Hoe krijg je echt een echt goede vriendschapsband en hoe krijg je zulke vrienden????

Ben nogal eens bedrogen uitgekomen en ronduit in de steek gelaten. We hebben een kind met een beperking en moeten nogal eens verstek laten gaan. Dat overkomt je om zo'n moment en dat word op een gegeven ogenblik niet meer geaccepteerd. Hoe krijg of vind je vrienden die er voor je zijn en die je accepteren hoe je bent inclusief alles wat bij jouw hoort?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

In elke relatie moet je geven en nemen. Dat geldt voor jou, en ook voor de ander.
Daarnaast is de basis van elke vriendschap communicatie. Heb het erover vóór het een probleem is, dus voor dat het gevoel van gevenven nemen verstoord is.
Door communicatie laat je zien wie je bent, waar je voor staat en wat je waarden en normen zijn. Als dat duidelijk is in een vriendschap dan zal je gedrag beter geaccepteerd kunnen worden. Maar ja, dat gaat niet over 1 nacht ijs.
Daarnaast zal niet iedereen het met je eens zijn en ook geen vriendschap met je willen, ook al heb jij een verklaring ervoor. Jouw waarde is dat je kind voor gaat, maar niet iedereen zal diezelfde waarde hebben dus dan wordt t lastig om daar begrip voor te tonen. Je kunt aan iemands neus niet zien waar hij voor staat.
Als je actief aan de slag wilt met nieuwe vriendschappen op dien kun je een advertentie zetten met daarin waar jij voor staat. Je bovenstaande tekst lijkt me daarvoor geschikt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik weet niet om wat voor beperking het gaat, maar vaak zijn er wel een soort groepen om contact te maken met andere ouders in een dergelijke situatie. Misschien is dat een mogelijkheid? Die begrijpen precies waar het over gaat.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat weet ik maar dan blijft je kringetje wel heel klein.Het moet toch mogelijk zijn om ook uit andere groepen mensen een vriendschap op te bouwen.
Kimath
12 jaar geleden
Maar zo krijg je in elk geval vriendschappen waar je op terug kan vallen, van daaruit kun je het verder uitbouwen.
Vriendschap is het mooiste wat er bestaat. Maar ook het moeilijkste. Dus zomaar iemand krijgen is niet voor iedereen weggelegd.

Je kan toekomstige vrienden overal tegenkomen, een paar plekken:
1. Ga naar de plekken toe waar jij je in interesseert of graag doet, waarschijnlijk ontmoet je daar iemand, het is namelijk wel handig dat je van dezelfde dingen houd.

2.Als je nog op school zit of een cursus/opleiding doet, kan je extra in die groep opletten. Een school is zeer uitgebreid en het is haast niet mogelijk dat er alleen maar onaardige mensen opzitten. Als je werkt, kan je opletten op je werk, kijken wie je aardig lijken.

3.Ga naar grote openbare ruimtes waar veel mensen komen. Ooit komt er wel iemand langs die je wel aardig lijkt.

Verder, als je een goede vriend hebt gevonden, is het een situatie van geven en nemen. Doe wat met elkaar, anders is het zó saai en zal je vriendschap verwateren. Maar doe ook niet teveel, diegene zal je dan irritant gaan vinden en dat moet je denk ik niet hebben.

Als je er veel moeite mee hebt kan je bijvoorbeeld naar een psycholoog gaan, die met je praat.

Hopelijk heb je er wat aan,
Mvg,
MrMorrie1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendschap daar heb je twee mensen voor nodig, daar heb je van twee kanten interesse voor nodig en een klik... daar is tijd voor nodig en vooral een klik!
----------------------------------------------------------------

@Marjoleintje Je kring uitbreiden is soms ook een kwestie van niet rechtstreeks maar via via mensen leren kennen.

Dus al is je kringetje nu klein, dan zou je misschien wel bij een 'lotgenoten' groep / FB club aanspraak kunnen krijgen. (1)
Maar dat bedoel ik niet, want nu zeg je zelf: blijf je in een klein kringetje ronddraaien. Wat dacht je van de mensen die deze mensen kennen. (2) dus hun netwerk!

Het komt neer op lotgenoten, familieleden en daarvan vrienden, ruimer denken, om een hoekje en vooral niet te snel afhaken.

Kortom VriendenVANVrienden... maar daar moet je zeker geduld voor hebben. Eerst mensen ontmoeten en dan niet meteen denken : niet interessant / leuk / niks voor ons! Nee , draai mee in het sociale leven , zo goed en zo kwaad als dit gaat, en daardoor ontmoet je nieuwe mensen waar misschien wel iemand tussen zit. Iemand waarmee je een klik hebt, iemand die wel de moeite waard is.
Geduld moet je hebben en kritisch moet je zijn.

Een vriendschap daar heb je twee mensen voor nodig, daar heb je van twee kanten interesse voor nodig en een klik... daar is tijd voor nodig en vooral een klik!