Hoe ga je met sociale angsten om?

Ik heb erge angsten in het sociale leven. Zo heb ik een beste vriend waar ik altijd mee app op Whatsapp, maar in het echt klap ik dicht. Ik weet dan niet wat ik moet zeggen en ga stotteren. Als hij zelf iets zegt is het geen probleem, maar dat doet hij niet heel vaak. Ik wil heel graag op hem af kunnen stappen en dan tegen hem praten maar ik weet dan echt niet wat ik moet zeggen. Heeft iemand hier tips voor?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Mogelijk kan de Vereniging van Verlegen Mensen je helpen. De vereniging organiseert cursussen tegen verlegenheid en bijeenkomsten waar je vrijblijvend aan mee kan doen.

Kijk op www.verlegenmensen.nl voor meer informatie.

Maar ook een huisarts kan je adviseren over omgaan met verlegenheid.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ook ik heb hier soms moeite mee, maar probeer te praten over dingen waar je passie voor hebt (of juist niet zelfs). Als jij houdt van de Hunger Games en hij toevallig ook, dan is het veel makkelijker daarover verder op in te gaan. Voor je met hem in gesprek gaat, denk eerst na over een beginonderwerp. Het klinkt suf en je moet er ook niet te veel over stressen, maar misschien helpt dat als je niet weet wat je moet zeggen tijdens het gesprek.