Kun je jezelf nog wel vrijgezel noemen als je al een paar jaar de hele tijd aan iemand denkt?

Ik ben al een paar jaar heel erg verliefd op iemand. Het is een niet-wederzijdse verliefdheid (althans daar lijkt het toch op). Maar kun je jezelf wel als 'vrijgezel' omschrijven als je in zo'n situatie zit? Want ik voel me in ieder geval niet voor iemand anders 'beschikbaar' als mogelijke partner. Ik kan het ook niet als 'verloofd' omschrijven omdat het niet wederzijds is. Wat ben ik dan wel?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Relaties
2.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Toverbol, je bent nog vrijgezel, het resultaat van een onbeantwoorde liefde. Daardoor ben je nog steeds single en een hopeloos verliefde vrijgezel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vrijgezel betekend niet automatisch beschikbaar. Je kan prima vrijgezel zijn en toch geen relatie willen. Laat het los en geniet van het leven. Niet alles heeft een label nodig!

Antwoorden (2)

Zo lang jij geen beklonken relatie hebt ben je toch echt wel vrijgezel. Ook al is jouw hart al door iemand bezet, die persoon maakt verder geen deel van jouw leven uit. Een vrijgezel is iemand die ongehuwd is.
. . .
Er is een mooie Engelse uitdrukking die het precies weergeeft: "technically single, but your heart is taken by someone you can't call your own".

In het Nederlands weet ik daar geen equivalent voor, maar je zou jezelf 'hopeloos verliefd' kunnen noemen.
. . .
vergeet ik weer eens dat aanhalingstekens in aanvullingen misvormd worden...
- technically single, but your heart is taken by someone you can not call your own
- hopeloos verliefd
Toegevoegd op 27 januari 2020 22:32: tekst
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Ik zou zeggen niet in een relatie er bestaan nog al wat vormen naast het huwelijk @Amadea
Je bent een emotioneel onbeschikbare vrijgezel
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ precies!