Is seks op een openbare wc strafbaar?

Ik denk dat de vraag al duidelijk genoeg is, en nee we zijn niet te jong

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
10.5K
paulus811
5 jaar geleden
Veel smeriger dan een openbare wc bestaat niet, geniet ervan....
Ritsuka
5 jaar geleden
Ga gewoon naar een hotelletje of zo, openbare wc is smerig
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
@Ritsuka Hotelletje? Wat dacht je gewoon van je eigen bed of bank. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
LeonardN
5 jaar geleden
@bonbon Omdat niet iedereen die luxe heeft. Denk aan stelletjes die bij hun ouders wonen en het niet toestaan onder hun dak.
zondag
5 jaar geleden
Neem een fleece dekentje of zeil mee en doe het op een stil plekje in een bos. Koop desnoods een tentje dat zichzelf opzet als je het op de grond werpt. Simpel toch?

Antwoorden (1)

Het hebben van seks in een openbaar toilet kan strafbaar zijn onder noemers als 'naaktlopen', 'naaktrecreatie', 'ongepast gedrag in het openbaar', hoewel de politie er meestal te laat bij is om overtreders daadwerkelijk te beboeten en het gedrag op bepaalde locaties oogluikend getolereerd wordt. Aan de andere kant wordt wel harder opgetreden wanneer de seks plaatsvindt op een veelbezochte locatie waar men er aanstoot aan kan nemen. Boetes van enkele honderden euro's zijn dan geen uitzondering.
Ons wetboek van Strafrecht verbiedt in beginsel geen seksuele handelingen in het openbaar. Echter, bestaat er natuurlijk wel artikel 239 Sr dat in het algemeen de schennis van de eerbaarheid verbiedt en art 430a Sr dat naaktrecreatie verbiedt buiten de daartoe bestemde plekken. In beide gevallen lijkt de rechter hier –wanneer zaken al voor de rechter verschijnen- behoorlijk ruimdenkend mee om te gaan. Probleem bij de toepassing van artikel 239 Sr is dat het moet gaan om het willens en wetens verrichten van een handeling die bij een´normaal mens´zou leiden tot schaamtegevoel. Denk daarbij aan exhibitionisme (potloodventen). In zo’n situatie is er een duidelijke opzet in het spel, maar ook een duidelijk slachtoffer aan wie de handeling ongevraagd is gericht. Dat alles valt wat lastig vast te stellen bij seks op een openbare plek en zal dus doorgaans niet leiden tot strafbaarheid. Probleem bij de toepassing van artikel 430a Sr is dat de wetgever bewust een open norm in het leven heeft geroepen en de rechter alleen zal overgaan tot het opleggen van een straf wanneer naaktlopen gebeurt op een plek die evident niet bedoeld is voor naaktrecreatie. In dat geval wordt dus niet een seksuele handeling bestraft, maar hooguit het ontbreken van kleren bij deze handeling en dan alleen op een plek waarbij een gemiddeld persoon zou denken dat het niet zo’n strak plan is om je kleren uit te doen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Seks op de wc kan dus prima wanneer het rustig is en je het zachtjes doet. En natuurlijk niet op een kleuterschool
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Ruubje17, ben je 17jaar jong? Kun je geen hygiënischer en romantischer plek vinden.
tinus1969
5 jaar geleden
@JoanDarc ik vind WCs ook 'vies' en dus ongeschikt voor zoiets als sex. Wat ik me qua strafbaarheid nog afvraag; als er aparte jongens en meisjes WCs zijn (en dt is meestal zo), kan dan één van de partners strafbaar zijn omdat die zich op een WC van het verkeerde geslacht bevindt? (speelt bij homo's/lesbiennes geen rol)...)
LeonardN
5 jaar geleden
+ En leuke bijvraag. Zover ik weet is dat in NL niet verboden, maar heb er een vraag van gemaakt: https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/656123/nederland-verboden-wet-gebruik-toilet/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@JoanDArc Bij ons thuis kan allebei niet in verband met ouders en de wc's zijn harstikke schoon, zijn btw ook genderneutraal dus ideal.
SimonV
5 jaar geleden
Inderdaad niet strafbaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Ruubje17, Als ik in mijn tienerjaren voor mijn vriendje niet meer waard was dan een vluggertje platte staande seks in een openbaar toilet had ik hem linea recta naar zijn moeder gestuurd. Openbare toiletten zijn er voor hoge nood, welke hoge nood staat nergens. Zorg dat de deur goed gesloten blijft, je van buiten af niet te zien of te horen bent, vrij 100% veilig en let op dat je niet gefilmd kunt worden. Mobieltjes zitten daar waar je deze niet verwacht en het is nogal gênant voor je ouders als zij bepaalde capriolen van hun kinderen op Internet kunnen bekijken.
Voor een fatsoenlijk hotelletje moet één persoon minstens 18jaar zijn, dus dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Doe het ook niet tijdens en vakantie in de Emiraten of vergelijkbare landen, dan komen jullie de eerste jaren niet thuis.
Is jullie nood momenteel zo hoog dat je niet kunt wachten tot je achttiende verjaardag, dan adviseer ik: leef je veilig uit in elk openbaar toilet dat op je weg komt.