Heeft die noodpil nu geholpen of niet?

Beste
Ik heb een paar weken geleden seks gehad met mijn vriend, maar de condoom was af ge gleden waardoor hij in mij was klaar gekomen, we zijn direct om een EllaOne pil gegaan (een noodpil die normaal wel erg betrouwbaar zou moeten zijn). De dag na onze seks was mijn eiersprong(normaal) , ik weet dus niet of die pil toen had gewerkt, ik had toen mijn 'regels' een paar dagen geleden gekregen, maar deze duurde maar 3dagen terwijl ik ze anders altijd 6dagen heb. Pff ik weet niet of het nu echt mijn regels waren of niet. Zou er misschien toch een kans zijn dat die pil niet heeft geholpen en ik toch zwanger ben? Pff ik weet niet wat ik nu moet doen. Heeft er iemand soms een idee?? Xoxo

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Relaties
2.5K
Ritsuka
4 jaar geleden
Als je twijfelt, haal een zwangerschapstest.
tinus1969
4 jaar geleden
En je menstruatie kan door de noodpil sowieso anders zijn - je zit door die noodpil tsjokvol met hormonen.
Haal bij twijfel idd een zwangerschapstest, dat is het enige dat zekerheid biedt.

Antwoorden (1)

De Ella pil zou een hele betrouwbare zijn. Je moet wel de voorschriften volgen over hoe het te gebruiken en wat erna niet te snel in te nemen ( vb pil )

Een van de gevolgen van zo'n moringafterpillen is ook dat er een kans is op een doorbraakbloeding. Het zou dus kunnen dat dat je regels niet waren maar zo'n bloeding. En dan zou de kans bestaan dat je inderdaad zwanger bent.

Of dat ook zo is dat kan enkel via een test ( predictor of urinetest) gezien worden.
Sorry dat ik geen hoopvoller nieuws kan geven.