Wanneer is iemand een 'slet'?

(Wanneer noem je iemand een slet), naar aanleiding van wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Relaties
49.2K

Antwoorden (17)

Een slet is een meisje dat de indruk wekt dat elke man haar makkelijk kan hebben. Ze wekt de indruk dat ze makkelijk zoent, knuffelt, vrijt en/of sext met iedereen die een beetje lief tegen haar doet.

Je wordt een slet genoemd als je ofwel vrij snel wat verder gaat met flirten met een tot dan toe onbekende man, ofwel als je binnen korte tijd met meerdere mannen aanpapt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
omg dat is zo waar daar heb je echt gelijk in dat maakt mij vriendin ook mee want ze is gewoon echt knap en heeft zeg maar ook gewoon een mooi lichaam en word door anderen idd een hoer genoemd(ze zijn gewoon jaloers) maar kijk ik weet dat ze niet is(totaal niet)en dat weten anderen meiden ook is dat ze met geen enkele jongen van de school praat weetje en ze zegt zelf tegen mij altijd van pls neem geen verkering want al deze jongens op de middelbare zijn het niet waard. en zelf kleed ze zich ook nog is bedekt ze draagt in de zomer irregeval geen korte spijkerbroeken zijn meestal gewoon lange rokken met een normaal t-shirt of zomerblouse terwijl die meisjes die haar een hoer noemen een te korte spijkerboek dragen met een topje dus ja dan zie je maar weer.
Slet is een scheldwoord
waarmee een persoon
(doorgaans een vrouw maar het
kan - overdrachtelijk - ook om
een man gaan) met een
brede seksuele activiteit wordt
aangeduid die in de ogen van de
gebruiker van het woord, de
grenzen van het seksueel
aanvaardbare overschrijdt.
Synoniemen zijn snol, del, sloerie
of hoer, alhoewel die laatste
term eerder naar professionele
sekswerkers verwijst.
Zoals vaak het geval is heeft het
woord sinds de jaren '90 ook
een alternatieve niet-pejoratieve
betekenis gekregen - wat we een
geuzen-betekenis zouden
kunnen noemen - precies in die
milieus waarin polyamoureuse of
niet-monogame leefstijlen in zijn
en avontuurlijke seks, vrij en
gevarieerd, beschouwd wordt als
een plezierige ervaring. Een
milieu dat onder meer bij
Catherine Millet geschilderd
wordt maar ook bij Michel
Houellebecq en die oude
voorloper, de Markies de Sade
(niet te verwarren met Leopold
von Sacher-Masoch, de man die
naast De Sade zijn naam gaf aan
het sadomasochisme).
De oorspronkelijke betekenis van
een slet was een dweil en de
stap naar de slet van nu is die
naar een vrouw waarmee je de
vloer dweilt.
De woorden slettebak of sletje
zijn van het woord slet afgeleid.
Binnen sommige populaire
jeugdculturen worden woorden
als (breezer)slet en snol ook met
een minder negatieve connotatie
gebruikt. De omschrijving heeft
dan vaak meer te maken met
typerende kleding en andere
uiterlijke kenmerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal is dat een meisje die met iedereen maar het bed induikt en elke dag een ander vriendje heeft,
( wat mij betreft kan dan ook net zogoed een mannelijke slet wezen ) maar bij jongens is het meestal minder erg want die worden nooit slet of zoiets genoemd.

