Waar komt de achternaam Spollu vandaan?

Ik onderzoek de familie Spollu, maar ik zit vast en kom niet verder. Wat ik weet dat de familie Spollu is uitgestorven. En dat iedereen met de achternaam Spollu familie van elkaar is.

Toegevoegd na 1 uur:
Alternatieve spellingen zijn Speluw, Spelluw,

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Antoni
9 jaar geleden
Is deze familie wereldwijd uitgestorven, of alleen in Nederland/België?
Antoni
9 jaar geleden
Ik vond via Google nog de gegevens van ene Jeroen Spollu uit Hoofddorp, geboren op 24 juli 1970, op https://velehanden.nl/account/gebruikers/profiel/id/3955. Zeer waarschijnlijk wel bekend bij jou...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo ver ik weet is de familienaam in Nederland uitgestorven.
Het kan zijn dat elders in de wereld nog wel Spollu's hebben rond gelopen, maar daar kom ik niet achter.
Ik ken alleen de Nederlandse Spollu's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar aanleiding van je toevoeging : op de sites die ik genoemd heb, kun je ook die alternatieve spellingen / variaties invoeren.

Het beste antwoord

In Nederland komt deze familienaam niet voor ; niet 1 keer. Dat betekent dat er op dit moment geen mensen met die naam in Nederland wonen.
http://www.meertens.knaw.nl/nfb/lijst_namen.php?operator=bw&naam=spollu

Volgens de genealogie-bank komt de naam in de afgelopen 100 jaar 4 keer voor wereldwijd, vier keer in Nederland alle vier in de provincie Utrecht. Gaan we een euw terug, dan zien we nog 125 mensen verspreid over Noord- en Zuidholland en Utrecht. Oudere gegevens ontbreken Verder terugzoeken zal dus een kewestie van oude archieven en boeken napluizen worden, en op basis van de laatst bekende gegevens moet je vermoedelijk zoeken in Zuid Holland. Maar dat is natuurlijk nogal groot....
http://nl.geneanet.org/familienamen/SPOLLU

Omdat die gegevens ook maar teruggaan tot 1800, is niet te zeggen of dat ook de basis van de naam is.

Op het Stamboomforum vind je dat iemand bezig is met het onderzoeken van die achternaam. Kan natuurlijk zijn dat jij dat bent, maar zo niet, dan is het wellicht de moeite contact te zoeken met die persoon.
http://www.stamboomforum.nl/profiel/58941

Toegevoegd na 53 seconden:
(Erg actief lijkt hij niet te zijn (geweest), maar je weet maar nooit over welke informatie hij beschikt).

Toegevoegd na 2 minuten:
Slip of the finter ; er staat 125 , dat moet zijn 15.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15 is een meer bekend getal. Alphen aan de Rijn is de plek waar je de meeste Spollu's vind. Tot nu toe is deze informatie al bekend bij mij.
Zie http://www.geni.com/people/Jan-Spollu/6000000026586689257?through=6000000026586689263 voor de stamvader..
Ik kom zelf op 12 unieke spollu's.