Kun je verliefd van aard zijn?

Hiermee bedoel ik niet gelijk in een relatie zelf of relatie hebbend, even zo te noemen, maar of je van jezelf al zo van geaardheid bent, bijvoorbeeld verliefde uitstraling of omgang, dat dat gewoon je aard is zoals je bent: verliefd van aard; verliefde geaardheid

4 jaar geleden
in: Relaties
2.9K

Antwoorden (2)

Ja. Een verliefde aard of natuur heeft iemand die snel verliefd wordt, die zeer ontvankelijk is om zich tot een ander aangetrokken te voelen.
4 jaar geleden
Siri1995
4 jaar geleden
Wat ik hiermee eigenlijk probeerde te zeggen, je word bijvoorbeeld in daad werkelijkheid niet zo snel verliefd (hebt geen gelijk dromen en etc over iemand, of één iemand dus - niet gelijk van de ene naar de ander), maar bent snel enthousiast, glundert en bent heel lief voor voor een ander en meer, je gezicht lijkt “flirtend” om zo te zeggen, en stem, en kunt je wel aangetrokken tot iemand (soms snel als je goed in je vel zit) en snel gecharmeerd zijn van iemand waar je mee kunt, maar dat dat niet gelijk wil zeggen dat je dus “verliefd” bent of dus snel word (op de ander), dan is dat gewoon je geaardheid dat je zo bent en doet naar anderen, of snel goed kunt met anderen, (want ik meende dat bij verliefdheid wel meer komt kijken als alleen maar aantrekking - in een relatie zelf dus), snap je dan de vraag beter?
Amadea
4 jaar geleden
Dan benoem jij die eigenschap verkeerd. De aard van die persoon is aimabel.
Van geaardheid of karakter kan je niet verliefd zijn, ook al zou je overal voor open staan. Voor verliefdheid zorgen jouw hormonen die daarvoor aangemaakt worden als iets of iemand grotere indruk op je maakt dan normaal..... dit moet dus uitgelokt worden. Hormonen reageren en regelen erg veel zodat de hersenen ook meewerken en bepalen wat je gaat doen of móet doen. Tenslotte regelt het brein alles! Je wordt dan ook niet verliefd geboren en blijft het de rest van je hele leven, omdat het nu eenmaal je geaardheid zou zijn.

Je kunt echter wel een zachtaardig karakter hebben wat je een minzame uitstraling kan geven. Ikzelf ben zeer ontvankelijk voor de uitdrukking die iemand in de ogen heeft. Ogen zijn voor mij de spiegel van iemands karakter of gevoel. Ogen stralen hardheid uit of liefde, twijfel of zelfbewustzijn enz. Is iemand empathisch dan merk je dat ook net zo goed als iemand die geen meegevoel toont.

Mensen die een zachtaardig karakter hebben zullen niet snel ruzie maken en altijd een stapje terug doen om ruzie te vermijden omdat ze daar niet tegen kunnen of mee om kunnen gaan. Die zijn echt van slag en kunnen er zelfs ziek van zijn. Daarom zal iedereen ze lief vinden en dat is heel wat anders dan verliefd.