Waar moet ik beginnen als ik met mijn vriend wil trouwen. (mijn vriend is asielzoeker)?

Mijn vriend gaat waarschijnlijk een herhaalprocedure starten. Na eerder afgewezen te zijn.

een jaar geleden
in: Huwelijk
2.1K
Castle
een jaar geleden
Ik wil niet respectloos zijn maar kan het ook zijn dat hij je gebruikt om hier te blijven? Ik heb namelijk al twee keer zoiets voorbij zien komen bij een vriend die er twee keer ingetrapt is.
tinus1969
een jaar geleden
@Castle, het grootste probleem is, dat de gemeente waarschijnlijk gelooft dat jij gelijk hebt. Los van of dat zo is.
Berkel50
een jaar geleden
Wees gewaarschuwd, mijn zoon stikverliefd op een Russin.
Ze zijn getrouwd en na vijf jaar had zij haar Nederlandschap.
U raad het vast wel, na die vijf jaar gescheiden.

Antwoorden (1)

Je begint met in ondertrouw gaan, en dat betekent een afspraak te maken bij de gemeente waar jullie willen trouwen. Zie eerste link voor voorbeeld; jullie kunnen dit niet online regelen omdat hij niet de NL nationaliteit heeft.
Aanvulling: Let er op dat de gemeente dit huwelijk mogelijk zal aanmerken als schijnhuwelijk, en dat het hele huwelijk niet doorgaat.
een jaar geleden