS-LOCK aanzet krijg je allemaal hoofdletters. @Melissa, ik zie dit als bewust beledigen met een omweg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guidance, volgens mij heb jij de tekst die onder het plaatje staat niet gelezen. God is niet onze buurman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens het Geschrift heeft BVB gelijk, like it or not.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat nergens dat god de buurman is hoor! Wel dat de buurman waarschijnlijk dyslectisch is. Of atheïst :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-8 :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja misschien is het wel beledigend. Maar de grote vraag is, What you gonna do about it?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@BVB: ik kan begrijpen dat je 't beledigend vind. Ikzelf zou ook nooit zo'n bord op mijn hek willen plaatsen - want 't is nodeloos.
Maar misschien kan God er zelf ook wel een beetje om gniffelen? ;)
Tja, eigenlijk weet ik dat ook niet 100%. Want ik ken God (helaas?) niet (goed) (genoeg).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee want Zijn Naam wordt hier ijdellijk gebruikt.
Als je in een God gelooft die niet tegen zulke humor kan, dan vind ik dat maar een God met weinig tolerantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indeed +1
Ik moest er wel om lachen. Als gelovigen geen humor hebben en zij het evenbeeld zouden zijn van God hoop ik dat zij het niet bij het rechte eind hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelovigen zijn er in alle soorten en maten. In alle lengten en breedtes. Als jedoor dit plaatje hierdoor beledigd bent dan heb je naar mijn mening een klein gezichtsveld en dan staat jouw God je hopelijk bij om dit te gaan verruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het plaatje moet zeker kunnen. Het is niet beledigend, behalve voor mensen die zich beledigd willen voelen.

Als je het bijschrift niet begrijpt, dan kan ik me voorstellen dat iemand zegt: NEE, dat mag niet.

Overigens schrijf ik iedere god met OF drie kleine letters, of drie hoofdletters.

Het plaatje kan op meerdere manieren worden uitgelegd: De buurman kan namelijk ook gewoon heel gelovig zijn, er staat immers 'Pas op voor god'.

Eigenlijk lijkt dan het onderschrift niet te kloppen en zou een 'gelovige' (het gaat dan wel om het Christendom of Katholicisme) juist NIET beledigd kunnen zijn.

Ik merk aan de overige 'antwoorden' dat er nogal wat mensen woord en intentie in Engelse tekst niet goed machtig zijn en hier dus iets te snel een oordeel over hebben. Dit is een algemeen probleem, niet alleen met een plaatje of tekst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahahaha!

*herneemt zich en priemt vervaarlijk met wijsvinger*

Foei, hoppafood! Bad, bad boy!

Antwoord tbv moderator: ja (op eerste vraag), nee (op tweede vraag).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melissa, ik zeg niet dat dit zo is, maar als jij zelf niet gelovig bent hoe kun je dan ja en nee antwoorden in die volgorde? Dat zou je dan toch niet kunnen weten, of zie ik het verkeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag was niet wat ik ervan vind, maar hoe gelovigen er over denken. En om daar achter te komen hoef ik slechts naar de (gemiddelde) gelovige te luisteren. Ik heb dus een klein onderzoek gedaan, de resultaten daarvan geanalyseerd en mijn conclusie alhier gepresenteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, duidelijk, ik vroeg het me gewoon af.
Dit vind ik, als gelovige, humor.

Toegevoegd op 25-05-2009 18:14:08
Bovendien wordt er evenveel spot over God als over het atheïsme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dyslexic zo'n ingewikkeld woord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich vind ik dat je iedereen mag beledigen, als het maar een doel heeft en je dat kan verantwoorden. Beledigen om het beledigen vind ik verkeerd. De grap zelf vind ik niet grappig omdat het niet mijn soort humor is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit plaatje bevat een grap. Een grap gaat altijd ten koste van iemand, en er zal altijd iemand zijn die zich door een grap beledigd kan voelen. Dit weerhoudt mensen er niet van grappen te maken over allerlei onderwerpen. (Denk aan de bekende Belgenmoppen, grappen over zuinige Schotten, enz.)

Als deze duidelijk als grap bedoelt zijn, zoals hier het geval is, en je voelt je er alsnog door beledigt, dan neem je - in mijn optiek - jezelf te serieus. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zich beledigt voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een moderator dit als beledigend ziet, dan hang je... Je bent de vraag en de punten kwijt en de moderator heeft altijd gelijk... Zo is het en niet anders...
Ik kan de humor waarderen, ik stoor me nooit aan wat een ander doet, zelfs niet als een moderator voor de tiende keer een ingreep pleegt... Ik blijf erom lachen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een atheist is het een leuke grap :)
Voor een gelovige een goed advies :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is wel zo maar die leest deze site toch niet... geintje... wie dit allemaal leest (en begrijpt) is geen volbloed dyslecticus.
Ook als je er wat langer over doet dan een ander, so what...
Ik moest er, als gelovige, wel om glimlachen, te meer daar ik meneer Richard alleen waardeer om z'n accent. Als-ie zo'n buurman krijgt, is het gewoon echt z'n eigen schuld als hij verloren gaat :D.

Verder vind ik het plaatje wel beledigend, maar niet voor de gelovigen. Juist voor de dyslecten. Zij moeten dit wel als spot over hun handicap opvatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervan uitgaande dat God ons heeft geschapen naar zijn evenbeeld, dan heeft God ook humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is uit niets op te maken over welke God het gaat, dus welke bevolkingsgroep voelt zich hier aangesproken?
Dus wie zou er beledigd kunnen zijn?
Of is het alleen maar humor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben gelovig en dyslectisch maar mij doet het niets. heb erger gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben gelovig, en niet beledigd door dit plaatje. Kon er wel om lachen. En of iemand met dyslexie zich hierdoor beledigd voelt, hangt van zijn/haar gevoel voor humor af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet al te gelovig...
IK vind het plaatje wel grappig! :)