voor mij komt het op hetzelfde neer
13 jaar geleden
Als aanvulling op bovenstaande antwoorden: tegenwoordig wordt het woord slet door jongeren ook soms als algemeen scheldwoord voor een vrouw gebruikt, dus losstaand van haar seksleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een meisje met meer dan één man het bed induikt, of alleen al de indruk wekt dat ze dat doet, noemen ze haar een slet. Als een jongen met meer dan één vrouw het bed induikt, of alleen al de indruk wekt dat hij dat doet, noemen ze hem stoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je zien dat ze met 2 verschillende maten meten he?En dan zeggen ze dat iedereen "gelijk" is.Pfff...
ps...ik zeg niet dat jij dat doet hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens noemen vooral een meisje een slet als ze niet met jou maar wel met een andere jongen de liefde bedrijven. Is dus een uiting van frustratie
Al deze antwoorden kloppen wel...dus in principe ben je een slet als je een losbandig leven hebt.Is niks mis mee,zolang je maar geniet en geen sex tegen je zin in hebt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
n slet is een meisje die met iedereen aanpapt
of zo'n persoon nu een relatie heeft of niet
een slet heeft zelf vaak niet eens een vaste relatie want daar is een slet niet op uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een slet is een scheldwoord.
Wat in de een zijn/haar ogen een slet vindt, hoeft in een ander zijn/haar ogen helemaal geen slet te zijn.
Het woord is dus erg norm- en waarden gebonden.
Als ik hierop dus een antwoord geef, zegt dat meer iets over mij zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw die 'het' met iedereen doet behalve met jouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het als grapje tegen iemand die dicht bij je staat zeggen, maar in andere gevallen is het ordinair en fout.
"Meisje, wat ben jij een slet" kun je tegen jouw vriendin zeggen als je ziet dat ze naar een andere jongen kijkt. Ook meisjes mogen dat zeggen. Maar je mag het NOOIT over iemand zeggen tegen een derde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is inderdaad beter: wanneer wordt iemand een slet genoemd?
Ik zou nooit iemand een slet noemen.
Het is een scheldwoord.
Voor iemand die het in "jou ogen" en "naar jouw mening" niet zo nauw neemt met sexdingen.
Maar: Scheldwoorden slaan vaak helemaal niet op feiten.

Meisjes die een 'breezersletje' worden genoemd, die zouden sex hebben in ruil voor een breezertje.
Ik zeg niet dat dat nooit voorkomt, maar het is een te algemeen scheldwoord geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je met iemand sex hebt om aandacht, geld, macht, ez
ik ken behoorlijk wat sletjes wat dat betreft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de naam slet is van de afgelopen jaren,
de mens is nooit monochaam geweest maar de mens is monochaam gemaakt volgens mijn mening.
en ik vind slet niet alleen "vrouwlijk" maar ook "mannelijk".

ik vind het totaal niet stoer als een jonge die weet ik hoeveel meisjes sex gehad heeft een meisje uitscheld voor slet als zij het met meerdere jongens sex gehad heeft.

groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig wordt je al gauw voor slet uitgemaakt omdat je gewoon van nature een mooie meid met een mooi persoonlijkheid bent. En de jongens kijken naar je zonder dat je het uitlokt, en de vriendinnetjes roepen meteen dat je een slet bent puur om de afgunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
omg idd dat klopt dat maakt mijn vriendin ook mee want ze is gewoon echt heel knap en heeft gewoon een heel aantrekkelijk gezicht vooral en lichaam. en ik weet nog toen ze in de brugklas kwam op onze school want ze zat de eerste zes weken op een andere school dat gewoon iedereen haar aan keek maar dan ook echt iedereen ze is kwart nederlands, pools en vooral spaans ze had gewoon normale kleren aan lange spijkerbroek met trui dus niks verkeerd maar gelijk kwam de haat hoor make-up doos, slet, barbiepop het ergste was eraan dat ze nog niet eens make up droeg ze heeft sws altijd al donkere ogen gehad mooi gezicht symmetrisch zandloper figuur, skinny , mooi haar, en ze werd eerlijk gezegd best wel buitengesloten en ik had eerst eerlijk gezegd ook wel me twijfels over dr maar ik besloot wel een kans te geven want heel veel vonden haar arrogant lijkne maar toen ik haar eenmaal leerde kennen was ze echt aardig. en al die andere zeggen allemaal dat ze haar zo zouden doen en maken ook nog fotos
Iemand is een slet wanneer:
1) iemand zo genoemd wordt: "zij daar, is een slet."
2) iemand zichzelf zo noemt: "Ik ben een slet."

De aanleiding om iemand, om zichzelf zo te noemen, is:
1) iemand is een slet en herkent daarom aan het gedrag van de ander dat die ander ook een slet moet zijn.
2) iemand is geen slet maar is wel zo genoemd en heeft vervolgens aangenomen dat 'ie een slet is.

Uiteindelijk bestaan er geen sletten.
Er bestaan wel mensen die slet genoemd worden en mensen die andere mensen een slet noemen, maar zoals gezegd zijn dat pas sletten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
men noemt een vrouw een slet,wanneer die persoon een man was een rokkejager zou heten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze losbandig is.